נמל אשדוד. צילום: יח"צ נמל אשדוד

הנהלת הנמל חטפה סטירה נוספת, הפעם מבית הדין הארצי

הנהלת נמל אשדוד איננה מצליחה להשתלט על השיבושים והבלגן. לאחר שבית הדין האזורי לעבודה דחה את בקשתה להכריז על ההסתדרות והוועדים כמי שנקטו בביזיון בית המשפט, החברה ערערה לבית הדין הארצי וגם שם ספגה מהלומה

פורסם בתאריך: 27.2.18 14:38

     

העניינים בנמל אשדוד שוב עלו על שרטון. שיבושים, עיצומים וסכסוכי עבודה הם דבר של יום ביומו. במצב שנוצר הנהלת החברה מנסה למצוא אוזן קשבת בבית הדין לעבודה. אבל זה לא בהכרח עונה על ציפיותיה.

לפני כשלושה שבועות ביקשה ההנהלה להכריז על כמה מהוועדים וההסתדרות בתור מי שנקטו בהליך של ביזיון בית המשפט בכך שגרמו לשיבושי עבודה. אולם בית הדין האזורי דחה את הבקשה וההנהלה נאלצה לספוג את ההחלטה בבושת פנים.

צילום: אבי רוקח, נמל אשדוד

זה לא נגמר פה. בחברה החליטו לערער לבית הדין הארצי. ביום שני השבוע גם שם ספגה ההנהלה סטירת לחי והבקשה, שוב, נתקלה בסירוב.

השופטת ורדה וירט-ליבנה, סגנית הנשיא, ציינה בהחלטתה: "בין היתר טוענת המבקשת (חברת נמל אשדוד) כי יש לקבוע שהיא הוכיחה שההסתדרות או המשיבים (ראשי ועדי התפעול והציוד המכאני) נתנו במחשכים הנחיה להאט את העבודה בנמל וכן כי היא הוכיחה קיומה של האטה בעבודה בפועל. בהתאם להלכה הפסוקה ערכאת הערעור אינה מתערבת בקביעות העובדתיות של הערכאה הדיונית אלא במקרים חריגים. לא מצאתי טעם המצדיק לסטות מכלל זה. יש לדחות את טענת המבקשת כי ההסתדרות הודתה בבית הדין האזורי בקיומה של האטה שמקורה בהפרת הצו השיפוטי שניתן ובעניין זה צודק בית הדין האזורי… בנסיבות אלה ספק אם הגשת בקשה לפי פקודת ביזיון בית משפט היא ההליך המתאים". השופטת נמנעה מלהשית הוצאות על הנמל.

עוד קודם לכן שגרו ראשי ועדי התפעל, הציוד המכאני ובתי מלאכה מכתב חריף לשר התחבורה ישראל כ"ץ עם העתקים ליו"ר דירקטוריון הנמל אורנה הוזמן בכור ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד – אורנה הוזמן בכור, צילום: רונן אקרמן

כותרת המכתב: פגיעה מכוונת מצד ההנהלה ביחסי העבודה בנמל אשדוד. "אנו ועדי העובדים", הם כותבים בפנייתם, "מוצאים עצמנו לבד בדאגה לחברת הנמל כשמנגד בכירי החברה נושאי המשרה שעליהם מוטלת אחריות כבדה יותר ומחויבות אישית עושים הכל כדי לפגוע בליבת החברה שהיא העובדים. הם נוקטים במנהגי התעמרות שלא היו כדוגמתם בנמל אשדוד מיום הקמתו, ועד כדי מצב שמפריעים לעובדים לעבוד, מנסים להפלילם על ידי מחדלים, דבר שלא רק מעכב עבודה או גורם לנזקים כספיים לחברה".

עוד הם מוסיפים במכתב: "במהלך השנה וחצי האחרונות אנו הוועדים עשינו המון ופעלנו כדי להשיא יחסי עבודה פוריים ותקינים, אך פנינו הושבו ריקם, וההנהלה מקשיחה עמדות ופועלת בדווקנות, בחד צדדיות ובהתרסה. מצב עגום זה הביא לריבוי סכסוכי העבודה אשר הוכרזו בנמל. ההנהלה לא מנסה לפתור את המחלוקות איתנו".

לדברי עמית שרף, יו"ר ועד ציוד מכאני, הכוונה בהפללה היא למשל בכך שעובדים בנמל חשופים לסנקציות מטעם המשרד להגנת הסביבה בעקבות נפילה של מטעני תפזורת לים. "בגלל שההנהלה לא מציידת אותנו במכשור מתאים, לפעמים גופרית או להבדיל גרעינים נשפכים למים ואז מהגנת הסביבה באים וקונסים את העובדים. זה לא יכול להימשך כך, ההנהלה כשלה", הוא מסביר.

 

 

 

 

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: ״מזה תקופה של מספר שבועות ועדי העובדים בחברת נמל אשדוד נוקטים, בגיבוי ההסתדרות, בדרך של  שביתות פתע ועיצומים שגורמים לשיבושים קשים בעבודת הנמל ולפגיעה בשירות הניתן ללקוחות. שיבושי העבודה הללו גורמים לנזקים כלכליים כבדים לחברה. העיצומים, הפעולות החד-צדדיות והשביתות אינם מקובלים על הנהלת החברה שנחושה להחזיר את הנמל לתפקוד מלא וסדיר. זו הסיבה שההנהלה נאלצה, בצעד חריג, לפנות לסעד משפטי ולבקש מבית הדין לעבודה להוציא צו ביזיון בית משפט כנגד ראשי הוועדים ויו״ר אגף עובדי התחבורה בהסתדרות. הנהלת החברה תמשיך לפעול בכל דרך משפטית כדי שנמל אשדוד יפעל במלוא התפוקה ויעניק את השירות הטוב ביותר ליבואנים וליצואנים ולכלכלת ישראל״.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר