גדל באשדוד. עו"ד ז'ק חן. צילום: אייל טואג

נקודת חן: הזווית המקומית

השבוע עלה לכותרות שמו של עו”ד ז’ק חן בתור מי שמייצג את איש העסקים שאול אלוביץ’, החשוד בפרשת בזק, וכמי שייעץ לראש הממשלה נתניהו בתיקים 1,000 ו-2,000. חן, במקור חמו, גדל באשדוד. הוא בוגר מקיף ג’ בעיר ונחשב לעילוי בתחומו

פורסם בתאריך: 23.2.18 12:52

     

לפני כמה חודשים נענה עו”ד ז’ק חן (51) שגדל באשדוד לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לסייע לו בייעוץ לחקירה בתיקים  1,000 ו-2,000, שבהם נחקר.

נתניהו בפתיחה החגיגית של בניין האשפוז החדש בביה"ח ברזילי, יום שלישי השבוע. צילום: אורי קריספין

עם פתיחת החקירה בתיק 4,000, ולמרות שאין כל מניעה חוקית או חשש לניגוד עניינים בין הייעוץ בתיק החדש לייעוץ בחקירה בתיקים הקודמים, חן, המייצג את איש העסקים שאול אלוביץ' בעלי בזק, החליט על דעת ראש הממשלה כי על מנת למנוע לזות שפתיים לא ימשיך לייעץ לו בשום עניין לפחות עד שהדברים יתבהרו.

שאול אלוביץ' השבוע בבית המשפט. צילום: מוטי מילרוד

חן, נשוי ואב לשניים, מתגורר בתל אביב ומגיע לבית הוריו באשדוד לפגישות המשפחתית לפחות פעמיים בחודש. לפגישות הללו מגיעים גם אחיו הצעיר, גם הוא עו”ד שמתגורר מחוץ לעיר, ואחותו הבכורה רו”ח נדין לוזון, שמתגוררת באשדוד.

חן נולד ב-1966 בצרפת כז’ק חמו. כשהיה בן שנתיים עלה עם משפחתו היישר למרכז הקליטה “בית קנדה” באשדוד. משם עברה המשפחה להתגורר ברובע ו’ ואחר כך העתיקה את מגוריה לרחוב דקר ברובע ד’, ששם מתגוררים הוריו עד היום.

הוא בוגר מחזור ז’ בבית הספר היסודי “רעים”. בסיום כיתה ח’ (אז ביה"ס היסודי כלל 8 כיתות, א'-ח') נכתב עליו בספר המחזור “המקום שמור לו בחברה, ועל כדורגל רגלו לא ויתרה”.

הנער ז'ק חמו, היום עו"ד ז’ק חן, בסיום כיתה ח’ בביה"ס רעים באשדוד

לאחר שסיים את לימודיו במקיף ג’ התגייס לצנחנים. הוא בעל תואר LLB מאוניברסיטת שפילד באנגליה. את הקריירה המשפטית שלו החל בפרקליטות המדינה, ששם שימש במשך שנים סגן בכיר לפרקליט המדינה והתמחה בעבירות כלכליות.

ב-2000 פרש מהפרקליטות ועבר לשוק הפרטי. הוא עבד יחד עם עו"ד יהושע רזניק, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה ובהמשך הם פיצלו כוחות.

עוה"ד ז'ק חן ויהושע רזניק בימים שהיו שותפים. צילום: אייל טואג

 

כיום הוא שותף במשרד עוה”ד חן-יערי-רוזן-עוזר. ונחשב לאחד הסנגורים הבכירים בישראל. בשנים האחרונות היה מעורב בתיקים משפטיים בולטים וייצג בין היתר את ראש המל”ל לשעבר אבריאל בר יוסף בפרשת הצוללות.

חן גזר על עצמו שתיקה לפי שעה ואמר שבשלב זה איננו מתראיין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר