ריקי כהן בנלולו בעקבות השריפה אמש: "הכתובת היתה על הקיר"

ריקי כהן בנלולו, מ'הפורום לדיור ציבורי' בביקורת קשה ונוקבת על 'מחדל המגורים במרכז פלדות' - "מדוע עדיין מתגוררים במלכודת הזו אנשים. זה יכל להסתיים באסון"

פורסם בתאריך: 23.2.18 10:48

     

ריקי כהן בנלולו, אמא ל- 5 דיירת בדיור הציבורי באשדוד, חברה בתנועת ה"לא נחמדות לא נחמדים" ופעילה מרכזית בפורום הדיור הציבורי: "כ30 פצועים בשרפה שהתרחשה אמש יום חמישי במרכז פלדות באזור ח' באשדוד, 16 מתוכם הם ילדים שנפגעו משאיפת עשן. הבניין הוא בניין של דיור ציבורי ששייך לחברת עמיגור. הבניין ידוע באשדוד בכינויו "בניין הסרטן" בשל קירות האסבסט שלו. לא ברור כרגע ממה נגרמה השרפה שהמקור שלה היה באחד המחסנים של הבניין, אך בשל האסבסט ממנו עשויים קירות המבנה הסכנה הגדולה היא בשאיפת סיבי אסבסט המתפזרים לכל עבר. כידוע אסבסט חומר מסוכן ומסרטן ופינוי או כל התעסקות איתו צריכה להיעשות על ידי גורמים מוסמכים בלבד.

במשך שנים נלחמו הדיירים כדי שיעבירו אותם משם אך פינוים טרם התרחש על פי הנאמר הבניין נמצא בשלבים הסופיים של אישורי פינוי בינוי . ואני רק שאלה אם יודעים על מסוכנותו של הבניין וכבר הוחלט להרוס אותו ולבנות אחר במקומו – למה עדיין מתגוררים במלכודת הזאת אנשים?

התמונה של ‏ריקי כהן בנלולו‏.

כהן בנלולו "הכתובת היתה על הקיר"

בעקבות הפרסום על השרפה ישר פניתי לשאול את מנכ"ל עמיגור יובל פרנקל כדי לשאול לפרטי המקרה – וכך התברר לי כי עד לרגע פנייתי אף אחד בעמיגור לא שמע על המקרה. בעקבות השיחה אתו נשלחו צוותי עמיגור לשטח.
על פי הכתבה צוין שגורמי רווחה הגיעו למקום ואז עולה שאלה נוספת מדוע גורמי הרווחה לא פנו לחברת עמיגור ליידע על השרפה? ומדוע קיים נתק כזה בין המערכות?

כמו שציינתי קודם לא ברור כרגע ממה נגרמה השרפה אבל אי אפשר שלא להסתכל על המקרה הזה ולחשוב על המקרה שאירע בלונדון, שם נשרף בניין של דיור ציבורי על יושביו וגבה מחיר יקר של כ-80 הרוגים, בבניין שהיה בנוי מחומרי גלם זולים ולא בטיחותיים. כך גם כאן- מבנים ישנים ומסוכנים בהם מתגוררים חיי אדם שחייהם שווים כקליפת השום.
וגם בבניין זה התרחשו בעבר שרפות שנגרמו מארונות חשמל.

יותר מהכל זאת קריאת אזהרה למשרד השיכון ולמשרד האוצר שמפקירים את חיינו – זה יכול להיגמר באסון כבד. מניעת התקציבים השיטתית מהדיור הציבורי עולה בחיי אדם. ולא, אל תמכרו לי את גיוס ההון של מיליארד ש"ח לדיור ציבורי כפתרון. הדיור הציבורי צריך להיות במימון נרחב וקבוע מתקציב המדינה וכל פתרון אחר שלא יספק די תקציבים ימשיך לגלם את הסרת האחריות של המדינה מאזרחיה המוכשלים ביותר והאסון רובץ לפתחנו באופן מתמיד. הכתובת כתובה על הקיר.

תגובת עמיגור: "מתחם פלדות הינו בבעלות המדינה ועמיגור פועלת בהתאם להנחיות משרד הבינוי והשיכון והחלטותיו.

על פי מיטב ידיעתנו, סיבת השריפה במקום אינה קשורה למערכות החשמל בבניין ולא היו שריפות נוספות בבניין זה בשנים האחרונות.

נושא המגורים בבניין, נבדק מספר פעמים על ידי הרשויות השונות ומעולם לא נקבע כמסוכן למגורים. גם נושא האזבסט טופל ונבדק מספר רב של פעמים ותוצאות הבדיקות הוצגו בפני הרשויות והדיירים. מעולם לא נקבע כי קיים במקום בעיית אזבסט.

לגבי הארוע עצמו, עוד באותו הערב, הגיעו צוותי עמיגור למקום יחד עם הקבלן הסניפי ומייד למחרת ועד כניסת השבת נעשו עבודות במקום שיושלמו בימים הקרובים.

במתחם מקודם פרויקט פינוי בינוי, והמדינה באמצעות עמיגור חתמה על הסכם מול יזם בעניין זה שנמצא בהליכי תכנון מתקדמים.

יצויין, כי בשנים האחרונות, הוצא לדיירי המקום, לעזוב לדירות אחרות באשדוד אולם הדיירים סירבו ואף חלקם ביקש לרכוש הדירות כדי להיות חלק מפרויקט פינוי בינוי".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר