בית הזיקוק ״פז״ אשדוד. צילום: אילן אסייג

בעקבות מדידה חדשה: בתי הזיקוק חויבו בארנונה של 30 מיליון שקל

בעיריית אשדוד מציינים שבמסגרת מדידה עדכנית שבוצעה התגלו במקום תוספות שטחים בהיקף נרחב, ולכן “הוקפץ” חשבון הארנונה מ-18 ל-30 מיליון שקל בשנה. בחברת פז הגישו עתירה לבית המשפט בדרישה לאפשר להם לערער על גובה החיוב

פורסם בתאריך: 22.2.18 16:51

     

חברת פז בתי זיקוק אשדוד בע”מ הגישה בשבוע שעבר עתירה מנהלית נגד עיריית אשדוד בעקבות החיוב המוגזם, לשיטתה, בארנונה.

לפי העתירה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, ב-15 בינואר השנה קיבלו בחברה את שומת הארנונה לשנת 2018 והיא עומדת על 30 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל בלבד בשנה הקודמת. אם כן, מדובר בגידול של 70 אחוז.

בחברה מבקשים מבית המשפט להקפיא את הליכי הגבייה כדי לאפשר להם לבחון לעומק את החיוב החדש ולהגיש השגות. השומה העדכנית, טוענים בפז, “שנויה כולה במחלוקת”, והתנהלות העירייה בעניין היא “חסרת תום לב. לא כך ראוי כי רשות מנהלית תפעל”.

שריפה בבית הזיקוק באשדוד, תמונת ארכיון

בתי הזיקוק הם אחד המפעלים התעשייתיים הגדולים והמורכבים ביותר באשדוד. המתחם נמצא באזור התעשייה הצפוני וכולל בתוכו בין השאר מבני משרדים, מעבדות, מכלי אחסון רבים, מתקני ייצור, ארובות ותשתית להפקת חשמל.

ב-1 בינואר שלחה מנהלת אגף הגבייה בעיריית אשדוד מזל אבוטבול את השומה המעודכנת לפז בתי זיקוק: עבור מבנים לעיבוד וזיקוק מוצרי דלק נדרש תשלום של 23.96 מיליון שקל, עבור הקרקע תפוסה 6.1 מיליון ועבור קרקע לייצור חשמל — 350 אלף. סך הכול: 30,437,594 שקלים.

אולם אף על פי שאבוטבול ציינה שלחברה עומדים 90 יום כדי להגיש השגות, כבר ב-12 בפברואר נשלח לה מכתב ממשרד עורכי הדין צומן ושות’, שמספק שירותים עבור עיריית אשדוד, ובו פז נדרשת לשלם את מה שמוגדר: חובות ארנונה.

שם כתוב שלפי מדידה עדכנית שנערכה מטעם העירייה, הרי ששטח בתי הזיקוק משתרע על פני כמיליון מטר רבוע של קרקע תפוסה ומאות אלפי מ”ר של מבנים, ובהתאם לה החברה נדרשת לשלם שומת ארנונה בגין תוספת שטחים בנויים בהיקפים של עשרות אלפי מ”ר ובגין קרקע תפוסה המשמשת את תחנת הכוח.

בפז טוענים שהעירייה לא עומדת בהתחייבותה שלה — לאפשר לנישום להגיש את השגותיו בפרק הזמן הנקוב.

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "עיריית אשדוד מחייבת את חברת פז בתשלום ארנונה בגין בית הזיקוק, בהתאם לנתוני מדידה שבוצעה במתחם ובהתאם להוראות הדין. טענות פז בנוגע לשומת הארנונה נדונות בפני ועדת הערר לענייני ארנונה כללית ויתבררו בפניה. העירייה תמסור את תגובתה לעתירה לבית המשפט”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר