לסרי. צילום: אורי קריספין

סערה בציבור החרדי: "המודיע" במתקפה חריפה נגד לסרי

לא עוד זיגזגים ופסיחה על שני הסעיפים - זה או אנחנו, מסבירים החרדים או "כמה מפגינים שמעולם לא הצביעו עבורך ולעולם גם לא יצביעו". הדרישה ברורה: הפסק את חילול השבת בעיר "מנהיג אמיתי מקבל החלטות קשות ולא מזגזג, אחרת הוא נסחט אישית ופוליטית". מישהו אמר איום בקולות החרדים?

פורסם בתאריך: 16.2.18 11:34

     

המכתב לראש העיר, ד"ר יחיאל שמעון לסרי, נפתח בסיפור עם מוטיבים של סיפורי צדיקים ועלילות גבורה, על ישועה פלאית ועל סיפור לידתו של ראש העיר שהגיע מברכתו של הרב הודות לאימו הצדקנית, ונקרא על שמו של צדיק נוסף – רבי שמעון בר יוחאי, מחבר הזוהר. המסר ברור: אל תשכח מאיפה הגעת. המטרה,מקדשת את האמצעים ולשם כך נשלפים כמה מניפולציות שנועדו לפרוט על נימי נפשו של "הילד שנולד מכוחות אמונה אדירים והפך לאיש ציבור ומנהל את אחת הערים הגדולות".

"שוב לבית אמא, שב על הספה והבט בתמונה, בעיניו הקדושות של הרבי הקדוש, מה הוא היה מצפה ממך? הוא, שכל ימו עמל להפיץ יהדות בעולם דואב וכואס את חילולי השבת הרבים בעיר שנבחרת פעמיים לנהל".

לאחר מכן מגיע תיאור של חילול השבת בעיר שהחמיר עם השנים. לטענת הכותב, בתחילת 2009 עם התחלת כהונתו הראשונה של לסרי היו 50 עסקים פתוחים בשבת ואילו כעת המספר עומד על 230. הכעס הופך להתפרצות זעם כאשר מתברר כי ב2009 חולקו 1,815 קנסות, ב2010 כ-3,000 אך היקף הקנסות ירד לכארבע מאות קנסות "בלבד".

הכותב מציע לראש העיר לעשות "חושבים" לפני הבחירות. "המפגינים" אומר ומכוון לאלפים שיוצאים לרחובות ברחבת העירייה "הם? כאלה שמעולם לא הצביעו עבורך ולעולם גם לא יצביעו. מנהיגות אינה נמדדת  בבריחה מאחריות או בדחיה של קבלת החלטות. מנהיג אמיתי קובע את סדר היום ונוהג כך". ספק המלצה, ספק דרישה. "הציבור יודע להעריך מנהיג גם כשהוא אומר דברים שונים ממה שהציבור חושב. מי שמזגזג מתקשה להצליח והוא נסחט, פוליטית ואישית" 

"כמה אזרחים שלא יצביעו לך". ההפגנה במוצ"ש

כעת, הכותב מסיר את הכפפות ותוקף ישירות:" האם הגעת עד הלום רק כדי שכמה אלפי אזרחים, מוסתים בידי פוליטקאים כושלים, יצליחו להלך עליך אימים? זה לא ראש העיר שתושבי העיר מכירים". תושבי העיר, אומר ומכוון למגזר החרדי שמאוכזב מהתנהלות ראש העיר "דחיית אכיפה לחודשים ארוכים בשל חשש מיריב כזה או אחר בבחירות כמוה חלילה כפתיחת חנות. נדמה לך שתרוויח פוליטית מהענקת לגיטימציה לחילול שבת המוני?". אומר ועונה "לא. אתה לא האיש, זה לא יחיאל שמעון לסרי האמיתי. לא כך הוא אמור לנהוג".

מי שמכיר את העיתון יודע שמכתב כזה לא מתפרסם בלי הוראה "מלמעלה"- מאדמור החסידות .אומרים יודעי דבר "מעכשיו כללי המשחק שונים. אם עד עכשיו לסרי חשב שיוכל לפסוח על שתי הסעיפים עכשיו הוא חייב לקבל החלטה. עת ההכרעה הגיע".

 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר