שר העבודה והרווחה חיים כץ. צילום- פייסבוק

עבודה בעיניים בשבת: השר כץ סותר את עיריית אשדוד

עיריית אשדוד הקפיאה את אכיפת חוק העזר המגביל פתיחת עסקים בשבת. לנוכח הביקורת החרדית על העסקת עובדים יהודים פרסמה העירייה מכרז לאיתור פקחים גויים. מנגד, השר כץ מצהיר: לעיריות מותר להעסיק פקחים יהודים בשבת. מבולבלים?

פורסם בתאריך: 15.2.18 12:14

     

אכיפת חוק העזר העירוני משנת 1976 בנוגע לפתיחת עסקים בשבת הורחבה לפני שישה שבועות למתחמים בפאתי העיר אך הופסקה באחת.

בשבת שעברה לא נצפו פקחים במתחמי הקניות שעומדים בלב סערת השבת ולא חולקו דו"חות. עיריית אשדוד סירבה לתת נימוק למהלך אך פרסמה שוב מכרז לאיתור פקחים שאינם יהודים.

ברקע נשמעות טענות כי לחץ חרדי על העירייה על עבודה בשבת וממילא "חילול שבת" מצד הפקחים מעורר זעם לא פחות מאשר פתיחת עסקים בשבת ולכן יש להפסיק את "חילול השבת" כולו שאם לא כך "יצא שכרו בהפסדו". נדגיש כי העירייה לא אישרה טענות אלו.

כעת מגיעה הצהרה דרמטית של שר העבודה והרווחה חיים כץ שסותרת את הצעדים של עיריית אשדוד: "לעיריות מותר להעסיק פקחים יהודים כדי לרשום דו"חות על הפעלת עסקים בשבת".

את הדברים אמר כץ אמש במליאת הכנסת בתשובה לשאילתה של ח"כ יואל רזבוזוב מ"יש עתיד".

רזבוזוב התייחס לידיעה לפיה פקחי עיריית אשדוד שרשמו את הדו"חות לחנויות בשבתות האחרונות היו יהודים ושאל אם אין בדבר צביעות?

כץ השיב שחוק שעות עבודה ומנוחה מאפשר שני סוגים של היתרים לעבודה בשבת. היתר מסוג אחד נבחן כל שבת מחדש, דוגמת ההיתרים שמקבלת הרכבת לעבודת פיתוח ותחזוקה. היתרים מסוג אחר הם היתרים ענפיים לסוגים של עובדים והיתר כזה קיים "לסדרנים ושמשים". לדבריו, היועצים המשפטיים של העיריות הם שמאפשרים הפעלת פקחים מכוח סעיף זה ואינם מבקשים היתר ספציפי.

יכולים לעבוד בשבת. פקחים במתחם הביג

כץ סיפר על פקחים שרושמים דו"חות חניה בשבת בהרצליה. "פקחים נותנים שם רפורטים חבל על הזמן. התברר שיש להם היתר כללי לתת רפורטים. יש עיריות שעושות מה שהן רוצות, גם ראשון ואילת. זה הסדר מקומי אבל הם עובדים לפי חוק. בתל אביב אפשר לחנות בשבת בכחול לבן".

גם ממ"ק ראש העיר כנפו מודע ואף הצהיר זאת "פקחי עירית אשדוד עם התר עבודה מיוחד בשבת". אז מה קורה פה?

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר