גלבר. צילום: פייסבוק

"זה שינוי מחשבתי: הלן כבר לא לוחמת אופוזיציה, היא מנהיגה, ראשת עיר"

מלבד ראש העיר, גם חברת המועצה הלן גלבר נעלמה מהסביבה בלב סערת השבת. כעת, הדובר שלה - סער גינזבורסקי מסביר מדוע מדובר בצעד מושכל, קשה אך כזה שצופה פני עתיד. אם לא הבנתם גלבר מכוונת גבוה, כמה גבוה? ללשכה משלה בקומה החמישית

פורסם בתאריך: 15.2.18 16:51

     

סער גינזבורסקי, הפעיל החברתי שהתמודד בעבר על כיסא למועצת העיר מצהיר שלבחירות הקרובות הוא לא יתמודד, הוא מסור לתפקידו כדובר חברת המועצה שמכוונת גבוה "הלן לא צריכה להיות ראשת העיר של החילוניים או של החרדים, היא צריכה לשרת את כולם וזו האמונה האמיתית שלה. אנחנו לא מדברים מגזרית. זה לא הכיוון"

סער, איך אתה מסביר את הפער בין ההצהרות הפומביות שלך בנושא השבת לשתיקה של הלן?

"עם כל זה שאני אומר את דעותיי בכל מקום – צריך לפתור את בעיית השבת וצריך לצאת לרחובות ולהפגין ולדרוש את שינוי חוק העזר העירוני, וזה גם מה שנדרש מהלן אני חשוב שהדרך להגיע לזה היא רק במשא ומתן ובדיבורים.

לגבי הלן- הלן הייתה לוחמת אופוזיציה. הלוחמת הכי טובה שהייתה בזמן האחרון אם לא בכלל בעיר אבל יש הבדל, זה כבר שינוי מחשבתי הלן מנהיגה, היא חושבת כמו ראשת העיר. הציבור צריך להבין שהיא עשתה שינוי. והשינוי הזה מתחיל עכשיו. שינוי קשה לכולם אבל הוא קורה ואנחנו מרגישים אותו בשטח, והוא מדהים.

בשבועיים הראשונים של תחילת המחאה, שעוד לא היה ברור לאן זה הולך הרגשנו שכולם מחכים לתשובה, והיה לנו קשה עם זה במיוחד להלן. היא לא רגילה למצב הזה אבל בשבועיים האחרונים אנחנו מרגישים שזה היה הדבר הנכון לעשות. לצאת בשיא המאבק בצהרות זה לא היה נכון. בראייה רחבה זו הייתה החלטה מצווינת. כמות האנשים שהצטרפו אלינו לתמוך בהלן, קהל שלעולם היא לא הייתה מגיעה אליו עכשיו תומך. בהמוניו. זו החלטה קשה, אבל היא הייתה נכונה". "

בנתיים – צילקר כבר מכתיר את היורשת?

 

אבל אם להלן יש פתרון לכל משבר השבת, למה היא לא מציגה אותו לכלל הציבור?

"יש להלן פתרון. יש לנו תהליך לפנינו אנחנו בשנת בחירות. אנחנו נפתח את הקמפיין שלנו בקרוב. כרגע נוצרת ציפייה אדירה לשמוע את ההצעה של הלן וזה מצוין. להלן יש מתווה מאד ברור והוא ייחשף. כל דבר בזמנו".

המתווה שלכם ירצה את כל הצדדים?

"הוא לא יספק את הקיצוניים משני הצדדים. מנהיג לא יכול לרצות את כולם".

אתה אומר מנהיגה. אבל על קולות ה'חילוניים' מתמודדים עוד מועמדים

"אין אחד בעיר הזו שלא מבין שאם לא יהיה מועמד אחד מול לסרי אז לסרי יישאר ראש העיר, האופוזיציה הזו עובדת בצורה לא רעה בכלל, וכולם למדו את הלקח שלפני 5 שנים בסופו של דבר רק אחד ירוץ. ואני מאמין שזו תהיה הלן".

 

 

 

מה לגבי דרישות החרדים?

"הכוח האלקטורלי של החרדים היה גדול גם אצל צילקר.  צילקר ידע בזמנו לעשות קואלציות שהורכבו מ24 חברי מועצה וחבר מועצה אחד באופוזיציה ואז אף אחד לא מחזיק אותו במקום רגיש. לעומת זאת יושבים היום כ-9 חברי מועצה חילוניים באופוזיציה. לסרי יכל לפתור את הבעיות שלו עוד בתחילת הדרך מאד בפשוטות אם סניה וצילקר היו ביחד איתו בקואלציה. לחרדים לא היה כח מטורף. הפתרונות לא כל כך מסובכים. בעקבות כל המאבק הזה נראה שאנשים הבינו שהם חייבים לצאת להצביע והכוח היחסי של חברי המועצה החרדיים ירד. אני מאמין שהלן יכולה להושיב בקואלציה גם את כצנלסון וגם את גיטרמן והיא יכולה להושיב גם את החרדים ואת כל השאר. אין שום סיבה שבאשדוד לא תהיה קואליציה רחבה. זה לא הכנסת פה, אין שום בעיה שהקואלציה תהיה מורכבת מכל חברי המועצה שלכל אחד יהיה את התפקיד שלו בעיר. הסיבה היחידה לעניין קואליציה ואופוזיציה זה משחקי אגו וכבוד.

התפקיד של מנהיג הוא לאחד מתחתיו את כל הקבוצות שקיימות, אתה לא יכול להיבחר על קולות החרדים ואז להגיד אני ראש עיר של חרדים ולא הפוך. זה לא עובד ככה. אין פה אחד על חשבון השני, זה יחד".

בא נדבר תכל'ס, מה מצב הסקרים?

"כמות האנשים שאומרים 'רק לא לסרי' היא עצומה. כן, יש הרבה שלא יודעים למי להצביע אבל אני לא מדבר על הקהל הזה. אני מדבר על הקהל המסורתי והוא המון, זה קבוצת אנשים שהיא נגד כל ההליך של הכפייה הדתית ופתאום יש מנהיגה שהיא לא נסחפת לפרובוקציות, שקולה, שמתאימה להיות הנציגה שלהם.

הרי אם הלן הייתה מחליטה להיות ראש המחאה היא הייתה עושה את זה בענק, עוקפת את כולם בסיבוב, אבל זה לא מה שמצפים מראש עיר. היא צריכה להיות מיושבת, ראש עיר גם של החרדים וגם של החילונים, של כולם. זה שינוי".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר