יכולים לעבוד בשבת. פקחים במתחם הביג

שביתת שבת: אוכפים או לא? עיריית אשדוד מחליטה שלא להחליט

מדיניות הזיג-זג של עיריית אשדוד: כיצד מסבירים בעירייה את המעבר מהחמרת האכיפה וחלוקת קנסות לאי אכיפה בשבת האחרונה? פשוט מאד - לא מסבירים ונהנים מההפוגה בסערת השבת. ומה יהיה בשבת הקרובה?

פורסם בתאריך: 13.2.18 14:37

     

לכל מי שפיספס. לפני כשישה שבועות עוד טרם אושר חוק המרכולים החליטה עיריית אשדוד לאכוף את חוק העזר העירוני משנת 1976 זאת ככל הנראה בעקבות מכתב חריף שנשלח מרבני הקריות לראש העיר יחיאל לסרי, בו הם מפנים כלפי העירייה אצבע מאשימה לתופעת 'חילול השבת המתרחבת' בעיר. הללו דרשו לראש העיר לבצע אכיפה נחרצת של חוק העזר העירוני. דרשו – וקיבלו.

כבר בשבת לאחר מכן, ולאחר שנים בהם לא נאכף החוק במתחמי הביג פאשן, הסטאר סנטר וחופי העיר הגיעו פקחים וחילקו התראות לבעלי העסקים שפתחו בשבת. מדיניות האכיפה הוחמרה לפני כשבועיים. את ההתראות החליפו קנסות של ממש על סך 320 שקלים.

ראש העיר עמד מאחורי ההחלטה על חלוקת ההתראות ולאחר מכן הקנסות בתואנה כי מדובר בחיוב המציאות " נוכח המצב המשפטי הנובע מחוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מפסיקת בית משפט השלום באשדוד בשנה האחרונה בעניין אכיפת חוק העזר העירוני ע״י העיריה, מבג"צ ברמר, ומחוק המרכולים שחוקק לאחרונה. עפ״י החלטת בית המשפט, היה עלינו לצאת לדרך הזו ע״י אכיפה כוללת ושוויונית ברוח חוק העזר העירוני שבתוקף".

כן. לא. אולי
צילום: אורי קריספין

אלא שבשבת האחרונה – לא חולקו קנסות ולא נראו פקחים בשטח. החשש שדוחות ישלחו ביום ראשון שני או שלישי- התבדה.

אז מה בעצם קורה? ומהו הזיג זג הפוליטי של העירייה. באם הוחלט על אכיפה – מדוע לא ממשיכים בקו האכיפה? ובאם הוחלט לסגת מאכיפת החוק מדוע לא יוצאים בהצהרה שכך פני הדברים?

מובילי המחאה בעיר ראו בהעדר חלוקת הדוחות התקפלות של העיריה, ואמרו בהפגנה בצאת השבת בכיכר העירייה: "מסתבר שהלחץ של התושבים כן עובד. אחרי חודש של הפגנות ומחאות ראש העיר הבין שיש תושבים באשדוד".

מנגד, באתר החרדי בחדרי חרדים נטען כי : "ל'בחדרי חרדים' נודע כי אי חלוקת הדוחות בשבת האחרונה באה בגלל העדר פקחים לא יהודים. בעבר, העירייה פרסמה מכרז לגיוס פקחים שאינם יהודים עבור עבודה בשבת – אולם אף אחד לא הגיש בקשה.

כעת, לאחר שבשבוע שעבר פקחים יהודים חילקו דוחות בשבת, רבנים וחברי מועצה חרדים ביקשו שהדבר לא יחזור על עצמו, לטענתם, "יצא שכרו בהפסדו", בשל כך העירייה פרסמה בימים האחרונים שוב מכרז לגיוס פקחים שאינם יהודים, ובשל העדרם לעת עתה – לא חולקו דוחות בשלב הזה למפרי החוק העירוני". גם באתר אשדוד אונליין נכתבו דברים דומים.

ומה תגובת העירייה בנושא? בעיריית אשדוד מעדיפים להמשיך ולא להגיב לנושא ולהנות מהשקט במאבקי השבת.

נדגיש כי כתבת כאן דרום פנתה מספר פעמים לעירייה אך נענתה כי מדיניות העירייה היא שלא להגיב בנושא השבת.

נכון לזמן כתיבת הידיעה ניתן אישור משטרה  להפגנה נוספת במוצאי השבת אך טרם הוחלט אם לקיימה."תתקבל החלטה היום בשעות הערב המאוחרות". לשאלת השקט היחסי והעמימות בקשר לאי חלוקת הדו"חות השיב גיא סער: "עד שלא ימלאו את דרישות המאבק לא יהיה שקט. השקט עכשיו? הוא השקט שלפני הסערה"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר