ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם

הדשא של השכן: ראש עיריית אשקלון "לא נהיה כמו ערים אחרות, אצלנו הסטטוס קוו ישמר"

ראש עיריית אשקלון הצהיר כי המצב באשקלון לא ישתנה. במילים אחרות לא תתקיים אכיפה מוגברת כנגד עסקים הפועלים בשבת נוכח חוק המרכולים "זכותו של כל אחד לחיות לפי בחירתו. מי שירצה ללכת לבית הכנסת בשבת נכבד את זה ומי שירצה לנסוע לבלות במרינה, נכבד גם את זה"

פורסם בתאריך: 9.2.18 16:34

     

כשברקע סערת השבת, אי אפשר שלא לשיים לב לשכנתנו מדרום שהחליטה לנהוג אחרת. ראש העיר בפועל, תומר גלאם הבהיר השבוע "אנחנו שומעים באחרונה על מאבקים בנושא פתיחת עסקים בשבת במספר ערים בארץ. אני לא נכנס לשיקולים שהובילו לכך, אני יכול רק להתחייב שאצלנו זה לא יקרה. נשמור על הסטטוס קוו בעיר ועל זכותו של כל אחד לחיות לפי בחירתו. מי שירצה ללכת לבית הכנסת בשבת נכבד את זה ומי שירצה לנסוע לבלות במרינה, נכבד גם את זה. חיינו כך עשרות שנים יחד, אין שום סיבה שזה ישתנה עכשיו".

אפילו רב מועצת חוף אשקלון, הרב יעקב אביטן אמר :"לא ניתן שבעיר אשקלון ייפרצו הסכרים והחומות ויגרמו בגלל השבת למלחמת אחים", אמר הרב אביטן. "כאן נחיה מתוך אהבה ואחוה והרמוניה מלאה, כולנו יחד נלמד לכבד אחד את השני".

מאידך, ראש עיריית אשדוד הצהיר כי המצב באשדוד הוא מחויב המציאות: "זהו מהלך ארוך ומורכב, המחייב רגישות מיוחדת נוכח המצב המשפטי הנובע מחוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מפסיקת בית משפט השלום באשדוד בשנה האחרונה בעניין אכיפת חוק העזר העירוני עי העיריה, מבג"צ ברמר, ומחוק המרכולים שחוקק לאחרונה.

הדרך הארוכה הזו חייבת לכלול לא רק השבת הפשרות וההבנות שהיו קיימות בעבר, אלא אף ובמיוחד שהן יעמדו במבחן משפטי, שקרוב לוודאי נעמוד בפניו בעתיד.

לשם כך, ועפ״י החלטת בית המשפט, היה עלינו לצאת לדרך הזו ע״י אכיפה כוללת ושוויונית ברוח חוק העזר העירוני שבתוקף, ובמקביל, לשקוד על בניית מדיניות אכיפה אשר תתבסס על המצב החוקי והמשפטי הקיים, ותשקף את האיזונים הנדרשים בין כל המרכיבים העירוניים הנוגעים לצביונה של העיר, הנובעים מהחלוקה הדמוגרפית והגאוגרפית של קבוצות האוכלוסייה השונות".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר