השר ליברמן וסופה לנדבר במהלך הביקור הקודם בביג אשדוד בשבת. צילום: דור גפני

לנדבר תוקפת הפגיעה בסטטוס קוו – אבל איך הצביעה בחוק המרכולים?

מצאו את ההבדלים: בסרטון שפרסמה אתמול שרת הקליטה מאשדוד תוקפת את הפגיעה בציבור החילוני. ואילו בהצבעה על חוק המרכולים בכנסת היא אפילו לא הופיעה. החוק, נזכיר, עבר על חודו של קול

פורסם בתאריך: 9.2.18 10:10

     

שרת הקליטה סופה לנדבר תושבת אשדוד פרסמה אתמול סרטון שבו היא תוקפת בחריפות את ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי בעקבות ההחלטה להטיל קנסות על עסקים שפתוחים בשבת. לנדבר טוענת שם שלסרי הכריז מלחמה על הציבור החילוני וכי אם זה ייעצר באשדוד, הדבר יתפשט לכל המדינה. היא גם מודיעה שתבוא עם חבריה למפלגת ישאל ביתנו למתחם ביג פאשן בשבת כדי למחות על המדיניות החדשה וכדי לתמוך בחנויות.

אבל אותה שרה שכחה אולי שחוק המרכולים המפורסם של השר אריה דרעי הובא ממש לאחרונה להצבעה בכנסת. ואיך היא הצביעה? ובכן לנדבר לא הצביעה. היא נעדרה מההצבעה. והחוק עבר לפני חודש על חודו של קול, נזכיר. 58 הצביעו בעד ו-57 הצביעו נגד. מלבד לנדבר, ארבעת הח"כים הנוספים של מפלגתה הצביעו נגד. היו"ר אביגדור ליברמן אינו ח"כ.

צריך להדגיש אין קשר ישיר בין חוק המרכולים להחלטה של ראש עיריית אשדוד להעמיק את האכיפה ולהרחיב אותה גם לאזורים שבהם עסקים הורשו דה פקטו לפתוח בשבת. אבל כשהשרה מדברת על כך שיש סכנה שהמגמה תתפשט לכל המדינה, ובכן, זה מעלה קצת תחושה של צביעות.

 

מלשכתה של לנדבר נמסר בתגובה: "הסטטוס קוו חשוב לנו ולציבור הבוחרים שלנו. מיד עם כניסת ישראל ביתנו לממשלה, דרשנו שתוקם ועדה שתדון בכל שינוי בתחום דת ומדינה. חוק המרכולים עלה בלי שהוועדה התכנסה והתקבלה הסכמה של כל סיעות הקואליציה לחקיקה. לכן, בניגוד לעמדת הקואליציה, סיעת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק המרכולים. לאורך כל הדרך ישראל ביתנו נקטה בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע שהחוק יעבור. שריה היו היחידים שהצביעו נגדו בישיבת הממשלה בה החוק עלה. סיעת ישראל ביתנו פנתה לחברי כנסת אחרים בקואליציה על מנת שיצביעו גם הם נגד החוק. הסיעה הגישה הסתייגויות לחוק, אחרי שהחוק עבר בקריאה ראשונה במליאה. חברי הכנסת של הסיעה הצביעו נגד החוק במליאה בשלוש הקריאות. הצבעה של שר במליאה נגד הקואליציה וחוק ממשלתי, משמעות הדבר- התפטרות מהממשלה ובעצם הפלת ממשלה ימנית. מהעבר הלא רחוק אנו זוכרים מצבים, כשמריבות בתוך מחנה הימין גרמו להפלת ממשלות ימין והביאו לניצחון של מחנה השמאל, ולזה ישראל ביתנו לא תיתן יד. בזמן של אתגרים בטחוניים מוטלת עלינו אחריות לאומית להיות המבוגר האחראי. צר לנו שהסיעות החרדיות מסכנות את קיומה של הממשלה הימנית בשל עניינים אלקטורליים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר