עבודות בכביש ארכיון. צילום. אורי קריספין
עבודות בכביש ארכיון. צילום. אורי קריספין

פרויקט התחבורה: בית המשפט דחה את הבקשה לתביעה יצוגית נגד העירייה

מכה למתנגדי תכנית הגל הירוק - ביה"מ נתן לה מעין הכשר כשדחה על הסף את התובענה היצוגית שהגישו תושבים באמצעות עו"ד דניאל כהן. השופטת שרה דברת גם קבעה שלא היה מקום לשרבב את שמו של ג'קי בן זקן

פורסם בתאריך: 8.2.18 17:00

     

ב-2 בפברואר 2017 הגישו שבעה תושבי אשדוד תביעה ענקית בגובה של 350 מיליון שקל נגד העירייה ומשרד התחבורה בעקבות נזקי פרויקט הגל הירוק – REWAY. התובעים ביקשו באמצעות עו"ד דניאל כהן להכיר בכך בתור תביעה יצוגית, בשם תושבי העיר והבאים בשעריה הנפגעים כתוצאה מהעבודות הנרחבות שנעשות בכבישי אשדוד במסגרת הפרויקט.

אבל היום פסק בית המשפט שהתביעה נדחית וכי התובעים ישלמו הוצאות ושכר טרחה בגובה של 60 אלף שקל במצטבר.

השופטת שרה דברת קבעה שהתביעה אינה מבוססת על עובדות אלא בעיקר על תחושות וספקולציות.

מיזם התחבורה הציבורית הגדול באשדוד שעלותו מוערכת במאות מיליונים

בעקבות פרויקט של משרד התחבורה ועיריית אשדוד, אשר נועד לשפר את תשתיות התחבורה, נוצרו עומסי תחבורה וקשיי תנועה רבים. זה הדבר שעומד בבסיס הבקשה לאישור התובענה הייצוגית שבמרכזה דרישה לפצות את הניזוקים והנפגעים מאותן עבודות.

השופטת דברת קבעה: "דין הבקשה להידחות. גם אם אין חולק כי נגרמו למבקשים ולתושבי העיר קשיים בשל ביצוע הפרויקט, אין בכך כדי להביא לאישור התובענה הייצוגית, מאחר והבקשה אינה עומדת בתנאים הקבועים בדין".

השופטת ציינה ש"אין חולק, כי יישום התכנית מקשה על תושבי העיר ויוצר פקקי תנועה משמעותיים. דא עקא, שקשיים אלה הינם בלתי נמנעים, שכן לא ניתן לקיים עבודות בכבישים מבלי לפגוע במידה מסוימת בנוחות המשתמשים בדרך. על כן, עצם העובדה כי איכות חייהם של המבקשים נפגעה כתוצאה מהעבודות בפרויקט אין פירושה, כי המשיבות נהגו שלא כראוי. המבקשים לא הראו כי הפרויקט מבוצע ברשלנות, כי הוא לא יועיל לטווח ארוך לתושבי אשדוד או כי נזקיו מרובים מתועלתו".

השופטת שרה דברת. מתוך אתר מערכת בתי המשפט

גם הטענה שלפיה לא התקיים דיון מקיף במועצת העיר לפני אישור התכנית – נדחתה, מאחר ו"היא מהווה ספקולציה גרידא והועלתה ללא בסיס עובדתי מינימלי, תוך הסתפקות בהפניה לגרסת 'חברת מועצת עיריית אשדוד' ללא אזכור שמה וללא צירוף תצהיר מטעמה".

השופטת גם מתחה ביקורת על כך שהתובעים טענו למעורבות של איש העסקים ג'קי בן זקן בפרויקט: "עסקינן בטענות שהועלו ללא כל בסיס עובדתי ולו מינימלי, תוך התבססות על 'תחושות' או על העובדה כי בן זקן ביקש לתווך במגעי פשרה בין המבקשים לעירייה".

ג'קי בן זקן. צילום: אוליבייה פיטוסי

 

בנוסף, השופטת דברת ביקרה קשות את האופן שבו נוסחה התובענה, "בלשון משתלחת ופוגענית, אשר מקומה לא יכירנה".

התושבים שבשמם הוגשה התובענה הם רוני ינון, אלישבע יוסף, ג'ימי קוז, ליאת בן שטרית, שרון נעמן, עודד גל ורפי אוליאל.

עו"ד דניאל כהן מסר בתגובה: "טרם קיבלתי לידי את פסק הדין וממילא טרם קראתי אותו(סיימתי דיון ממושך שארך כל היום). מכלי התקשורת אני למד שהתקבל פסק דין שדחה את הבקשה. נלמד את פסק הדין ונשקול את המשך הצעדים ובכלל זה את האפשרות לערער על פסק הדין בכפוך לבחינת נימוקי בית המשפט".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר