צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט: מתוך העתירה הקודמת
צילום אויר של מתחם הסטאר סנטר. משמאל הרצועה שבה מתוכנן הפרויקט: מתוך העתירה הקודמת שהגישה גלבר

האישור שניתן לפרויקט הנדל"ן של בן זקן בוטל בבית המשפט

התכנית הכוללת שינוי יעוד ושימוש בשטח ציבורי לא הובאה לדיון במועצת העיר אך הוגשה כאילו העירייה שותפה לה. לנוכח הפגמים שנפלו בהליך החליט ביה"מ לקבל את העתירה שהגישה הלן גלבר ולבטל את האישור שנתנה לה הוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 1.2.18 18:47

     

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע קיבל את העתירה שהגישה הלן גלבר ופסק שהאישור שניתן בוועדה המחוזית למיזם הנדל"ן הגדול של חברת "סגול" בצמוד למתחם הסטאר סנטר באשדוד – מבוטל. זאת, בעקבות פגמים שנפלו בהליך.

גלבר. צילום: פבל

הפרויקט ששייך לחברה בבעלות ג'קי בן זקן כולל הקמת ארבעה מגדלי מגורים עם 650 יחידות דיור, תוך שינוי יעוד הקרקע מ"מסחר" ל"מגורי, מסחר ומבני ומוסדות ציבור" ושינוי יעוד משצ"פ (שטח ציבורי פתוח) לדרך. התכנית אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ב-24 באפריל אשתקד.

גלבר טענה בין השאר שהתכנית של "סגול" חריגה ויוצאת דופן בטובות ההנאה התכנוניות שמוענקות ליזם ובהתעלמות מצרכי ואינטרסי ציבור של תושבי העיר. היא מבוססת על המרת שטחי מסחר לשטחי מגורים מבלי שהיזם נדרש להפריש חלק משמעותי כלשהו מהקרקע לטובת הציבור".

השופטת גאולה לוין החליטה לקבל את העתירה ולבטל את החלטת הוועדה המחוזית.

"לא נעלם מעיני", ציינה השופטת, "כי הדבר כרוך בהכבדה על ההליך התכנוני ועל חברת סגול, שפועלת כבר שנים ארוכות לקידום התכנית. אך יש לזכור כי למרות שהתכנית כוללת קרקע של עיריית אשדוד,
והיא קודמה במוסדות התכנון על יסוד המצג כי עיריית אשדוד נמנית על מגישי התכנית, בשום שלב היא לא נדונה במועצת העיר".

בית המשפט חייב את הוועדה המחוזית, העירייה, הוועדה המקומית וחברת "סגול" בתשלום הוצאות ושכר טרחה בסך 35 אלף שקל במצטבר לגלבר.

 

מטעמה של גלבר נמסרה היום: "בית המשפט הורה בפסק הדין על ביטול ההחלטה לאשר את התכנית, בשל פגמים מהותיים שנפלו בדרך אישורה ובדרך קבלת ההחלטות על ידי רשויות התכנון, תוך ניסיון פסול לעקוף את מועצת העיר אשדוד ולמנוע דיון ענייני בתכנית במועצת העיר על ידי נבחרי הציבור. במקום לוודא תקינות עסקו ב-"להכשיר את השרץ". מקריאת פסק הדין עולה תמונה מדאיגה, לפיה המדינה ועיריית אשדוד סירבו לכל אורך הדרך "לחשב מסלול מחדש" נוכח הפגמים המהותיים עליהם הצביעה העותרת בדרך קבלת ההחלטות במוסדות התכנון. במקום זאת, ביקשו המדינה והעירייה לדחות את העתירה על הסף מטעם של שיהוי כביכול בהגשת העתירה, ובנימוק שההליך התכנוני הושלם. במלים אחרות, הרשויות ושומרי הסף שאמונים לשמור ולוודא את תקינות ההליך התכנוני, ניסו לכל אורך הדרך להכשיר את השרץ".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר