אשדוד טובעת. צילום אלי דוד

ימי המבול: הסיוט של משפחת גורודיסקי נגמר בשלום הודות לתושיית האם

הגשם הכבד שירד בערב שבת הוביל להצפות חריגות ברחבי העיר, הרכבים על יושביהם שקעו בשלוליות הענק שנוצרו. " חיכנו לחילוץ כ-40 דקות, ובזמן הזה מים קפואים חדרו לרכב. שהבנתי שאף אחד לא יחלץ אותנו פשוט עשיתי את זה בעצמי|

פורסם בתאריך: 28.1.18 17:26

     

בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון: יום שישי, השעה 22:00, משפחת גורודיסקי הייתה בדרכה לביתם כשממטרים עזים החלו לרדת "היה מבול. לא ראינו כלום. רק שנכנסנו למים וראינו שהמכונית לפנינו לא נוסעות הבנו את המצב, המכוניות בינהם המכונית שלו פשוט שקעו בשלולית ענק, גובה המים רק עלה ועלה".

המצב אותו לדה גורודויסקי מתארת הוא שבר ענן שהיה מעל שד' ירושלים, ברחבי העיר אמנם התרחשו מספר הצפות עקב ממטרי הגשמים העזים והברד, אך שבר הענן, כינוי למטח גשם חזק שניתך בחוזקה וסופת גשמים עזה שלוותה בסופות ברקים ורעמים הובילה לכאוס של ממש – מספר מכוניות שקעו במים, "טבעו" אם תרצו,  ללא יכולת לזוז ולנוע כאשר המים חודרים לרכבים, והיושבים ברכב נמצאים במצב של חוסר אונים – מצד אחד הם לא יכולים לנסוע או להתקדם ומצד שני ישנו חשש אמיתי מהיפוטרמיה – ירידה בטמפרטורת הגוף כתוצאה ממחלה, חשיפה לטמפרטורות נמוכות וגורמים אחרים עקב המים הקרים שחודרים לרכב על יושביו.

"הכל היה תוך כמה שניות, ומצאנו את עצמנו בתוך שלולית ענקית" היא משחזרת. כאשר לדה ויושבי הרכב – אביה (80),אימה(76) וביתה מבינים את הסיטואציה הם מזעיקים עזרה. "התקשרתי למד"א ולמשטרה חיכנו כ-40 דקות, וכל דקה היא נצח. הילדה שלי נכנסה להיסטריה. המים במכונית הגיעו עד למותניים. וחיכנו וחיכנו כחצי שעה, אולי 40 דקות ובנתיים חדרו לרכב מים קפואים. כשהבנו שאף אחד לא יגיע להציל אותנו החלטתי לעשות את זה בעצמי" לדה משחזרת

"הוצאתי את הבת שלי קודם כל ואז את אמא ואבא. אבא שלי בן 80, שבקושי הולך ולאחר השתלת כליה, זהו מצב מסכן חיים. ואף אחד לא עזר לי, הייתי צריכה להוציא אותם לבד לעבר האמבולנס שהיה כ-400 מטר לידנו. אני לא יודעת למה לא עזרו לי, לא חשבתי על זה, רק רצינו לצאת מהמצב הזה".

"האמבולנס לקח אותם לבית החולים אסותא מחשש להיפותרמיה, אבא שלי ב"ה קיבל טיפול נכון וטוב ועכשיו אנחנו בסדר, כולנו מקוררים כתוצאה מהישיבה הממושכת במים הקרים. האוטו? הלך טוטלוס"

תגובת מד"א: במד"א דוחים את הטענות. מבדיקה שנערכה הצוות פעל ללא דופי. להלן השתלשלות האירועים כפי שתרחשו במציאות: בשעה 22:54 התקבלה קריאה במוקד 101 של מד"א על ארבעה אנשים לכודים ברכב בשדרות ירושלים באשדוד. למקום הוזנקו צוותים של מד״א, שבהוראת המשטרה עצרו במחסום שהוקם כ- 150 מטר מהרכב התקוע. כאשר אנשי מד״א החלו לצעוד ברגל לעבר הרכב התקוע הם הבחינו באישה עם ילדה קטנה על הידיים ומיד שתיהן הוכנסו לאמבולנס לבדיקה. במקביל יצא נהג האמבולנס בשנית לכיוון הרכב התקוע על מנת לחלץ את שני המבוגרים שהיו ברכב, אך הם כבר הצליחו לצאת בכוחות עצמם. הנהג ליווה אותם אל תוך האמבולנס וכל בני המשפחה פונו לבית החולים אסותא באשדוד להמשך בדיקות.

משירותי כיבוי והצלה נמסר: "בערב יום שיש שירותי כבאות אשדוד טיפלו בעשרות קריאות של רכבים ואזרחים שנלכדו בעקבות ההצפות במספר מוקדים בעיר אשדוד,לצערי אירוע זה לא מוכר לנו מכיוון שלא הוזעקנו אליו ולא קיבלנו קריאה לאירוע זה. אנו מזכירים לציבור כי במקרה צורך בחילוץ או בסיוע יש לחייג 102 ומיד נגיע לחלץ ולהגיש סיוע".

 

מהמשטרה נמסר: "לאור הצפות ענק שהיו בליל שישי בעיר אשדוד, התקבלו במוקד החירום של המשטרה למעלה מ-300 קריאות של אזרחים לעזרה (מאשדוד בלבד). כלל כוחות משטרה והמתנדבים הפועלים בעיר, עסקו באותן שעות בהצלת חיי אדם, כשכל העת ניתנו לפונים למוקד המשטרה גם הנחיות מיידיות מצילות חיים. באותן שעות, חילצו השוטרים ביחד עם כוחות נוספים ואזרחים טובים שנקלעו למקום, 15 אזרחים שנתקעו עם רכבם במוקדי ההצפות החריגות בעיר אשדוד".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר