ועידת אשדוד לתחבורה

נפתחה 'ועידת אשדוד לתחבורה'

כשעבודות ביצוע תכנית התחבורה הירוקה באשדוד כבר מיושמות בשטח ומורגשות היטב בכבישי העיר, נפתחה במשכן לאמנויות הבמה ועידת התחבורה במטרה לחולל שינוי תפיסתי בקרב האזרחים ומקבלי ההחלטות

פורסם בתאריך: 22.5.17 09:46

 

 

לפני שעה קלה יצאה לדרכה ועידת התחבורה באשדוד המשותפת לעירייה ולעיתון TheMarker. באירוע, שמתקיים במשכן לאמנויות הבמה, משתתפים אנשי ציבור, כלכלנים, חוקרים, מנהלים ויזמים.

התלות של אזרחי ישראל במכונית הפרטית והתחבורה הציבורית הנוכחית, גובים מדי יום חיי אדם, שעות עבודה יקרות, קרקעות ומיליארדי שקלים שיורדים לטמיון. לא מדובר בגזירת גורל – גם אם הפתרון להם מתחיל בשינוי אישי ותרבותי, וגם אם הוא תלוי לא מעט בעידוד מצד הרשויות המקומיות.

מארגני הוועידה מציינים שמטרתה לטפל בהשפעת היבטי התחבורה על הכלכלה והחברה, להשפיע על השיח הציבורי בישראל ולחתור לשינוי.

כידוע, אשדוד החלה לפני כחצי שנה בישומה של תכנית לשדרוג התחבורה הציבורית ולוויסות התחבורה הפרטית בעיר. זאת לאור זכייתה בקול קורא של משרד התחבורה – שבו התמודדו רשויות מקומיות רבות נוספות – במסגרת פיתוח עיר מודל לתחבורה בת קיימא. עלות המיזם כחצי מיליארד שקל. העבודות מורגשות היטב בכבישי אשדוד, שכמה מהם נחסמו, בצורה מלאה או חלקית, והן מקשות על חיי התושבים, העובדים והמבקרים בעיר.

העבודות שהחלו בנובמבר 2016 תימשכנה כ-19 חודשים, בשלב הראשון. בסופן, מבטיחים בעיריית אשדוד, נקבל מערך תחבורתי משודרג המקצה נתיבים לתחבורה ציבורית ומנגיש את התחבורה הציבורית כך שתהיה זמינה, נוחה, מהירה ושווה לכל כיס.

הצפיפות והעומס מהווים אתגר עבור מדינות וערים רבות בעולם. "ישראל לא יכולה להישאר מאחור. כבר היום אנו עדים לצפיפות בלתי נסבלת של כלי רכב ולנזקים סביבתיים, כלכליים ובריאותיים הנגרמים לאוכלוסייה", סבורים אנשי מקצוע.

את הוועידה פותח ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי. לאחר מכן יחל מושב שיעסוק ב"מהפכה התחבורתית שישראל צריכה" בהנחיית כתב העיתון, אבי בר-אלי. ישתתפו בו מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, נסים פרץ, מנכ"ל הרכבת, שחר איילון, סגן הממונה על התקציבים באוצר, אודי אדירי, המהנדס הראשי של "שפיר הנדסה" – אבי פנטורין, נשיא "בומברדייר" ישראל – יוסי דסקל והאדריכלית עירית סולסי. יגיב: מנהל הרשות לתחבורה ציבורית, מאיר חן.

בהמשך תתקיים שיחה בין עורך ה"מרקר" סמי פרץ ובין הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי. אחרי ההפסקה ינסה פרופ' קרל מרטנס (מחבר הספר "צדק תחבורתי: עיצוב מערכות תחבורה הוגנות") לענות על השאלה: עבור מי אנחנו מתכננים את מערכת התחבורה. את המושב הבא "בין קידמה לזכות קדימה – איך ננהג בעיר חכמה?" – תנחה הכתבת, מירב מורן. יפתח אותו מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי שיסקור את תכנית 'התחבורה הירוקה' (REWAY)באשדוד ויוסיף תובנות והמלצות. עוד ישתתפו: המשנה למנכ"ל "מובילאיי" – אלעד צרפתי,  מנכ"ל פורום ה-15, עו"ד איתן אטיה, אורן בניסטי מ"אינטל", גיל לייזר מקבוצת "שגריר", מנכ"לית "תחבורה היום ומחר" – תמר קינן. הגיאוגרפית, פרופ' סיגל קפלן, תגיב.

לאחר מכן ייפתח מושב נוסף בנושא "איך ניפרד מהמכונית הפרטית" בהשתתפות סגנית ראש עיריית ת"א, מיטל להבי, אופיר קרני מקבוצת "דן", חברת מועצת קריית אונו, ליאת ארבל, יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר אור, מנכ"ל "15 דקות" – גיל יעקב והמדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר.

הוועידה תיחתם בהרצאתו של אריאל נוימן על "עיר חדשה ישנה: מכלי רכב אוטונומיים לערים אוטונומיות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר