פגישת רבני הקריות שהציתה את משבר השבת לפני חודשיים. צילום דודו חן

מזכיר בד"ץ רבני הקריות תוקף את לסרי: "מצג שווא של אכיפה"

ראש העיר הכריז היום כי בכוונתו למצוא פתרון למשבר השבת. אלא שכעת עולה כי לא רק החילונים כועסים: גם בד"צ רבני הקריות - הגוף הרבני הדומיננטי בעיר כלל לא מרוצים מהתנהלות ראש העיר שמחלק לטענתם התראות, ולא קנסות "ראש העיר ממשיך בכך בהתעלמותו מהדרישה הנחרצת של רבני העיר"

פורסם בתאריך: 24.1.18 19:05

     

לא רק החילונים לא מרוצים, מסתבר שגם החרדים לא. יצחק מאיר קונופניצקי, מזכיר בד"צ רבני הקריות – הגוף הרבני הדומיננטי בעיר שלח מכתב לחברי המועצה "מבירור מקיף שערכתי אצל גורמים עירוניים עולה כי בשבת האחרונה – השבת השלישית מאז פרוץ מאבק השבת לא חולקו דוחות במרכז הביג אלא התראות בלבד" כותב  קונופניצקי ומאשים:"ראש העיר ממשיך במצג שווא של חלוקת התראות אך אינו פועל באמת לאכיפת החוק במתחם".
עוד נכתב: "ראש העיר ממשיך בכך בהתעלמותו מהדרישה הנחרצת של רבני העיר, כפי שעלתה בהתכנסותם ובמכתב אותו שלחה מזכירות הבד"ץ לראש העיר לפי בקשת הרבנים, שמשמעה אחת: אכיפת חוק העזר בכל העיר כולה מבלי לחלק בין שטח אחד למשנהו.."

"לאור זאת ולאור המכתב שצירף בזה הרב גולדקנופף ובקשתו להעלאת רעיונות והצעות לצמצום וחיסול חילולי השבת בעיר – אני קורא לישיבה משותפת של חברי המועצה יחד עם עו"ד אורי ישראל פז, הרב יצחק גולדקנופף והרב יונה ארליך, בה נדון במהלכים המתקדמים ככל שישנם ובדרכי הפעולה הנדרשים לעת זו מול ראש העיר וצוותו.מוצע בזאת לקיים את האסיפה ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 במשרדי רבני הקריות, נא דווחו במייל זה עם 'השב לכולם' האם התאריך מקובל עליכם, כדי שנוכל לתאם יחד את המועד הנוח ביותר".

הובא לידיעתנו על קרב פנים חרדי בתוך החסידות. וכי היום נציגי 'יהדות התורה' באשדוד, מרדכי ליברמן, אפרים וובר, יעקב טסלר ועזרא שור הודיעו כי "מזכיר וועדת הרבנים לעניני השבת שמונה על ידי מועצת גדולי התורה ה"ה הוא הרב יצחק גולדקנופף והוא הסמכות הבלעדית המטפלת מולם ומול נציגי וקברניטי העיר בכל נושא השבת בעיר…..לאחר ההוראה הברורה מרבני הקריות שליט"א, ברור שמבחינתו כל פעילות בנושא היא אך ורק מול הרב גולדקנופף. אי לכך, כל שאלה, הצעה או רעיון למען כבוד השבת – נא להפנות אליו".

 

התראה שניתנה לאחת החנויות במתחם ביג בשל פעילותה בשבת

דבר נוסף, הערב לראשונה ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי צייץ בפייסבוק. אך בין השורות נכתב "למרבה הצער, התפתחויות חדשות בחיי העיר בשנים האחרונות, הובילו להפרת האיזון הזה באופיה של השבת באשדוד, ואני נחוש להשיב את המצב על כנו ולהחזיר את העיר לשביל הזהב". אולי זוהי פרשנות אך לכאורה עולה מדבריו של ראש העיר כי כל 'ההתפתחויות' האחרונות הם בגדר מקרה מצער שאפילו רק היה ניתן עדיף היה להעלים. אז על מה בדיוק ראש העיר מצטער? ומהי נוסחת הזהב עליה הוא חושב?

ד"ר לסרי. מה מצער אותך?

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר