אילוסטרציה. צילום: משטרת-ישראל
אילוסטרציה. צילום: משטרת-ישראל

פעיל במחאת השבת עוכב לחקירה בחשד לאיומים כלפי לסרי

עורך דינו: "מדובר באזרח תמים שביקש למחות נגד התחרדות העיר אשדוד". בתוך כך בכנסת קוראים למצות את הדין עם עובדת העירייה שכתבה דברים פוגעניים וחמורים בגנות עולי ברה"מ לשעבר. "דבריי הוצאו מהקשרם", מסרה בתגובה

פורסם בתאריך: 17.1.18 20:02

     

העיר אשדוד כמרקחה, סערת השבת נוכחת בשיח החברתי הן ברחובות והן ברשתות החברתיות. לא פעם נשמעות טענות כלפי מדיניות העירייה והעומד בראשה על אכיפת חוק העזר העירוני האוסר על פתיחת עסקים בשבת כמו גם טענות על התחרות העיר ו"כפייה דתית".

אחד הפעילים במחאה האזרחית נגד הגברת האכיפה של חוק העזר העירוני הנוגע לעסקים הפועלים בשבת עוכב היום לחקירה לאחר שהתקבלה תלונה שהשמיע איומים לכיוונו של ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי. במשטרה אישרו את הדברים.

ד"ר לסרי

גיא סער ממובילי המחאה הגיב הערב לאירוע: "זה נראה כמו ניסיונות הפחדה מצד גורמים שחוששים מהמחאה, אנחנו לא נישבר ונמשיך להיות ביחד. המחאה תמשיך! אנחנו נמשיך לעמוד אחד לצד השני".

תגובת עוה"ד שרון גלילי המייצג את החשוד: "מוזר מאוד שגם בסמוך לבחירות הקודמות באשדוד, נעצר פעיל פוליטי שהביע את דעתו כנגד ראש העיר והינה שוב, משטרת אשדוד מעכבת לחקירה אזרח תמים שביקש למחות נגד התחרדות העיר אשדוד ומעשיו של ראש העיר. אני תקווה שהפעיל ישוחרר בשעות הקרובות, אחרת משטרת ישראל תתבזה בבית המשפט".

בתוך כך דברים שפרסמה ברשת פייסבוק עובדת מחלקת ההתנדבות בעיריית אשדוד, זהבה אזרן, כנגד עולי ברה"מ לשעבר ומחאת השבת, הגיעו עד למסדרונות הכנסת.

זה מה שכתבה לפני שהסירה את הפרסום:

ח”כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שהתוודעה לפוסט שיגרה מכתב לראש עיריית אשדוד: ”סיים העסקתה של עובדת שהתבטאה בגזענות נגד עולים" ביקשה. "דברים אלו, שמהווים חציית קו אדום כשהן נאמרות בכל מקום בחברה הישראלית – חברה קולטת עליה, חמורים שבעתיים כשנאמרים על ידי עובדת ציבור, והדבר חמור אף יותר כשהדבר קורה בעיר קולטת עליה כמו אשדוד. במסגרת תפקידה של אזרן במחלקת הרווחה, פוגשת אנשים במצוקה, מהם רבים דוברי רוסית, וחוששני שדברים אלו מלמדים על האופן בו מבצעת את עבודתה. על כן, אני דורשת ממך כראש עיריית אשדוד, להבין את חומרת הדברים ולהביא לסיום העסקתה של הגב' אזרן”.

 

 

ההפגנות והשיח ברשתות החברתית, הן חיוניות ומהוות כלי דמוקרטי חשוב, כל זמן שהגבולות לא נחצים והן מכבדות ומכובדות״.

אלי נכט פעיל תושב אשדוד שהעלה לסדר היום את התבטאותה של אזרן, אמר: "צריך לפטר מיד את גב׳ זהבה אזרן מהעירייה. במידה ואכן כתבה שורות אלו, אני לא חושב שיש אפילו סימן שאלה, כי מקומה של הגברת אינו בשירות הציבורי ולא בעיריית אשדוד! ף מדובד בהתבאטויות קשות מאוד נגד מגזר שלם. שלא לדבר על כך, שהרבה בזכות ציבור זה אשדוד הינה כפי שהיא היום, ושלא לדבר על תרומתם של העולים לכלכלה ולבטחון מדינת ישראל. מדובר בבושה וחרפה שיש להוקיע מיד".

גם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) התייחסה במכתב לראש העיר לפוסט הפוגעני: "אני קוראת לך, כראש עיריית אשדוד, נוכח האירועים האחרונים בימי השבת בעיר ונוכח ההסתה והאלימות כלפי אוכלוסייה שלמה לגנות את הפוסט שכתבה עובדת העירייה ולפטרה לאלתר. כמו כן, אני קוראת לך להרגיע את הרוחות בעיר בעת הזו על מנת שלא נמצא עצמנו במציאות קשה יותר".

ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: דוברות

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "עיריית אשדוד והעומד בראשה ד"ר יחיאל לסרי, מצטערים על תגובת העובדת בפייסבוק ומגנים אותה בכל תוקף. דבריה וודאי אינם עולים בקנה אחד עם פעולותינו לשימור מרקם היחסים העדין, הסובלנות והכבוד ההדדי בין כל חלקי האוכלוסיה בעיר. העובדת הסירה את הפוסט ואף פרסמה התנצלות. אולם, איננו מסתפקים בכך, ויוחל בהליך משמעתי מול העובדת כמתחייב במקרה כגון זה של התנהגות בלתי הולמת ע״י עובד ציבור".

אזרן עצמה מסרה בתגובה: "דבריי הוצאו מהקשרם. שום דבר מהנאמר אפילו שציטטו את מה שכתבתי אין בו כדי לפגוע לא בניצולי השואה ולא בעולי חבר העמים היהודים, כל שהתכוונתי היה לומר שמי שניצל את העלייה ואינו יהודי אין לו זכות לדבר על היהדות וקדושת השבת.

דבריי נאמרו באופן כללי ולא יוחסו לשום אדם ספציפי. זה שגורמים מסויימים לקחו ועיוותו את דברי לצורך ניגוח ראש העיר מתוך מטרה לזהות אותי איתו עושה את מעשיהם לחמורים הרבה יותר גם בויכוח פוליטי יש גבולות, השיימינג שנעשה לי בכל הרשת גובר עשרות מונים על מה שאמרתי בתמימות ובכוונה שונה לחלוטין ממה שמיחסים לדברי. עוד אתמול פירסמתי הודעה בפייסבוק בקיר שלי, בה התנצלתי אם חס וחלילה משהו נפגע מדבריי. צר לי שגורמים אינטרסנטים ורעי לב שותים את דמי בכיכר העיר, איתם אדע להתמודד בדרכים הלגיטימיות שעומדות לרשותי, אני אם חד הורית ל 3 ילדים מדהימים, שכל כולי נתינה ועזרה לזולת במסגרת תפקידי באגף הרווחה, שם אני מסייעת למאות משפחות מדי יום כולל משפחות של נצולי שואה, זקנים וערירים מכלל העדות, את זה אף אחד לא טורח לציין, מעניין שכולם מפרשים את אמירתי בתגובת פייסבוק אך לא מצוטטים אמירות אנטישמיות וגרועות הרבה מעבר למה שמיוחס לי .
כדאי שבויכוח הפוליטי ישמרו כל הצדדים על איפוק וכבוד הדדי, אני החלטתי שאני לא מתפלשת יותר בבוץ הזה".

תגובת עיריית אשדוד: ראשית, התלונה בנושא לא הוגשה על ידי העירייה או מי מטעמה והמשטרה פעלה לפי שיקול דעתה הבלעדי*

בשבועיים האחרונים ראש העיר דר׳ יחיאל לסרי מנהל את הסוגיה הרגישה של אכיפת חוק העזר בנושא השבת, באופן האחראי ביותר, לטובת שמירה על המרקם העדין שקיים בעיר אשדוד, ומניעת ליבוי יצרים ומתח בין האוכלוסיות בעיר, כאשר המטרה הינה להשיב את מצב הסטטוס-קוו לקדמותו במהירות האפשרית. לא בכדי, בחר ראש העיר לפעול לפתרון אמיתי ולא ללבות את השיח בתקשורת*.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר