צילום: מחזירים את אשדוד לאשדודים

הקרב על השבת: המחאה הבאה כבר בפתח

חלוקת הדו"חות בשבת האחרונה הציגה קו מדיניות מתמשך של העירייה המתכוונת לאכוף בחומרה את חוק העזר העירוני. מנגד - ההפגנה הבאה כבר מתוכננת. גיא סער: "חשוב לנו להבהיר להעביר מסר שכנראה לא עבר למקבלי ההחלטות. התושבים מחליטים - לא אתם"

פורסם בתאריך: 16.1.18 17:10

     

שבת נוספת של מחאות? המערכה על צביון העיר ואופי השבת במרחב הציבורי נמשכת: לאחר שיירת הרכבים, ההפגנה במתחם "ביג פאשן" וההפגנה בבניין העירייה כנגד המדיניות החדשה של עיריית אשדוד לאכיפה נוקשה של חוק העזר העירוני ברחבי העיר, מגיעה הפגנה נוספת.

יגאל פורמן: "המחאות של השבועות האחרונים באו בעקבות המחדלים של ראש העיר יחיאל לסרי, הוא במעשיו הצליח לאחד את יוצאי ברית המועצות, הספרדים, האשכנזים, חובשי הכיפות ואת כל האוכלוסיות של אשדוד כנגדו.
התושבים שיוצאים להפגנות מאמינים בלב שלם כי באזורים חרידים צריך להישמר ציביון דתי ומכבדים את זכותם לשמירת שבת על פי אמונותיהם אך הם דורשים את אותו הדבר גם מהצד השני. אנו דורשים באזורים חילונים פתיחת עסקים בשבת לעסקים שחפצים בכך והפסקה מיידית של חלוקת קנסות.
אשדודים התאחדו כי אשדוד חשובה להם והמחאות רק מתחילות ההפגנה הקרובה ביום שבת ב 18:30 בבניין העריה. מי שמארגן את ההפגנות ואת שיירת הרכבים זה "המחאה האזרחית המאוחדת" שמורכבת מאנשים צעירים שהכירו לפני שבועיים שאיחדו כוחות ולא מוכנים יותר לסבול את מה שקורה בעיר"

גם גיא סער, ממנהיגי המאבק הציבורי הצטרף ואמר הערב: "חשוב לנו להבהיר להעביר מסר שכנראה לא עבר למקבלי ההחלטות, למתמודדים ולראש העיר. חוקי המשחק השתנו. התושבים הם אלו שקובעים מהיום. לא אני ולא חבריי אלא כלל תושבי העיר. בשבת הקרובה יוצאת הפגנה בכיכר העירייה בשעה 18:30 כנגד מקבלי ההחלטות בעיר. המחאה הזו רק תחריף וכולכם צריכים להבין את המצב החדש. התושבים מחליטים לא אתם!
ואם חשבתם שתברחו מהמחדל שיצרתם אתם טועים. העיר תחזור לתושביה".

בהזמנה להפגנה נכתב:"תושבי אשדוד מתעוררים לחיים: לאחר הגזרות הקשות שנחתו על אשדוד בכל הנוגע לסטטוס קוו שהתערער לחלוטין החלטנו לצעוק דיי
ביום שבת 20.1.2018 מגיעים כולם לכיכר העירייה ב18:30 להגיד : "יחיאל לסרי נכשלת – תתחיל לארוז"

אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית": "שעה ששר הפנים בעצמו מדבר על אפס עניין באכיפת חוק המרכולים, בין היתר כי מבין שאין סיכוי שיעבור את מבחן האמת של אזרחי ישראל, לסרי דווקא מחליט מיוזמתו להכפיף את תושבי אשדוד לגחמות של כמה חברי מועצה חרדים בעיר. לסרי לא נותן לעובדות לבלבל אותו, גם לא לאלפי מפגינים שיצאו לרחובות רק בשבת האחרונה, וכנראה חושב שח"כ גפני הוא זה שיצביע לו בבחירות הקרובות"

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר