מחאת השבת. צילום: חן בוקר

מלחמת השבת באשדוד: העירייה מגייסת פקחים לא יהודים לאכיפה

כשסערת השבת בשיאה עיריית אשדוד מפרסמת מודעת דרושים לפקחים שיאכפו את חוק העזר למניעת פתיחת עסקים ביום המנוחה. בציבור החילוני זועמים. הדבר פורסם לראשונה באשדוד נט

פורסם בתאריך: 16.1.18 11:19

     

רק הבוקר דיווחנו על השסע החברתי בעיר כאשר בין הפגנה אחת לאחרת ישנם קריאות פוגעניות "תחזרו לרוסיה, זו לא העיר שלכם", אך כעת מתברר כי לאור מכרז חדש שפרסמה עיריית אשדוד בחיפוש אחר פקחים שיאכפו את חוקי העזר העירוניים, דרישת הסף היא דווקא ל"אוכלוסיה שיום השבת אינו יום המנוחה שלה" או במילים ברורות יותר: מי שאינם יהודים.

מנכ"ל העירייה אילן בן עדי ופקחים במתחם BIG בשבת האחרונה

הסיבה לאכיפה על פי עיריית אשדוד היא "חוק העזר העירוני ברור והוא אוסר פתיחת עסקים בשבת בכל רחבי העיר. עד עתה, בעקבות בג״צ ת״א ופסיקת בית משפט השלום בעניין צוי סגירה שהוציאה העירייה למספר עסקים בעיר, נוצרה אי בהירות חוקית בנוגע למעמדו של מושג הסטטוס-קוו, והעירייה לא יכלה לאכוף את חוק העזר. כעת, אחרי פסיקת בג״צ וחוק המרכולים המתגבש, חובת העירייה, חובת בעלי העסקים וחובת נבחרי הציבור לכבד את החוק". ממש "הגויים שמפגינים" ו"הגויים שיאכפו את החוק". כך יוצרים תמהיל חברתי עירוני?

קרדיט- דניס קריביצקי, ROYAL PHOTO

במכרז, שפורסם לראשונה בחשיפת אשדוד נט, נכתב: הגדרת התפקיד: "שיפור איכות החיים של התושבים תוך נקיטת פעולות לשמירה על סביבת מגורים/עסקים נאותה. באמצעות אכיפה של חוקים ושל מכלול חוקי העזר העירוניים ברשות המקומית. פיקוח על בקרת ביצוע כולל: פיקוח על שמירת סדר וניקיון ומניעת מפגעים, סיוע בהשלטת סדר ואבטחה באירועים מיוחדים, טיפול בפניות ציבור.

דרישות התפקיד
1 .סטודנט/ית במוסד להשכלה גבוהה לרבות מכללות.
2 .שירות חובה מלא ותקין בצה"ל.
3 .רישיון נהיגה רמה 2.
4 .מוכנות לעבודה במשמרות בסופ"ש, ובשעות בלתי שגרתיות.
המשרה מיועדת לאוכלוסיה שיום שבת איננו יום המנוחה שלה".

 

פרטי המכרז מתוך עיריית אשדוד

גפני וליצמן בוועדת הכספים של הכנסת, החודש

מרוצים מהמהלך? גפני וליצמן בוועדת הכספים של הכנסת. צילום: אמיל סלמן

 

רק לאחרונה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, עורר סערה כשהשתתף במהלך בכנס של ארגון 'איחוד הצלה' סניף בני ברק שם נשא גפני נאום נחרץ בו התייחס לסכם החשאי לאכיפת חוק המרכולים:"יש בעיה גדולה של אכיפת החוקים, והסיכום היה, היות ובמשרד הפנים יש מאות אולי אפילו יותר מזה, פקחים שמטפלים במסתננים, והם פקחים גויים, פקחים שאינם יהודים, לא משנה, הנושא של אכיפה בתוך חודשיים נכנס למסלול שהמסלול הזה חיובי ואני מקווה שאכן הדברים האלה יקרו. אם תסתיים כל המערכת הזו שעליה דיברנו, אנחנו לא רק שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו גם מתקדמים בנושא של שמירת שבת".

המחאה נגד חלוקת דו"חות לעסקים שפתוחים בשבת בביג פאשן אשדוד. צילום: דור גפני

גיא סער, ממובילי המחאה וממנהלי "מחזירים את אשדוד לאשדודים" בתגובה: "העירייה הבינה שהיא נפלה במחדל שיהודים מנסים למנוע פתיחת חנויות בשבת בשתי השבתות האחרונות. שזהו מחדל בפני עצמו.

העירייה ממשיכה במגמתיות בהתעלמות מהתושבים למרות כל האירועים שקרו בוסף השבוע האחרון -שהתושבים אמרו את דברם

אנחנו כמובילי המחאה וכתושבים מודאגים, נמשיך במחאות ונפעל בכל האמצעים הדרושים ובצורה חוקית על מנת לתקן את העוול שנגרם לתושבים עקב התעלמות גורפת של העירייה. פקחים יהודים או לא יהודים לא יסגרו את העסקים בשבתות"

 

עיריית אשדוד בתגובה: "כבר בשנת 2016 פרסמה עיריית אשדוד מכרז זהה לגיוס פקחים אשר יכולים לעבוד בשבת במגוון תחומי עבודות פיקוח כחלק מתחזוקת העיר ושמירה על חוקי העזר העירוניים הנהוגים בעיר. למכרז בזמנו לא ניגשו מועמדים שעמדו בתנאיו. לכן העירייה חזרה ופרסמה מכרז דומה בתקווה כי הפעם יימצאו פקחים מתאימים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר