צילום:אושרי צילום

הודות לטכנולוגיה באסותא: ילד חולה בסכרת חובר לראשונה למשאבת אינסולין

חדשני: ילד כבן 10 אשר חולה בסוכרת חובר לראשונה למשאבת אינסולין. משאבה זו תקל מאוד על א' בניהול חיי השגרה שלו, מאחר ובאמצעותה יקבל את מנות האינסולין הדרושות לו, מבלי שיצטרך להזריק לעצמו, אלא יסתפק בלחיצת כפתור קטנה במשאבה, שתעשה עבורו את הפעולה

פורסם בתאריך: 9.1.18 13:45

     

"אני לא אוהב את הסוכרת שלי, וצריך כל יום להיכנס לחדר של היועצת בבית הספר כדי להזריק לעצמי אינסולין" , מספר א' בן ה- 10, אשר לפני חודשים אחדים אובחן בסוכרת נעורים. כיום, א'  מזריק לעצמו אינסולין 4-5 פעמים ביום, ובודק את רמת הסוכר באמצעות גלוקומטר 7-8 פעמים ביום. השינוי הגדול והמשמעותי בחייו,  שיקל עליו  את ההתמודדות היומיומית, קורה לראשונה בבית החולים 'אסותא' אשדוד. א' חובר למשאבת אינסולין מסוג MiniMed 640G  של חברת מדטרוניק, ביחידה לסוכרת בילדים בבית החולים.

משאבה זו תקל מאוד על א' בניהול חיי השגרה שלו, מאחר ובאמצעותה יקבל את מנות האינסולין הדרושות לו, מבלי שיצטרך להזריק לעצמו, אלא יסתפק בלחיצת כפתור קטנה במשאבה, שתעשה עבורו את הפעולה. "הרגשתי חולשה ורזיתי מאד. הייתי מתעייף מהר ולא כל כך יכולתי לשחק עם חברים", הוא מספר "הגעתי לבית החולים "שערי צדק", ושם אבחנו אותי ואמרו לי שיש לי סוכרת", מספר א' שאושפז ואובחן בחמצת מטבולית. "בכלל לא ידעתי מה זה סוכרת. ראיתי סרטונים ביוטיוב וככה למדתי על המחלה החדשה שלי".  

"זה לא קל לי בכלל, ולפעמים אני רוצה לאכול מיד, אבל חייב לחכות עד אחרי ההזרקה. להזריק כמה פעמים ביום זה לא פשוט לילד בגילי. בבית הספר יש לי סייעת, שמשגיחה עליי, שאזריק בזמן והיא גם רושמת הכל. לא כל כך נעים לי, כי אני צריך ללכת לחדר של היועצת בבית הספר, ושם להזריק. סיפרתי לילדים בכיתה על הסוכרת, והמורה הכינה מצגת. אבל, אני מעדיף להיות ילד רגיל, כמו כולם, ושלא ידעו ולא ישאלו על זה".

החיים של א' יהפכו לקלים יותר. החל מרגע חיבורו למערכת לאיזון הסוכרMinimed 640G  של מדטרוניק, הוא והוריו יוכלו  לראות בכל רגע נתון את ערכי הסוכר והמגמות וכן לשתף את הצוות הרפואי במידע. המערכת הכוללת משאבת אינסולין(מינימד – Minimed 640G) ומד ניטור רציף, הוגדרה כ"פריצת הדרך לקראת הלבלב המלאכותי". מדובר במערכת ראשונה בעולם המסוגלת להביא לאיזון מלא של ערכי הסוכר. עוד מייחודיות המערכת היא בכך, שהמשאבה מסוגלת לאגור נתונים, המטופל יכול להוריד למחשב שלו, באופן עצמאי, את כל נתוני המשאבה, על ידי תוכנה ייעודית והרופא יכול לראות נתונים אלה מרחוק (ללא צורך בהגעה למרפאה), כמובן לאחר הסכמת המטופל.

"ילדים שצריכים להזריק לעצמם 4-5 פעמים ביום, ולדקור עצמם מספר רב יותר של פעמים-התהליך הקבוע הזה לא קל עבורם, והמשאבה עוזרת להם מאד. במקום דקירה וזריקה, זוהי רק לחיצת כפתור", מסביר ד"ר יונתן ישעיהו, מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה ילדים וסוכרת, ומנהל מחלקת ילדים בבית החולים 'אסותא' באשדוד.  

ד"ר ישעיהו שימש בתפקידו האחרון כסגן מנהל בי"ח 'ספרא' לילדים בתל-השומר, והתמחה באנדוקרינולוגיה וסוכרת בביה"ח לילדים בטורונטו, קנדה. היחידה נפתחה לפני כחודש ופועלת יחד עם צוות רב תחומי.  "זוהי מרפאת הסוכרת היחידה באיזור אשדוד ואשקלון", מספר ד"ר ישעיהו. "עם תחילת פעילותה נחסכת נסיעה ארוכה לבתי חולים בשפלה, במרכז הארץ ואף למרפאות באיזור השרון, לילדים רבים עם סוכרת, הנזקקים לטיפול ומעקב שוטף".

 

ד"ר ישעהו צילום עודד קרני

יחד עם ד"ר ישעיהו, עובדים במרפאה שני אנדוקרינולוגים ילדים בכירים, ד"ר אלון פרפל שהגיע מהמרכז הרפואי לילדים ע"ש שניידר, וד"ר שירה הראל שהתמחתה בוונקובר, קנדה. הצוות כולל גם אחות סוכרת, דיאטנית ילדים ועובדת סוציאלית. יחד, הם מעניקים טיפול וליווי רב תחומי לילד החולה ולבני משפחתו, הזקוקים לעזרה, תמיכה והדרכה סביב האבחנה הראשונית, וכן גם בהמשך.

כיום, הטיפול באמצעות משאבת אינסולין נחשב נפוץ לסוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים), בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, כאשר משנת 2002 משאבת אינסולין כלולה בסל הבריאות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר