צאלה פינטו, מיוזמות המהלך, בפעולה

מחאת הרכבת תופסת תאוצה: ראשי הרשויות במכתב לשר התחבורה

מובילת מחאת הרכבת המהירה מישובי הדרום- למרכז, צאלה פינטו, מקבלת חיזוק מראשי הרשויות. הללו פנו לשר התחבורה:"כאשר רכבת ישראל מפעילה קווי מאסף בלבד לתל אביב, העוצרות לאיסוף נוסעים ב-6 תחנות אחרי אשדוד, היא מחטיאה את מטרת העל ומעקרת את היתרון היחסי של תחבורה ציבורית ברכבת"

פורסם בתאריך: 12.7.17 12:25

     

לאחר חודש בלבד, צאלה פינטו מובילת מאבק רכבת מהירה בין הפריפריה למרכז, רושמת הצלחה.תשעה ראשי ערים ומועצות מדרום הארץ ( אשדוד, אשקלון, נתיבות, שדרות,אופקים,חוף אשקלון, גן יבנה, אשכול ושער הנגב). הצטרפו למאבק ושיגרו מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, מנכ"לית משרדו קרן טרנר ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון, ובו הם מבקשים מהם לפעול להקמת קו רכבת מהירה שיחבר את יישובי הדרום לתל אביב ללא תחנות ביניים דרך מסילת החוף. "אנחנו רואים שהמאבק נושא פרי, אנחנו שמחים ומברכים על הצטרפות ראשי הערים והרשיות שבאמת דואגים לרווחת התושבים שנאלצים להטרטר בכל יום, בסופו של דבר זה איכות החיים של כולנו. הנגשה של רכבת מהירה זה דבר שמחבר את הפריפרייה למרכז, מפתח אותה ובעצם מהווה סיבה לעבור לגור בפריפרייה" אומרת היום מובילת המחאה, צאלה פינטו ל'כאן דרום'.

במכתב ששוגר לשר התחבורה נכתב : "לצערנו הרב במצב כיום, כאשר רכבת ישראל מפעילה קווי מאסף בלבד לתל אביב, העוצרות לאיסוף נוסעים ב-6 תחנות אחרי אשדוד, היא מחטיאה את מטרת העל ומעקרת את היתרון היחסי של תחבורה ציבורית ברכבת, כך שזמן הנסיעה האורך אותו זמן נסיעה ויותר מנסיעה פרטית וגורם להתמעטות נוסעים. הנסיעה ברכבת טומנת בחובה יתרונות יחסיים רבי משמעות על רקע השאיפה לקצר את זמן הנסיעה ובתוכם: עידוד תושבים להתגורר בפריפריה על ידי הנגשתן למרכז, הגברת הפריון במשק, הפחתת עומסי התנועה בכבישים, צמצום תאונות דרכים ועידוד תושבים למצוא עבודה גם במרכז הארץ כחלק מהמאמץ ליצור הזמנות תעסוקתית".

 

המכתב המלא ששוגר אתמול "הרכבת מחטיאה את מטערת העל ומעקרת את היתרון היחסי"

 

"עברתי לפני כשנתיים ממרכז תל אביב לדרום, לעוטף עזה מטעמיים אידואלוגיים. וכן, יש הבדלים בין הפריפרייה למרכז. אבל מבחינת הרכבת? זה השיא. זה גרם לי לצאת לרחובות. אני עובדת במרכז ואני לא מצליחה להגיע הביתה, אני מבלה כמעט שעתיים כל יום בדרכים . בסוף האיכות חיים שלי נפגעת. זה ארוחות ערב, המקלחות. דברים שבתור אמא לילדים קטנים אני לא יכולה לעשות בגלל הזמן שמתבזבז זבעצירת הרכבת בתחנות הביניים. ואין לכך סיבה" מספרת פינטו ומסבירה: "התחלתי לפני כחודש לעשות מחקר בתחום. רב הנוסעים, 55% אחוז שהם 3.7 מליון נוסעים בשנה ברכבות הללו הם נוסעים מהדרום. אבל חלוקת המשאבים יש הטייה מוחצת לטובת המרכז (ששם יש פחות נוסעים- כ3.2 מליון בשנה על פי פינטו ש.ש). זה לא דבר שאנחנו צריכים לקבל כאוכלוסייה. אז פשוט יצאתי  לדבר עם נוסעי הרכבת עם התינוק שלי בן חודשיים כשהוא במנשא, פתחתי דף פייסבוק וראיתי שאני מקבלת עשרות פניות של אזרחים שניסו ונפלו על אוזניים ערלות. אגב, עד עצם היום הזה רכבת ישראל מסרבים להיפגש איתנו. אנחנו רוצים להיפגש איתם ולראות איך מקדמים את העניין הזה. הרי היה כבר רכבת מהירה למחצה עד מרץ 2016 והיא פשוט בוטלה והפכה כמו שאר הרכבות לכזו שעוצרת בכל תחנה ותחנה בדרך".

הסיבה למאבק הוא תוספת הזמן בדרכים, למעשה עצירה בתחנות הביניים עליהם מדברת פינטו, מוסיפה כ9 דקות לכל כיוון (עם עומס 13 דק'). הדרישה היא לרכבת שתחל את הנסיעה בבאר שבע, תעבור בתחנות: אופקים,נתיבות,שדרות,אשלקון ואשדוד כאשר התחנה הבאה אחרי אשדוד תהיה תל אביב "יאמר לזכות לסרי שהוא היה הראשון שהרים את הכפפה ושלח פניה עצמאית" אמרה פינטו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר