ביג פאשן אשדוד. צילום: יח"צ

הקרב על השבת: תנועת ״ישראל חופשית״ תוקפת את לסרי בחריפות

"באווירת הבחירות המרחפת מעל ראשו, ראש העיר מאבד את העשתונות", אמרו בתנועה הנאבקת בכפייה דתית "ישראל חופשית" נוכח המדיניות החדשה על סגירת עסקים בשבת שכבר מיושמת בשטחי העיר אשדוד

פורסם בתאריך: 7.1.18 19:59

     

בעקבות שליחת הפקחים אתמול לחלק דוחות והתראות לעסקים שפתוחים בשבת באשדוד, לראשונה גם במעטפת של העיר, במתחמי ביג וסטאר סנטר, בארגון "ישראל חופשית" הנאבק בכפיה דתית, תוקפים בחריפות את ד"ר יחיאל לסרי.

מנכ״ל התנועה, אורי קידר, אמר ל"כאן דרום": ״באווירת הבחירות המרחפת מעל ראשו, ראש העיר מאבד את העשתונות וחושב שמה שישאיר אותו מחובר לכיסאו הוא כמה רבנים. אז אנחנו כאן כדי להזכיר שתושבי אשדוד לא מבקשים לעצמם עיר רפאים, ואם לא יתעשת עכשיו – יתעשת בקלפי ואז יהיה מאוחר מדי״.

קרדיט צילום גיא גלעד

כזכור, הסערה סביב השבת במרחב הציבורי החלה ביום שבת האחרון כאשר עסקים ב"ביג" פאשן ובסטאר סנטר קיבלו לראשונה צווי התראה מהפיקוח העירוני המורים על סגירת העסק ביום המנוחה מתוקף אכיפת חוק העזר העירוני.  נזכיר שוב, על פי ידיעה שהתפרסמה בעיתון החרדי "המודיע" נכתב כי חברי בד"ץ 'רבני הקריות' הבהירו: "הציבור שומר השבת לא יעבור בשתיקה על הפגיעות בכבודה של השבת והוא לא ישלים עם המציאות הנוכחית בשום פנים ואופן.. אם ראש העיר מבקש לזכות באמונו של הציבור החרדי, עליו לנקוט במדיניות תקיפה ובלתי מתפשרת של יד חזקה נגד מפירי החוק הפוגעים בכבודה של השבת".בתוך כך נודע שעל רקע המתיחות סביב חילולי השבת נסע האדמו"ר מפיטסבורג לירושלים על מנת להיפגש באופן דחוף עם האדמו"ר מגור, כשהנושא הוא כיצד להמשיך לפעול בעניין חילולי השבת בעיר. לפגישה התלווה חבר מועצת העיר מטעם חסידות פיטסבורג עזרא שור.

 

ההתראות שחולקו לבעלי העסקים, גם בביג פאשן וגם בסטאר סנטר

גם קבוצת הפייסבוק מחזירים את אשדוד לאשדודים הביעה את קולה הערב:

"חוק המרכולים אשר הולך לעבור בכנסת הוא חוק שאשדוד היא לא העיר היחידה שבה הוא יחול אך באותה נשימה ישנם ראשי ערים שקמו ועשו מעשה ומתירים פתיחת עסקים בשבת (רובם בגוש דן) שבהם רב הציבור הינו ציבור חילוני כפי שקיים באשדוד אך בניגוד לערים אלו באשדוד ראש העיר כנראה מתעלם מרב האוכלוסיה הקיימת בעיר ועושה כפי שחבריו מבקשים.

אנו רוצים להבהיר שאנו לא קשורים לשום גוף או אדם פוליטי כזה או אחר ואין לנו שום דבר נגד החרדים, הם מבקשים ומקבלים כפי שאנחנו היינו שמחים שיקרה גם לטובתנו.
המחאה שלנו היא נגד מקבלי ההחלטות שנכשלים פעם אחר פעם בכל צורה אפשרית ומנסים לגנוב דעת בתחבולות תקשורתיות כאלו ואחרות.
אין הצדקה להתייחס לאוכלוסיה גדולה כקטנה בצורה מיוחדת כפי שמתייחסים לחרדים מאחר וגם אני יהודי כמו רב התושבים בעיר.
המחאה שלנו באה להגיד שהעיר שייכת לנו כמו שהיא שייכת לכל אחד אחר ואם עסק כזה יפתח בשבת או לא זהו עניינו האישי של בעל העסק, אם אדם מעוניין לנסוע בשבת ולבלות זהו לא עניינו של אף אדם אחד חוץ מאותו אדם שמתכנן את הבילוי.
זוהי מדינה דמוקרטית וכך חובה שתישאר.
לא ככפיה דתית לא אגנדה פוליטית

אנו לא שפני ניסיונות ולא בובות על חוט.
אנחנו כאן כדי לדאוג לעתיד שלנו ולעתיד ילדינו.
ישנם כל כך הרבה זכרונות ילדות מאשדוד היפה שלצערי בשנים האחרונות נהרסת בגלל אינטרסים כאלו ואחרים וגורמים לשנאת חינם בין האוכלוסיות שנגד זה אנו רוצים להתקומם".

לסיכום סיפרו לכאן דרום מובילים המחאה על נקיטת צעדים דב פקטו- הפגנות ברחבי העיר: "חיה ותן לחיות. ועד שזה לא יקרה לא נשתוק.הגיעו מים עד נפש". סיכמו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר