אילוסטרציה חיילת, צילום:אמיל סלמן

חיילת הוטרדה מינית באוטובוס: "נגע לי בישבן"

בדיוק כשחשבנו שקמפיין METOO# עשה את שלו תושבת העיר, חיילת כבת 19, חשפה כי אמש בשעות הערב עברה הטרדה מינית באוטובוס עירוני. וזה לא קורה רק לה. יותר ויותר הטרדות קורות באוטובוסים. אז מה צריך לעשות במקרה כזה?

פורסם בתאריך: 4.1.18 20:02

     

זה היה עוד סוף יום עבור א' חיילת תושבת העיר שנסעה בקו 15 לביתה, היא התיישבה יחד עם חברתה בחלקו האחורי של האוטובוס, ומאחוריהן ישב אדם מבוגר שלא עורר חשד, "חברה שלי ירדה מספר תחנות לפני, אבל כשהאוטובוס התחיל לנסוע הרגשתי משהו מוזר במושב, שהסתובבתי לגלות במה מדובר פתאום קלטתי את היד של זה שישב מאחורי, הוא נגע לי בישבן!" המומה ומבוהלת היא צעקה על המטרידן "מה נסגר"? "מיהרתי לחלק הקדמי של האוטובוס, התקשרתי לבת משפחה וסיפרתי לה, ממש פחדתי שהוא יירד אחרי וינסה לפגוע בי. מידי ירדתי מהאוטבוס" אמרה הערב והוסיפה "כואב לי שבעולם שקיים לנו אנשים מפחדים לטייל ברחוב בערב ולנסוע באוטובוסים וברכבות שבסך הכל אמורים לתפקד כתחבורה ציבורית בטוחה לציבור…חשובה לי המודעות של האנשים לגבי אותו אדם שמסתובב לו בעיר ואין דרך לדעת בכמה הוא פגע לפניי ואיך ואם יהיו אחריי."

"המסר שלי הוא שאנשים ישמרו על עצמם כי היום למלאך באור השמש יכול להיות צל של שטן…
מקווה שהאדם הנבזה הזה יקבל את המגיע לו ושלא יוכל לפגוע באף אחד אחר לעולם. אנשים כמותו יש להרחיק מסביבת הציבור במיידי".

לטענת החיילת, הנהג לא שמע את צעקתה ועקב חשש להתפתחות נוספת, היא ביקשה להגיע לביתה במהירות האפשרית.

"לא צילמתי ואני לא מתכוונת להגיש תלונה כיוון שאני מעדיפה להשאיר את זה מאחוריי ולא לגרור את זה איתי לתקופה ארוכה". נציין שתקרית פורסמה לראשונה באתר אשדוד נט.

אך לצערנו, המקרה של א' הוא לא הייחידי. כידוע, אחת החולשות של התחבורה הציבורית נובעת מהכורח של משתמשי התחבורה הציבורית לוותר על חלק מהפרטיות שלהם ולחלוק נסיעה עם ציבור זר ולא מוכר, לעיתים בתנאי דוחק. אירועים של הטרדות מיניות ומעשים מגונים בדרגות שונות העולים כדי השפלה, אינם נדירים בתחבורה הציבורית. אז מה עושים במקרה שכזה?

 

קודם כל – אחת הדרכים היא לצעוק ולהתעמת עם המטריד. אין ספק שלא אחת מי שחווה הטרדה מינית נבהלת, ומשתתקת. אך ההצעה הזו מופנית למי שלא מפחדת פשוט לצעוק, ולהתעמת מילולית עם המטריד בעת הצורך.

לצלם : צילום ברגע אמת יכול לשמש ראיה למשטרה, אם היא תצטרך לאתר את המטריד, וכן, גם כראיה בבית המשפט. ככל שישנה אפשרות, אפילו מומלץ להקליט או להסריט את הסיטואציה.

לפנות לנהג : אחד הדברים החשובים ביותר במקרה של הטרדה מינית, היא להעיר את תשומת ליבו של הנהג, ולתעד גם את פרטיו, ורצוי גם את מספר הרישוי של האוטובוס. בהמשך, ככל שתוגש תלונה במשטרה ואו תוגש תביעה אזרחית, פרטי האוטובוס והנהג, והתיאור שמסרתם בפניו, יהיו רלוונטיים מאוד.

לקחת פרטים מעדים : האוטובוס הוא מקום הומה, סביר להניח שהיו עדים במקום. אם מתאפשר לכם, תפנו אליהם, תיקחו מהם מספרי טלפון. בעתיד, אולי הם יוכלו להעיד נגד המטריד ולסייע לכם.

לפנות למשטרה בהזדמנות הראשונה : הוטרדת מינית? הותקפת מינית? יש לפנות למשטרה בהזדמנות הראשונה. כאשר הצילומים שלכם, והפניה שלכם לנהג האוטובוס, יוכלו לסייע למשטרה במסגרת החקירה. במשטרה, תצטרכו להגיש תלונה ולדווח בפירוט על המקרה. רצוי שתיגשו לתחנת המשטרה יחד עם מכר שיוכל לחזק אתכן.
בנוסף, ניתן גם להתקשר למוקד 100, ולהודיע על האירוע. ניידת משטרה תישלח אליכם בהקדם, ואולי אף תצליח לעצור את המטריד.

לפנות לחברת האוטובוסים : מומלץ לפנות גם לחברת האוטובוסים, ולעדכן אותה על ההטרדה המינית. בפניה זו כדאי לצרף את רוב האסמכתאות שלכם. חברת אוטובוסים אחראית, תעביר דיווח ועדכון לנהגיה על הנושא, מה שעשוי לסייע באיתור המטריד (קרדיט)

תקנה 442 לתקנות התעבורה התשכא-1961 קובעת כי אם היה לנהג או לכרטיסן יסוד להאמין כי נעברה באוטובוס עבירה נגד גופו של נוסע (למשל תקיפה/הטרדה מינית) או נגד רכושו (למשל גניבה או הרס רכוש), יסיע הנהג את האוטובוס לתחנת המשטרה הקרובה – אם נתבקש לעשות זאת. אם ישנו שוטר באוטובוס או בקרבתו, יש לפנות אל השוטר ולמלא אחר הוראותיו.

  • יש לפנות אל נהג האוטובוס ולבקש כי יסיע את האוטובוס אל תחנת המשטרה הקרובה משום שנעברה עבירה.
  • אם הנהג מסרב להסיע את האוטובוס, ניתן להגיש כנגדו תלונה.
  • אם ישנו שוטר באוטובוס או בקרבתו, יש לפנות אל השוטר ולמלא אחר הוראותיו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר