אוהד שמש זל

"זו הדרך הראויה ביותר להנציח את אוהד"

לעולם בעקבות השמש: למעלה מאלף מתנדבים ובהם בני נוער, חיילי צה"ל, אנשי כוחות הביטחון לצד הזמר חנן בן ארי וכוכבי הסדרות תאג"ד, פול מון וכיפת ברזל, בחרו להנציח את יום הולדתו ה-31 של אוהד שמש ז"ל, בן העיר אשדוד שנהרג במבצע "צוק איתן", בדרך שאפיינה אותו ביותר – עזרה לאחר

פורסם בתאריך: 4.1.18 18:10

     

היום התקיים יום התנדבות מיוחד לזכרו של אוהד שמש ז"ל, אשר נפל במבצע "צוק איתן" ב- 21 ביולי 2014. אוהד היה אדם פעיל ומלא עשייה חברתית והתנדבותית עבור הקהילה, חבריו ומשפחתו בחרו להנציח את יום הולדתו ה-31 בתרומה לקהילה. זו השנה השלישית שבו 'עמותת שמש' מציינים את יום הולדתו של אוהד ביום שכולו עשייה."אוהד היה חוקר שטח ביחידת 504 במילואים שסופח לפלס"ר צנחנים בקיץ 2014.הוא קיבל צו 8 פעם ראשונה במבצע "שובו אחים" וצו 8 נוסף במבצע "צוק איתן".

בשתי הפעמים יכול היה לבטל את הצו מתוקף עבודתו בשרות הביטחון הכללי, השב"כ אף חתר לשחרר את אוהד מהלחימה בעזה, אך אוהד לא ויתר, התנדב למילואים והתעקש להיכנס לתוך הלחימה על מנת לאסוף מודיעין מדויק יותר. כשיצא למילואים ב"צוק איתן" זה היה ממש חמישה חודשים אחרי שהתחתן עם חברתו הדר, ושם בקרב קשה עם מחבלים הוא נהרג" אימו, שרה שפועלת ללא לאות להנצחתו מספרת.

לאחר מותו של אוהד במבצע "צוק איתן", הותר לפרסום כי תרומתו לאיסוף המודיעין בשטח תרמה להצלת חייהם של חיילים ואזרחים רבים."זו השנה השלישית שבה אנחנו מקיימים את היום הזה, להעביר את המורשת של אוהד שלנו- מורשת של נתינה ואהבת האדם פה בעיר אשדוד. קיבלתי המון תגובות מאנשים שבאו לקחת חלק ביום הזה שאמרו שזו הדרך הראויה ביותר להנציח את אוהד" אמרה אימו, שרה שמש.

משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהרים עמלו כ-1,000 מתנדבים ומתנדבות על שיפוץ בתים של ניצולי שואה ונזקקים, שיפוץ גנים של הרווחה, מתנדבים עם בעלי מוגבלויות, משדרגים מגרש כדורגל בעיר ופועלים למען תושבי אשדוד בלמעלה מ-60 מוקדים ברחבי העיר.

"התחלנו לפני שנתיים עם כ-400 מתנדבים והיום אנחנו כבר 1,000 כל שנה אנחנו גדלים. אנחנו מרגישים שתושבי אשדוד מעורבים ונרתמים לעניין באהבה גדולה ועם כל הלב. תנועות נוער, תושבי העיר, מתנס"ים, עיריית אשדוד אנשי כוחות הביטחון – כולם ביחד עם אנרגיות טובות והכל בדרכו של אוהד, אוהד היה אדם של אנשים, שאוהב לעזור" סיפר לנו הערב רועי ברק, אחראי על תחום הפרויקטים והשיווק בעמותה, שפועל בהתנדבות מלאה כל השנה.

אוהד היה בוגר ארגון LEAD- המסלול לפיתוח מנהיגות, הקים מגוון פרויקטים למען הקהילה עוד כבן נוער ואף זכה על כך באות רמון למצוינות ולמנהיגות. לאחר שירותו הצבאי הצטרף אוהד לשירות הביטחון והיה האיש הצעיר ביותר לזכות באות מצוינות ראש השב"כ.

משפחתו ביקשה להודות לעיריית אשדוד, למנהלת מקיף ד' ולאנשי הצוות בתיכון כמו גם לכל המתנדבים ואנשי העמותה.

עמותת שמש הוקמה במאי 2015 על שמו של אוהד שמש ז"ל אשר נפל בקרב בחאן יונס במהלך מלחמת "צוק איתן" ב- 21 ליולי 2014.העמותה הוקמה ע"י קבוצה של חברים של אוהד ובני משפחתו,העמותה פועלת להנצחת רוחו ודרכו של אוהד שמש ז"ל, ברוח של נתינה לאחר, כבוד הדדי, אהבת הארץ והזולת, צניעות וענווה. העמותה פועלת למען יצירת חברה שוויונית ילדים ובני נוער מאוכלוסיות מוחלשות, להעצמתם ולמימוש מלוא הפוטנציאל שלהם, ומבצעת פעולות אזרחיות שתכליתן סיוע לאותם ילדים ובני נוער- https://www.shemesh2015.com/

כמו כן, לזכרו של אוהד שמש ז"ל מתקיים טורניר כדורסל באשדוד בשיתוף פעולה עם מועדון הכדורסל מכבי אשדוד. בחופשת הסוכות התקיים זו הפעם השלישית טורניר הכדורסל המסורתי על שם אוהד שמש.הטורניר משוחק ע"י קבוצות נערים בכירות מרחבי הארץ והשנה הגיעו להתארח מכבי תל אביב, חולון ויבנה, בנוסף לקבוצה הביתית מכבי "אוהד שמש" אשדוד. לאחר טורניר נפלא ניצחה יבנה את התל אביביים בגמר צמוד ומותח וזכו בגביע שהוענק להם ע"י שרה שמש.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר