ייסד את בית האבות באשדוד, שאול בן שמחון ז"ל. צילום: אורי קריספין
ייסד את בית האבות באשדוד, שאול בן שמחון ז"ל. צילום: אורי קריספין

המנהיג של אשדוד הלך לעולמו: שאול בן שמחון 1929-2017

שאול בן שמחון היה יו"ר מועצת הפועלים הראשון והכל יכול באשדוד הצעירה והמתפתחת. לאורך השנים מילא מגוון תפקידים ציבוריים וחבריו הגישו השנה את מועמדותו לפרס ישראל. הלווייתו הערב ברבע לשבע

פורסם בתאריך: 12.7.17 08:40

     

הבוקר נפטר שאול בן שמחון מוותיקי אשדוד ומראשיה. בן 87 היה במותו. בן שמחון הגיע לראשונה לאשדוד-ים הקטנה בשלהי 1956 ועמד בראש מועצת הפועלים וההסתדרות. מתוקף אשיותו ותפקידו הוא הפך עד מהרה לאיש החזק בעיירה הקטנה, המוציא והמביא, שעל פיו יישק דבר. גם כשאשדוד הייתה לעיר הוא היה בעל השפעה רבה על הנעשה בה.

בן שמחון נשא בשלל תפקידים ציבוריים במהלך השנים בעיר ומחוצה לה. הוא היה דמות מרכזית במפא"י ובמוסדותיה ונחשב לאחד המנהיגים הצעירים המבטיחים שלה בשנות ה-50 וה-60.

עשיה ציבורית ענפה. בן שמחון

בן שמחון היה זה שחידש את חגיגות המימונה בארץ ב-1965 ויזם את הקמת הארגון העולמי של יוצאי צפון אפריקה , שבראשו עמד. בחודש שעבר הוענק באוניברסיטת בן גוריון פרס שאול בן שמחון בפעם הראשונה.

חברו הקרוב, יצחק גל: "הלך לי חבר כאח לי, אדם עם הרבה יוזמה וחזון, איש מעש עד הרגע האחרון. עוד אתמול ישבתי לצידו בקפלן, ניסינו לדבר על עניינים. אמורה הייתה להיות מחר מסיבת סיו של חוג הרמב"ם, שהוא פתח באשדוד והכל בוטל. אובדן גדול".

הלווייתו תיערך בערב ב-18:45 בבית העלמין באשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר