נחל לכיש עולה על גדותיו ומציף את פארק לכיש, חורף 2013

באשדוד נערכים לסופה רצינית

לנוכח הסערה הצפויה, יש חשש מפני הצפות ורוחות חזקות מאוד. בעירייה נערכים, גם בנמל

פורסם בתאריך: 4.1.18 14:34

     

נערכים למזג האוויר הסוער באמצעות "סיירת סערה": 30 כלי רכב מהווים חלק מצוות של היערכות, פיקוח ומענה של מינהל התפעול ואגף הביטחון העירוני באשדוד ששילבו זרועות לקראת הסערה הצפויה הלילה ומחר במטרה לתת מענה לכל תרחיש.

תחזית מזג האוויר צופה אפשרות של גשמים כבדים בליווי ברד וגם היווצרות הצפות. יתכנו גם שטפונות בנחלים. אחד השטפונות החזקים שנרשמו בשנים האחרונות בנחל לכיש אירע בחורף 2013/4, אז הנחל עלה על גדותיו בחלקים שלו.

ארכיון: נחל לכיש שוצף מתחת גשר עד הלום. צילום: דור גפני

במסגרת ההיערכות העיר חולקה לגזרות על ידי מרכז שליטה ובקרה במטרה לקבל תמונה מעודכנת ומלאה על כל העיר והן לתת מענה מקצועי בזמן קצר.

על צירים הרכבים יסיירו באופן שוטף לאורך כל ביום תוך העברת דיווח בכל שעה עגולה למוקד העירוני אשר יתכלל את הדיווחים בנוסף הסיירת תשים דגש על הקולטנים ופינוי פריטים לשם כך גם הרכבים צויידו באמצעים לפינוי מפגעים כגון אתי חפירה, מגרפות, ציוד עזרה ראשונה וציוד לחסימות צירים.

צפו בראש מינהל התפעול שלמה רוטנברג שניהל הבוקר את ישיבת ההיערכות:

גם בנמל אשדוד לא רוצים ליטול סיכונים. בעקבות תחזית מזג האוויר הסוער והצפי לרוחות עזות ולגלים בגובה של עד 9 מטרים, בנמל רענו את ההנחיות הבטיחות בעבודה בתנאי מזג אוויר קשים. הנמל הוציא הודעה לסוכני האוניות בדרישה ליידע את רבי החובלים לחזק את האנויות הקשורות לרציפים. בנוסף, מתכוונת הנהלת הנמל לבצע פטרולים בזמן הסערה על מנת להעניק סיוע הנמצאות מחוץ לנמל, וכן לכלי השיט של בסיס חיל הים הסמוך. כלי שיט קטנים יוכנסו למחסה החל מהיום. חלק מהרציפים יוותרו ריקים במהלך הסערה על מנת לשמור על בטיחות האוניות והצוות.

ובינתיים הרוחות המתחזקות טובות לגולשי הגלים. צפו:

 

תחזית מזג האוויר:

היום (ה'): גשם מידי פעם בצפון הארץ ולאורך מישור החוף ויתכנו סופות רעמים בודדות. הרוחות יתחזקו וייתכן אובך בדרום הארץ ובמרכזה. בחרמון ירד שלג. הטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

הלילה: ממטרים מלווים בסופות רעמים וברד בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. ינשבו רוחות חזקות וייתכן אובך בדרום הארץ ובמרכזה. בחרמון ירד שלג. הגשם יתפשט בהדרגה עד לצפון הנגב.

מחר (ו'): סוער מצפון הארץ ועד לנגב. בחרמון ירד שלג. בדרום יהיה אביך. חשש כבד מהצפות לאורך מישור החוף ומשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר