אז מה היה לנו השנה? ירידה באבטלה ובעוני, עליה בהשמת חרדים (וידאו)

צפו במצגת שהראה לסרי לחברי המועצה בדיון על אישור התקציב. וגם: איפה עומדת אשדוד בהשוואה לערים אחרות מבחינת הארנונה ועד כמה עלה שיעור בעלי המכוניות הפרטיות?

פורסם בתאריך: 28.12.17 08:34

     

במהלך ישיבת מועצה מיוחדת לאישור תקציב העירייה לשנת 2018 אמש הציג ראש העירייה, ד״ר יחיאל לסרי, מצגת העוסקת בנתוני השנים האחרונות,הנה עיקרי הדברים:

שיעור האבטלה במגמת ירידה – המצב הנוכחי 4.3% אחוזי אבטלה בלבד, המצב הטוב ביותר מאז יוני 2009, ניתן לראות כי במאי 2016 המצב היה דומה אלא שאז חלה עליה בשיעור המובטלים, והמצב חזר לקדמותו כעת. מצב הקיצון היה בשנת 2014 עת שיעור האבטלה עמד על 8.5% בהשוואה למדד הארצי, עד אפריל 2015 שיעור האבטלה באשדוד היה גבוהה יותר מהממוצע הארצי, כעת כ אמור המצב השתנה.

״מדובר במהפכה אמיתית והיום אשדוד נמצאת המצב הטוב ביותר שהיא הייתה בו בהשוואה לשנים קודמות״, אמר לסרי, שהודה לחבר מועצת העיר והממונה על התעשייה והתעסוקה יהודה פרנקל על העבודה והעשייה בשיפור המצב

לסרי נתן גם את הדוגמא של מרכז שירות מלונות פתאל שהתלבטו על פתיחת המרכז בין אשדוד לעיר אחרת ובזכות העבודה ההשקעה והליווי הצמוד של עיריית אשדוד, פרנקל וראש מינהלת התעסוקה ד"ר סמדר איציקוביץ' – רשת פתאל בחרה באשדוד. לכך ניתן להוסיף גם את פתיחת בית החולים הציבורי אסותא שתרמו משמעותית לתעסוקה בעיר אשדוד .

 

ובהתאמה לנתוני האבטלה, ניתן לראות התפתחות בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה –

אך "ההפתעה" הגדולה היא בשיעור השמת האוכלוסייה החרדית, הודות לפרויקט מפת"ח (מרכזי פיתוח תעסוקת חרדים). המרכז מספק שירותי הכוונה, השמה וליווי בתהליך חיפוש והשתלבות בעבודה. השירות ניתן ע"י צוות מקצועי מהמגזר החרדי בשעות נפרדות לנשים ולגברים. כמו כן, מרכזי מפתח מציעים למעסיקים סיוע באיתור ובקליטה של עובדים חרדיים.

העלייה בשיעורי ההשמה הם בשני המגדרים- הן אצל הנשים והן אצל הגברים. אם כי קצב הגדילה אצל הנשים- גבוה יותר .

פחות אבטלה- פחות עוני. ניתן לראות כי גם במדד העוני חל שיפור במצב באשדוד. הפעם בניגוד למדד הארצי, המצב באשדוד שונה בצורה משמעותית.

על פי דוח העוני שהתפרסם לאחרונה באשדוד ירדו תחולות העוני של נפשות וילדים בכ-%30 והגיעו לכ-%18 ו-%4.28 בהתאמה. מצבן של המשפחות העניות באשדוד הוטב ומרחקן הממוצע מקו העוני ירד אף הוא בשיעור של כ-%12 וחומרת העוני ירדה בכ-%30.

אך לצד הנתונים הללו אי אפשר להתעלם מהנתונים הבאים. ואם עיריית אשדוד שמה לה למטרה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית נראה כי תהליך הפוך מתרחש. יותר ויותר אשדודים רוכשים רכבים, עד כמה המצב קיצוני? זהו הזינוק החד ביותר בישראל. את התוצאות אתם יכולים לראות בכבישים.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר