עם הנכדים וסטודנטים שבאו לבקרו בחנוכה

צפו: השיר האחרון של משה צ'שלה

הלך לעולמו אחד מוותיקי אשדוד, שנודע בזכות פעילותו ההתנדבותית הענפה

פורסם בתאריך: 10.7.17 18:37

     

צ'שלה בימים יותר טובים

בשעות הצהריים הובא למנוחות באשדוד משה צ'שלה, בן 98 במותו. צ'שלה, מוותיקי אשדוד, היה מוכר בתור 'מתנדב סדרתי', שהרבה לעזור לזולת ותמיד הגיע רכוב על אופניו. הלילה הלך לעולמו בבית החולים קפלן.
צ'שלה נקבר לצד רעייתו אלה, שנפטרה לפני שני מספר. שניהם היו ניצולי שואה שאיבדו את עולמם, ובארץ הם הקימו משפחה חדשה. נולדו להם שלושה ילדים, 8 נכדים ו-7 נינים. צ'שלה זכה באותו הוקרה רבים על פועלו ההתנדבותי. בין היתר קיבל את אות הנשיא למתנדב מהנשיא המנוח שמעון פרס.
"סבא היה חובב שירה, בעיקר נעימות חסידיות מבית אבא בפולין. לפני שבוע ביקרנו אותו בבית החולים והוא שר לנו 'אבינו מלכנו' בפעם האחרונה", אומרת הנכדה, שירה שטרית שתיעדה את האירוע בסירטון וידאו, אותו ניתן לראות כאן.
"הוא היה סבא מדהים, אוהב, דואג, תמיד שם, תמיד שואל את השאלות הנכונות, תמיד טוב לו, אף פעם לא מתלונן, אופטימי", מוסיפה הנכדה. "אזכור אותו מחייך ושמח, כשאנחנו משחקים דומינו, עם החיוך על השפתיים. אזכור כיצד, כשהיינו קטנים, היה לוקח אותנו על האופניים שלו ומפנק אותנו עם מיץ גזר, תפוזים וממתקים, ואיך בנה לנו בית על העץ, בחצר הבית".

 

 

 

 

 

 

עם נכדתו אורלי

 

בצער רב אני נאלצת לבשר על מותו של סבי משה צ'שלה. בן 98 היה במותו. הלוויה תתקיים היום בשעה 14:30 בבית העלמין באשדוד. זכיתי בסבא נדיר במינו סבא שתמיד חייך, שר, היה אופטימי, בחיים לא התלונן, שנא מתנות, רצה תמיד לתת ולעזור, סבא היה ניצול שואה, איבד את כל משפחתו בשואה ותמיד סיפר לנו על התלאות והניסים שעבר, לימד אותנו היסטוריה (הוא בעצמו היה היסטוריה מהלכת, הגיע לישראל לפני קום המדינה, השתתף בכל מלחמות ישראל, עבר לאשדוד מת"א ומחלוצי נמל אשדוד), כאשר סבא יצא לפנסייה התנדב מעל 40 שנה בכל מקום אפשרי והכל היה עושה על אופניו! בגיל 93 זכה באותו הנשיא ויקיר המתנדבים על פעילותו הרבה. אין ספק שהיה לי את הסבא הכי טוב בעולם, תמיד היה שם בשבילי, שאל לשלומי, ובעיקר היה הסבא שלי. זכיתי! קשה לי לחשוב שלא אראה אותו שוב. יש ללמוד ממנו המון על אופטימיות, עזרה לזולת ואהבת אדם."איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש הוא?"*זה הסרטון האחרון שצילמתי את סבא שר שירי ילדותו (צולם השבוע שביקרתי אותו בבית החולים!) עד הרגע האחרון היה אופטימי, שר וחייך. כך אזכור אותך תמיד.נוח על משכבך בשלום סבא יקראני אוהבת אותך ואוהב תמיד ??

Geplaatst door ‎שירה שטרית‎ op maandag 10 juli 2017

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר