אילוסטרציה עבודה בשבת. צילום: טס שפלן

החוק שיאפשר לצמצם מתן היתרי עבודה בשבת

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגבלת עבודה בשבת, לפיה שר העבודה והרווחה יתחשב במתן היתר לעבודה בשבת

פורסם בתאריך: 26.12.17 08:37

     

מליאת הכנסת אישרה לפנות בוקר (ג') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק  שמחייב את שר העבודה להתחשב ב"מסורת ישראל" בעת מתן היתרי עבודה בשבת ברוב של 50 ח"כים שתמכו בהצעה אל מול -38 שהתנגדו.

 את הצעת החוק קידמו הסיעות החרדיות על רקע המשבר הקואליציוני שפרץ בשבועות האחרונים סביב ביצוע עבודות ברכבת בשבת.

לפי החוק הקיים, ניתן לספק היתרים לעבודה בשבת מטעמי "הגנת המדינה או ביטחון הגוף או הרכוש, או לפגוע פגיעה רבה בכלכלה, בתהליך עבודה או בסיפוק שירותים חיוניים לציבור". ואילו התיקון שאושר הלילה בכנסת קובע כי יש להביא בחשבון את "רווחת העובד; מסורת ישראל; קיום חלופה שאינה מחייבת העסקה בימי המנוחה השבועית ומידת הפגיעה במרחב הציבורי".

בדברי ההסבר לחק נכתב: "לאחרונה התברר, כי גופים ממשלתיים דוגמת רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים, הפכו את יום השבת, ליום מועדף לביצוע עבודות תשתית בכבישי ישראל ובמסילות הרכבת. עבודות אלו המבוצעות בפרהסיה, פוגעות פגיעה קשה הן בצביונה היהודי של המדינה והן ברגשותיהם של מיליוני תושבים דתיים ומסורתיים במדינת ישראל. בנוסף לכך העבודות פוגעות גם בעובדים, בהם יהודים רבים שמסורת ישראל חשובה להם, אשר נאלצים להיפרד מבני משפחותיהם, וללכת לעבוד ביום המנוחה ולחלל את השבת, כאשר חלק מהעובדים משתייכים לשכבות החלשות בחברה ונאלצים לעבוד בשבת, מתוך חשש שאם יסרבו לעבוד בשבת, יאבדו את מקום עבודתם גם בשאר ימי השבוע".

אתמול נדחה הדיון בכנסת בחוק המרכולים, שגם כן נועד להגביל את הפעילות בשבת. החוק, שאושר בכנסת בקריאה ראשונה בעקבות איומי הסיעות החרדיות בפרישה מהקואליציה, מאפשר לשר הפנים לבטל חוקי עזר עירוניים שיאושרו לאחר כניסתו לתוקף. הדיון בחוק נדחה להמשך השבוע בשל הדיון המרתוני בחוק לאיסור פרסום המלצות המשטרה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר