ההתנגדות הוסרה. הדמייה: כך ייראה הפרויקט מול חוף לידו, באדיבות הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד

עתירה נגד המגדלים בחוף לידו: הפרויקט נמצא בתחום 300 המטרים מקו המים

עשרות מדיירי שכונת חברת החשמל ברובע א' הסמוכה לפרויקט המגורים והמלונאות עתרו לבית המשפט וביקשו לבטל את התכנית: "תהווה תקדים שייצור חומת בטון לאורך החוף"

פורסם בתאריך: 23.12.17 18:36

     

55 תושבים משכונת חברת החשמל באשדוד עתרו השבוע לבית המשפט לעניינים מנהליים בעניין תכנית בנייה גדולה הגובלת בשכונה שלהם ומתוכננת לקום ברחוב הטיילת. העתירה שהגישו היא נגד הוועדה המחוזית והמקומית לתכנון ובנייה, עיריית אשדוד וחברת חוף לידו.

העותרים הם תושבים מהרחובות האשל, השיטה, השקמה, הזית, התאנה, האורן, האשכול וההדס, והם מבקשים שבית המשפט יבטל את החלטת הוועדה המחוזית בדבר הפקדת תכנית הבנייה.

המדובר בתכנית להקמת שני מבנים רבי קומות: במערב מלון בגובה תשע קומות מעל קומת לובי ושלוש קומות מרתף ואולם כנסים, וממזרח לו בניין למגורים בגובה 14 קומות מעל חמש קומות חניון וקומת לובי ומסחר.

“עולה”, נכתב בעתירה, “כי התכנית מאפשרת בנייה של מגורים במרחק של פחות מ-300 מטרים מקו החוף”. לדבריהם, הנזק יהיה עצום להם, לעיר ולציבור, והתכנית תשנה לבלי הכר את אופי הסביבה. לטענתם, היא “מהווה תקדים עצום באשדוד. מטרתה שינוי ייעוד קרקע מאזור המיועד למלונאות ונופש לייעודי קרקע מעורבים. התכנית תאפשר מגורים במגדלים בסביבה חופית, תהווה תקדים חמור שייצור חומת בטון ויזואלית ופיזית בדמות בניינים ובנייה מאסיבית לאורך החוף. התכנית כוללת 103 יחידות דיור ועד 242 חדרי מלון וחזית מסחרית, שטח התכנית כשבעה דונם”.

העותרים טוענים שהבניינים הגדולים יחסמו להם את הנוף לים, ייצרו מערבולות אוויר, יחסמו את הבריזה ויפגעו בערך דירותיהם. בעתירה נכתב שהתכנית אושרה בניגוד לתפיסה האסטרטגית של אשדוד בדבר יצירת “עיר עם הפנים לים”, וגם לא נבחנו כראוי השלכותיה.

עו"ד אורלי צבר, המייצגת את התושבים, ציינה בעתירה: “התכנית מאפשרת הוספת מגורים על מנת להצדיק כלכלית פרויקט מלונאות שאינו דרוש כיום באשדוד. אישור התכנית עלול ליצור מדרון חלקלק של הוספת מגורים ובנייה לגובה לאורך הטיילת”. השופטת שרה דברת קבעה דיון מקדמי בתיק ב-4 בפברואר.

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “מדובר בתכנית שעברה את הוועדה המקומית, הוועדה המחוזית ואף את הוועדה הארצית לענייני חופים. מן הסתם התכנית איננה בסמכות מקומית, ולכן נדרשו הדיונים הנוספים בוועדה המחוזית ובולחו”ף. ההתנגדויות נשמעו בדיונים ונדחו. אנחנו מדינת חוק, וועדות התכנון המקומית, המחוזית והארצית לחופים בוחנות בשימת לב את כל הפרמטרים, כולל אלו שפורטו בפנייתך, והן נימקו את הדחייה לגבי כל סעיף וסעיף בצורה מפורטת. פרוטוקול ההתנגדויות מפרט את הנימוקים בצורה מלאה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר