לסרי בהשקת בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אורי קריספין
לסרי בהשקת בית החולים אסותא אשדוד. צילום: אורי קריספין

לסרי: "אשדוד נולדה מחדש" (וידאו)

במהלך דבריו בחנוכת בית החולים הבוקר התקשה ראש העירייה להסתיר את התרגשותו כשדיבר על ואל אמו שישבה בקהל: "תודה לך אמא יקרה". הנאום המלא של לסרי בטקס - לפניכם

פורסם בתאריך: 21.12.17 14:58

     

"תודה לך אמא יקרה", הודה ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי בהתרגשות רבה לאמו, זהרי, שישבה בקהל בטקס חנוכת בית החולים אסותא אשדוד הבוקר. בדברו על אמו ואליה – דמעות חנקו את גרונו. הוא הזכיר שאמו הייתה צריכה לעבוד קשה כדי שהוא יוכל לצאת ללימודי הרפואה. הנאום המלא של לסרי היום באירוע מצורף כאן.

נתניהו גוזר את הסרט: חנוכתו הרשמית של בית החולים אסותא אשדוד. צילום: עודד קרני

"כֵמִנהג אבותינו והמסורֶת היהודית נאמַר: זה היום עשה הַשֶם, נגילה ונשמחה בו". היום יום חג לתושבי אשדוד, למשפחת מכבי   ואסותא, ולמדינת ישראל. – יום בו אנו זוכים להגשים את חלומם של תושבי אשדוד והסביבה, וחונכים בית חולים לתפארת.   "ביה"ח אסותא-אשדוד". עם הכבוד הרב בנוכחותו של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו. תודה לך אדוני, ראש הממשלה על השתתפותך בַמַעמד הַהִיסטורי הזה בתולדות העיר, ועל בִּרְכַּתְך החמה לתושבי אשדוד.

כבוד שר הבריאות, עד לאחרונה – הרב יעקב ליצמַן.  גבירתי שרת העלייה והקליטה, השרה של אשדוד הגב' סופה לנדבר. חבריי, חברי הכנסת לשעבר, יורַם מרציאנו ודניאל  בנלולו . חג שמח למשפחות  מכבי ואסותא, –  יו"ר מכבי פרופ' משה רֶוַוח, וּמנכ"ל מכבי מר רן סער, שהאמינו באשדוד ובפוטנציאל שלה. יו"ר אסותא, מפקדי וחברי פרופ' שוקי שֶמֶר,  המנוע מאחורי הקמת ביה"ח.​ מנכ"ל אסותא פרופ' אַרי שַמִיס, מנכ"לית אסותא-אשדוד עו"ד רחל שמואלי, היעילה והנמרצת, שהובילה את ההקמה בחמש  השנים האחרונות בַּפּוׂעל, על חולות הזהב של אשדוד.

מנהל ביה"ח הראשון של "אסותא-אשדוד" וְבונֶה הצוות הרפואי שלה – פרופ' חיים ביטרמַן. המנהל האדמניסטרטיבי מר שלמה אַמִיר, לשלמה יש את הזכות להיות בן לאחת המשפחות הראשונות שהקימו את אשדוד, וּלִסגור היום מעגל בגאווה גדולה, עם חנוכת בית החולים אסותא-אשדוד – כאחד ממנהליה הבכירים! מנהלי המחלקות והיחידות, רופאים ואחיות וכלל עובדי בית החולים, שכבר עטופים בָּמחמאות וּבַאהבה של תושבי אשדוד.

אשדוד לובשת חג היום לכבודכם, ומֵקדמת אתכם בְּבִרְכַת והרבנים הראשיים שלנו, הרב חיים פינטו שְליט"א, והרב יוסף שיינין שְליט"א, וּבַבְּרַכַה עליה חלמנו שנים רבות:" ברוכים הבאים לבית החולים "אסותא-אשדוד".

מילים פשוטות, ברכה פשוטה, אבל בעלת משמעות כַּבירה, הַמסכמת פרק מופלא בתולדותיה של העיר אשדוד. פֶרֶק שנבנה אֶבן על גבי אֶבן במשך שנים של כמיהה, מאבק, יְזַע ועַמל של אנשים, שעשו ועושים את הַהִיסטוריה של אשדוד, מאז היווסדה.

אנשים שפעלו להגשים את חלום ביה"ח, ציפור  נפשם של תושבי העיר. והם כאן איתַנו היום. חבריי ממ"ק ראש העיר –   עו"ד גבריאל כנפו,  סגני ראש העיר – הרב מרדכי ליברמן, מר בוריס גיטרמן, ומר ולדימיר גרשוב, הַמִשְנֶה לראש העיר מר משה בוטראשוילי, וחברי מועצת העיר כיום ובעבר.

ראשי העיר לשעבר מר אריה אזולאי ומר צבי צילקר, מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי, שאף על פי שאיננו כאן, ליבו איתנו, המשנַה למנכ"ל גב' דינה בר אולפן, שריכזה את וועדת ההיגוי העירונית להקמת ביה"ח – בה היו שותפים חבר מועצת העיר יהודה פרנקל, מהנדס העיר דורון חזן וצוותו, ומר ג'ו אסרף- יקיר העיר.

מכבדים אותנו גם יקירי העיר וּוַתיקיה, חברי תנועות הנוער, מתנדבים, שכבר מציפים את מחלקות ביה"ח וּמסייעים לַצוות הרפואי, ופעילי הציבור שפעלו נמרצות למען הקמת בית החולים ובראשַם עו"ד אבי הלוי, עופר צבאן ומישל סרוסי וחברי מטה המאבק להקמת בית החולים הרב עמרם כנפו, יצחק גל, יגאל צדוק ואילן בן עדי.

ההרגשה הטבעית של כולנו היום, היא שבשנת השישים ואַחַת להיווסדה, עם בי"ח ציבורי חדש, אשדוד נולדה מחדש. וכְּשהלידה מוצלחת, והתינוק יַפֶה וכולו שופע בריאות, מי זוכר את הצירים.  את חבלי הלידה. ואת ההריון, שהיה כידוע, ארוך הרבה יותר מתשעה חודשים. וְכַּעת, כשהלבבות שמחים, וההתרגשות גדולה, המעמד הזה של חנוכת ביה"ח, מְאַחֶד את תושבי אשדוד לדורותיהם. אלה שזַכו, ואלה שלא זַכו, להיות איתנו בַרגעים השמחים האלה. וּבִמְיוחד אלה שלא הפסיקו להאמין, לא התייאשו, ולא התפשרו, על פחות מבי"ח ציבורי. ולא ויתרו עד השגת היעד.

ויש לי את הזכות, להביא את קולַם, ובעיקר את תודַתם, לְכל השותפים בַיצירַה המופלאה שאשדוד זוכַה לַחְנוׂך היום, ביה"ח הציבורי "אסותא אשדוד".

אדוני ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו – אשדוד חיכְּתַה לך. אשדוד חיכְּתַה שנים רבות לראש ממשלה שיכיר בַזכות הטבעית שלה, לבי"ח ציבורי, וּלְשירותי בריאות ראויים, כמו כל עיר גדולה בַארץ ובעולם.

והיום צריך לאמר את האמת. גורמים רבים התנגדו בעבר להקמת ביה"ח באשדוד. פגשתי והתעמתתי עם רבים מהם. אני זוכר במיוחד פגישה עם שר אוצר שלימים הפך לראש ממשלה, טרם כהונתך אדוני ראש הממשלה,

שֶכמעט הצליח להסיט את הספינה, לכיוון בי"ח פרטי, אך הצלחתי למנוע זאת. ורק, אחרי שֶבַעַשַרַה בפברואר 2009, יום הבחירות, הבטחת לתושבי העיר לבנות בי"ח ונבחרת לתפקיד ראש הממשלה. רק אז, עלה על דרך המלך תהליך ההקמה של ביה"ח באשדוד. ורק אז, הסתיימו ניסיונות ביטול החוק להקמת בי"ח בחוק ההסדרים, מִכְרַזְי הַדֶמַה, סִקרי ההיתכנות הכלכלית, והניסיונות להקים בית חולים פרטי. ובאמצע 2010, סופסוף, פורסם המכרז שהוביל את אסותא להגשת הצעה יחידה, ולזכייה. אלה העובדות, וזו האמת שאין בלתה.

זו המתנה היפה והבריאה ביותר שהעיר קיבלה מאז הקמתה, ואנו שמחים מאוד במתנה הזו, מוקירים לך תודה, אדוני ראש הממשלה ומאחלים גם לך, בריאות טובה, אנרגיות, וכוח. לְהֶמְשֶך העשייה החשובה והפורייה שלך למען מדינת ישראל.

זו ההזדמנות לזכור את חלקו של שר האוצר דְאז יובל שטייניץ, שידע לקחת את ההכרה הזו שלך וקידְם בסבלנות אך בנחישות, הלכה למעשה, עם הדרג המקצועי באוצר, את המכרז שהוביל להקמת ביה"ח. הרב יעקב ליצמן, שר הבריאות עד לאחרונה ובעתיד הקרוב בע"ה. כך אנו מקווים, כי מערכת הבריאות

במדינת ישראל זקוקה להמשך העשייה שלך. אנחנו מכירים כמעט 20 שנה. וְבכל תפקידֶך, אתה דואג בְמצווַת כבוד האדמו"ר מגור, לְבריאותם של כלל תושבי אשדוד. הַחל מהיוזמה להקמת חַדַר-מיון קדמי, ליווי תהליך הַמכרז וְההקמה של ביה"ח עם הדאגה שיעמוד בַסטַנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, כנדרש מבי"ח מודרני. וגם שיהיה בי"ח ציבורי מלא. ללא המרכיב של רפואה פרטית.

ואני עֵד לכך, שתמיד רַאיתַ בהקמת בי"ח באשדוד סוג של שליחות.  מעבר לתפקידך כשר הבריאות של מדינת ישראל. ועל-כך אנחנו מודים לך ומאחלים לך הצלחה בכל דְרַכיך.

גבירתי, שרת העלייה והקליטה, אנחנו יודעים, כמה את מאושרת היום, כמה קיווית והתפללת לַיום הזה. אני זוכר כח"כ יחד עם החבר שלנו ח"כ אילן גילאון, את ההתלהבות והמאמצים שלך, להשיג שישים ואחת חתימות, כדי להעביר את החוק להקמת ביה"ח. שֶהַגית, ודחפת בכל הכח. חוק שללא ספק, תַרַם תרומה גדולה להצלחת המאבק. ואני מאוד שמח להביא לך את התודה וההערכה של תושבי העיר.

והתודות לבונים: למשפחת מכבי ואסותא, המילים – ציונות, חלוציות, קידמה, חדשנות, טכנולוגיה, חזון, יוזמה, מעוף ואומץ – מתארות אך מעט, מסַל הכלים, שקופ"ח מכבי וחברת הבת "אסותא", היו צריכות להביא איתן לַהרפתקאה של בניית ביה"ח שלנו. לקחת אחריות על משימה לאומית כבדה. הובלת פרויקט מורכב של בניית בי"ח ציבורי. שהוא גם ירוק וממוגן. תוך עמידה בלוחות הזמנים שקבעה המדינה.  דבר שהוא ללא ספק, נדיר וחסר תקדים במחוזותינו. ואפשר בהחלט, לייחס את זה  רבות, לַהובלַה של יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר. מנהיג עם חזון ומנהל רפואה בעל מוניטין, מהטובים ביותר שקמו למדינת ישראל. עם ניסיון עצום במערכות בריאות. וְעם המון נשמה. שֶחַבְרוּ יחד ובאו לידי ביטוי בבית החולים שלנו. עם בקיאות ומעורבות בַפרטים הקטנים ביותר, ובקביעת

סטנדרטים מקצועיים בַרמה הגבוהה ביותר. במיוחד עם חזון המודל הקהילתי המתקדם של "אסותא-אשדוד" – קהילה שיש לה בי"ח. תודה מיוחדת לך שוקי היקר, גם על ההחלטה להתחבר לאוני' בן-גוריון וביה"ס לרפואה שלה, ולהפוך את ביה"ח לְאוניברסיטאי, מיומו הראשון. חזון משותף עם פרופ' רבקה כרמי נשיאת האוניברסיטה ופרופ' עמוס כץ – דיקן הפקולטה לרפואה.

כבוגר ביה"ס לרפואה בבן-גוריון, שהתחנך על ברכי תורת הרפואה הקהילתית, חשבתי שזה מה שנכון לביה"ח שלנו ולתושבי אשדוד. וגם יכולתי להעריך את היתרונות של החיבור הזה. ביה"ח אסותא-אשדוד מתחבר למערכת בריאות הַרואה את האדם בכללותו, מבחינה גופנית ונפשית, ומגייסת את כל המשאבים: הפיזיים, הטכנולוגיים והניהוליים לטובתו. התוצאה היא: מערכת בריאות אנושית וְטובה יותר, ובסופו של דבר גם כלכלית יותר.

החיבור הזה, עם הקשר וזרימת המידע בין בית החולים  לַקהילה, מהווה אתגר חשוב גם עבור העיר. ונעשה הכל כדי להצליח בַמימוש שלו. בי"ח אוניברסיטאי, אומר גם פעילות אקדמית ומחקרית, שהולכת יחד עם צוותי רפואה מיומנים יותר, וטיפול רפואי איכותי יותר. בנוסף, הסטודנטים והסטאז'רים שיגיעו לביה"ח יתחברו מן הסתם לעיר אשדוד, וחלקם אולי אף ישארו לבנות כאן את עתידם.

בכל אלה תושבי אשדוד זוכים, כפי שפרופ' שוקי שמר נוהג לאמר:"זה לא יהיה, עוד בי"ח, אסותא-אשדוד יהפוך למרכז מצוינות בינלאומי. הוא יהיה המֵאיוׂ-קליניק של מדינת ישראל". שוקי –ידעת להגשים את החלק הראשון של החזון, ואנו משוכנעים שתדע להוביל ולהגשים, גם את חלקו השני. למען תושבי אשדוד, ומערכת הבריאות של מדינת ישראל.

פתגם עתיק האומר:, משנכנס הַרופא לַחֶדֶר – כבר הוּטַב לחולה" ועל אותו משקל – "משנכנס בי"ח אסותא לאשדוד – כבר הוטַב לעיר" – וּבַמֶה הוטַב?-  לפני הכל , בהצלת חיים. בַקמפיין הראשון של מטה המאבק להקמת ביה"ח היה הַסלוגן: "אני לא רוצה למות בדרך לביה"ח".

בַרי לכל, שברפואה דחופה, כל דקה קריטית. במשך שנים נאבקנו בַטענה – שגם בת"א נוסעים חצי שעה לביה"ח. המדינה, כגוף גדול ובירוׂקרטי, ראתה כל השנים את השיקול הכלכלי, את 300 המיטות והתקציבים שמאחוריהם. ואנחנו התעקשנו לראות את הצלת החיים – את הזכות של תושבי אשדוד שירותי רפואה דחופה ראויים.

ואכן, מאז פתיחת ביה"ח לפני מספר שבועות, לא מעט משפחות באשדוד- מאושרות יותר. הַזמינות של ביה"ח בעיר הצילה את חיי בני  משפחותיהם. ואין אושר גדול מזה.  זו הבשורה הגדולה לאשדוד! בניית בי"ח בעיר אשדוד, מעניקה, תוספת חיים לתושביה, היום ובעתיד. הם לא יהססו לפנות לַמיון עם התינוק, הילדה או הקשיש בשעת לילה מאוחרת, או בשבת, ולא יחמיצו חלילה אבחנה מסכנת חיים וגם ייהנו משיפור באיכות החיים. תושבים לא יכַתְתו רגליהם לבתי חולים ברחבי הארץ לקבלת סיוע רפואי, חולי סרטן לא יסעו לסורוקה, הדסה, שיבא או בילינסון לטיפול כימותרפי או רדיותרפי, טיפול ממנו הם שבים תשושים מהדרך הארוכה. אפשר לבקר בשבת בני משפחה מאושפזים או יולדות כל היתרונות האלה מעניקים לאירוע של פתיחת ביה"ח בעיר, נופֵך הִיסטורי דרמטי.

 

אשדוד עם בית חולים – אינה אותה אשדוד ללא בית חולים! אשדוד באמת נולדַה מחדש!  העיר שהחלה את דרכה, עם 22 משפחות שעלו על החולות השוממים בעשרים וחמש בנובמבר 1956, הפכה ברבות השנים , מעיירת פיתוח קטנה, לַעיר החמישית בגודלה בישראל, מודרנית, מצליחה ופורצת דרך, עם מערכות חינוך ורווחה, ופעילות כלכלית ותרבותית, מהמתקדמות במדינת ישראל.

בשנים האחרונות נמצאת העיר בתנופת פיתוח חַסרַת תקדים בתולדותיה. עם פרויקט התחבורה הציבורית הירוקה, כמודל לערים אחרות במדינת ישראל. נְמַל-מים עמוקים חדש, שיהפוך את אשדוד למרכז סחר בינלאומי. פארק הייטק וקמפוס אקדמי בשכנות לביה"ח. קריית ספורט וטיילת חוף. הסכם -גג הגדול ביותר שנחתם עד היום, עם 30,000 יחידות דיור חדשות, שיוסיף לעיר 100 אלף תושבים תוך עשור. וְפרויקט "העיר החכמה", אותו מקדמת אשדוד בשנים האחרונות, בדגש על תחבורה ציבורית כמה, בשיתוף MIT וחברת מובילַאי.

ועם ביה"ח שאנו חונכים היום, אשדוד הופכת תוך פחות מעשור, למטרופולין חברתי-כלכלי מהחשובים במדינת ישראל. החזון שלנו לעיר הולך ומתגשֶם.

וְאסיים בנימה אישית. גדלתי במשפחה בה נהוג במסגרת כיבוד אב ואם, להתייעץ ולבקש את ברכת הדרך מהורים. עבור כל החלטה משמעותית בחיים. כך היה עם ההחלטה, האם לעבור מעולם הרפואה לַחַיים הציבוריים.

ואני זוכר, הגעתי לאימי שתחיה, ושאלתי אותה התייעצתי/ביקשתי את ברכת הדרך. אימי, שלא כהרגלה, היתה נחרצת ואמרה: בשום פנים ואופן. עד שהצלחת להיות רופא? והיא עבדה קשה מאוד כדי שאוכל ללמוד רפואה, ואז שאלתי אותה: ואם אוכל לעזור להקים בי"ח באשדוד? השאלה הפתיעה אותה, אבל היא  ענתה מיד. בית חולים? בטח, למה לא. כדאי לנסות. שיהיה לך בהצלחה אַ-בנייני. התגובה הזו של אימי, ממחישה בִּמְעט את המשמעות של ביה"ח עבור תושבי העיר. וכמובן עבורי! תודה לַך אימא יקרה.

תודה לכל השותפים, לַפעילים, לַבונים, ולתושְבי אשדוד לדורותיהם. שהאמינו והתפללו להקמת בי"ח באשדוד. בזכות "הביחד" הזה, החלום המשותף, האמונה בצדקת הדרך והדבקות במטרה. עומדים כאן כולנו כאיש אחד, בלב אחד. ויכולים לברך: "ברוך שהחיינו וקיימנו והגענו  לזמן הזה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר