ביג פאשן אשדוד. צילום: יח"צ

הישג: ביג פאשן אשדוד בעשירייה הראשונה של הקניונים המצליחים בארץ

על פי דירוג "דה מרקר" שמתבסס על נתוני חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, זו הפעם הראשונה שהוא נכנס לעשירייה הפותחת של מרכזי הקניות בישראל. עוד עולה שמחצית לקוחותיו אינם תושבי העיר. בביג מבטיחים: "עוד שנה וחצי ייפתח הסינמה סיטי"

פורסם בתאריך: 8.12.17 12:25

     

הישג למרכז הקניות והבילוי ביג פאשן אשדוד: על פי דירוג של העיתון הכלכלי "דה מרקר" בשיתוף חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, ביג אשדוד הגיע למקום העשירי בין עשרת הקניונים המצליחים בארץ. זו הפעם הראשונה שהוא נכנס לעשירייה הפותחת.

ביג פאשן אשדוד. צילם: אילן אסייג

ההישג של ביג פאשן אשדוד בניהולו של בועז דריקס מתחדד לאור העובדה שהוא נפתח רק לפני כשנתיים ומחצה. ב"דה מרקר" מסבירים שהצלחתו נובעת גם מהיותו קניון לייף סטייל מהדור החדש, המותאם לרצונות הלקוחות – הוא פתוח ומעוצב, כולל פעילויות פנאי ומשחקייה ויש בו מגוון מסעדות ובתי קפה. בנוסף נפתח במתחם מוקד "הקלק ואסוף" הראשון של קבוצת ביג – נקודת איסוף למוצרים שהוזמנו מאתרי מסחר מקוון בחו"ל. גם מיקומו בסמיכות לתחנת הרכבת תורם לכך שמחצית מהקונים בו אינם תושבי אשדוד.

מתוך "דה מרקר", עפ"י צ'מנסקי בן שחר

המשנה למנכ"ל ביג, חי גאליס, צוטט בכתבה ב"דה מרקר" באומרו: "מהרגע הראשון ייעדנו את המרכז לגדולות, והוא בדרך להיות אחד מחמשת המרכזים המובילים בישראל, כשייפתחו בו אולמות הקולנוע של סינמה סיטי בעוד כשנה וחצי. העובדה שהוא נכנס לדירוג למרות היותו חדש מלמדת שאנשים מחפשים מוצר אחר ומושקע עם חוויה של חו"ל. זה לא עוד קניון של מזגן".

זוהי הפעם הראשונה שמתייחסים ב"ביג" לנושא הסינמה סיטי באופן מוצהר מזה זמן רב. כדאי להזכיר שלקראת הפתיחה של ביג פאשן הכריזו בקבוצה שייפתח במקום סינמה סיטי בתוך כשנה ומחצה.

סוגיית פתיחתו של מתחם הסינמה סיטי היא נושא שמעסיק את האשדודים ואת המערכת הפויליטית המקומית עקב סוגיית השבת. גורמים חרדים במועצה שמתנגדים לפעילות המרכז ביום המנוחה אינם מעוניינים שיתווסף לכך מוקד נוסף של בילוי ו"חילול שבת".

הכתבת עדי דברת-מזריץ מ"דה מרקר" מציינת בכתבה שהכנסות הקניונים מצטמצות עקב גידול מואץ בפלח הקניות של הישראלים באמצעות הזמנות דרך האינטרנט וגם דרך קניות בחו"ל באופן ישיר בזכות הוזלת הטיסות. כך שהאתגר של מרכזי הקניות להתאים עצמם לשוק המשתנה הוא דבר מתחייב עבור מי שרוצה לשרוד ולהצליח להתפתח ולגדול.

 איך חושב הדירוג של "דה מרקר"?

בדירוג הקניונים ומרכזי הקניות נסקרו שחקנים רבים המעורבים בפעילות העסקית של הקניונים, מתחומים שונים. 30% מהמדד שלפיו נקבע הדירוג מבוססים על סקר אינטרנטי שנערך בקרב מדגם מייצג של כ-1,500 משקי בית. הסקר נערך באמצעות פאנל הצרכנים האינטרנטי של פאנל־ויו, בניהולו של זיו שטרן, המתמחה בביצוע סקרי אונליין.

משקל של 35% ניתן למדדים הפיננסיים של המרכזים המסחריים – גודל שטחי המסחר (ללא שטחי משרדים, אם יש כאלה), דמי השכירות הממוצעים בו, שווי הוגן ומידע שמפיצות חברות ביחס למחיר הממוצע למ"ר.

משקל של 20% ניתן לסקר אנונימי שנערך בקרב עשרות מנהלי רשתות בקניונים ובמרכזי הקניות הפתוחים. בסקר נשאלו המנהלים מהם הקניונים שמניבים עבורם את הפדיון והרווח הגבוהים ביותר, והיכן היו רוצים לפתוח חנויות חדשות. סקר נוסף, שניתן לו משקל של 15%, בוצע בקרב עשרות מנהלי קניונים ומרכזים מסחריים, שהביעו את דעתם המקצועית בשאלה אילו קניונים מעניקים ערך מקסימלי לבעליהם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר