מבקר המדינה, יוסף שפירא. צילום: מוטי מילרוד

מבקר המדינה פתח בבדיקה לגבי מינויים ומכרזים בעיריית אשדוד

דובר משרד מבקר המדינה: "החטיבה לביקורת השלטון המקומי במשרד מבקר המדינה נמצאת בשלבים הראשונים של ביקורת בנושא מינויים בעיריית אשדוד"

פורסם בתאריך: 8.12.17 09:38

     
 
 
עובדי משרד מבקר המדינה הגיעו השבוע לעיריית אשדוד כדי לחקור את מינויי כח האדם בעירייה וזאת בין היתר בעקבות תלונותיהם של חברי האופוזיציה במועצת העיר, הלן גלבר ושמעון כצנלסון. זו הפעם השנייה שהמבקר בודק את הנושא המדובר בעיריית אשדוד. בפעם הקודמת זה היה ביוני 2016. 
ביום רביעי העלה כצנלסון את נושא מכרזי כח האדם ה"תפורים" כלשונו לסדר יום מועצת העיר והצליח להרגיז את ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, שתקף אותו על פניותיו למבקר המדינה ואמר "טענות מופרכות של האופוזיציה. אין מכרזים תפורים בעירייה. התהליכים נעשים על פי חוק ונבחרים הטובים ביותר. אין לנו מה לדאוג ממבקר המדינה". בד בבד הוא גם איים על כצנלסון בתביעת דיבה.

ישיבת מועצת העיר באשדוד ביום רביעי השבוע. צילום: עופר אשטוקר, אשדוד נט

כצנלסון, חבר ועדת המכרזים לכח אדם אינו מגיע לישיבותיה מזה כשנה מאחר שלדבריו אינו מוכן לשמש חותמת גומי או עלה תאנה לוועדה שאינה פועלת בשקיפות ועל פי מינהל תקין, לטענתו.

כצנלסון. צילום: אורי קריספין

 כדוגמא למכרז "תפור" לכאורה הוא הביא את בחירתו של סגן מנהל מחלקת החופים ששודרגה לקראת המכרז לאגף. לדבריו אף על פי שאחד משלושת המועמדים שהיה אקדמאי ובעל ניסיון והיה המתאים ביותר לתפקיד הוא לא נבחר.

גלבר. צילום: פייסבוק

חברי אופוזיציה נוספים חיזקו את טענותיו של כצנלסון. גם על גלבר שתיארה, בין השאר, את השיטה בה נוקטים במכרזים כשממירים את הדרישה להשכלה אקדמית לניסיון מעשי, איים לסרי בתביעת דיבה.

לסרי. צילום: אורי קריספין

ד"ר אלי לחמני ציין כי "בלא מעט  מקרים היה ידוע עוד לפני ישיבת הוועדה מי ייבחר" ועו"ד נעים שומר ציין כי בחברות העירוניות מחליפים את חברי הדירקטוריון בוועדה לפי העניין.  "יכול להיות שזה חוקי אבל זה מעלה צחנה נוראית של חוסר מינהל תקין", אמר שומר.

לחמני. צילום: פבל

 
דובר משרד מבקר המדינה, שלמה רז, מסר ל"כאן דרום" כי "החטיבה לביקורת השלטון המקומי במשרד מבקר המדינה נמצאת בשלבים הראשונים של ביקורת בנושא מינויים בעיריית אשדוד. הביקורת מתקיימת בין השאר בעקבות תלונות, שקיבלנו בנושא".  

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר