אוטובוס חברת אפיקים. צילום: ויקיפדיה

נוסעים טוענים: חיכינו בתחנה ואוטובוסים של "אפיקים" לא עצרו

ביום שישי המתינו נוסעים בתחנות ברחבי העיר לאוטובוסים לכיוון תל אביב אך בשל העומס בתחנה המרכזית, האוטובוסים חלפו על פי התחנות הנוספות ואלו שביקשו לנסוע ליעדם חיכו עד אשר זמני השבת כבר לא השאירו ברירות נוספות "היו שנסעו במונית ליעדם, היו שחזרו הביתה" כעת חברת אפיקים מגיבה לטענות

פורסם בתאריך: 7.12.17 14:59

ביום שישי האחרון חיכו ברובע ג' תושבי אשדוד ,שומרי שבת, לאוטובוס קווי אפיקים 350/349 לכיוון תל אביב, אלא שלטענתם האוטובוס של שעה 13:30 בושש להגיע, והאוטובוסים הבאים היו עמוסים וכלל לא עצרו בתחנות הנוספות לאורך העיר. לטענת המחכים, רק בשעה 15:30 הגיע אוטובוס נוסף, אך בשל זמני כניסת השבת המוקדמים, נוצר לחץ עבור ציבור הנוסעים שרצו להגיע ליעדם טרם כניסת השבת ולהספיק לעשות "הכנות", מה שיצר מפח נפש אצל רבים מאלו שביקשו לערוך שבת ביעד הנסיעה המבוקש. משה גרינבוים, תושב העיר שנכח בסיטואציה סיפר: "ראינו עוד אוטובוס עובר ועוד אוטובוס שעובר, רק בשלוש וחצי הגיע אוטובוס והלה נוסעים אך הוא עצר מספר מטרים לאחר מכן כיוון שהיה עמוס בנוסעים ולא הסכים להמשיך בנסיעה, בתגובה היו  כאלה שירדו וחזרו הביתה, חלק לקחו מוניות. הנוסעים הזמינו שוטר, ובסופו של דבר נשלח אוטובוס נוסף, אך כבר הזמנים היו ממש על גבול שבת. ותבינו אנחנו לא יצאנו בדקה ה-90. יצאנו בשעה 13:30, זמן סביר לכל הדעות".
לשאלה מה צריך לעשות לשיפור המצב הסביר גרינבוים:  "זה חוזר על עצמו בכל שבת/חג, פשוט צריך לתגבר את האוטובוסים של שעה 13:30 לכמות אוטובוסים ראויה וזה יכול לפתור את העניין בקלות".
בעקבות מספר פניות בנושא פנינו לחברת אפיקים וזו תגובתם

תגובת אפיקים:

"כבר עתה נדגיש כי חברת אפיקים מפעילה תחבורה ציבורית עפ"י זיכיון של משרד התחבורה וככזו פועלת החברה בהתאם להוראות משרד התחבורה , מכח סעיף 71 לפקודת התעבורה שהינו הבסיס החוקי להפעלת שירות אוטובוסים שמסמיך את משרד התחבורה בלעדית והוא הגורם היחיד המוסמך לקבל החלטות בכלל ההיבטים של הפעלת תח"צ ובכלל זה הפעלת קו וביטולו, מסלול הנסיעה והתחנות , לו"ז , תעריפים וסוג האוטובוס . בהתייחס לפנייה שהתקבלה אצלכם בערכת בגין עומס נוסעים, ביום שישי האחרון בקו 349 מאשדוד לת"א , הריני לעדכנכם כי 3 שהנסיעות בשעה 13:35 13:40 13:45 בוצעו בזמן מתחנת המוצא, אך לצערנו בנסיעה באחרונה 13:45 ארעה תאונת דרכים בעטיה  נבצר מהנהג להמשיך בנסיעתו.

מיד עם הודעת הנהג על התאונה ,החלו בהכנות למשלוח אוטובוס חלופי. מטבע הדברים, נדרש זמן בהוצאת אוטובוס חלופי ועל כן נוצר לחץ של נוסעים בתחנות לאורך מסלול  הקו. היות שכך, במהלך ביצוע שתי הנסיעות הקודמות, עלו לאוטובוסים יותר נוסעים מכפי שמותר ברישיון ברכב וזאת למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד הנהגים לא לעלות מעל המותר . לא זו אף זו, הרי שחלק מהנוסעים שהמתינו בתחנות חסמו את האוטובוס ומנעו ממנו מלהמשיך בנסיעה למרות האמור לעיל נציין כי החברה עושה מאמצים רבים מול הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה במטרה לשפר את תדירות הקו היות וכאמור בידם הסמכות הבלעדית בנושא זה".

ארכיון תחבורה ציבורית צילום: אמיל סלמן

כמו כן היום נודע למערכת  מפי גורמים שנכחו בפגישה שנערכה אתמול בין הנהלת אפיקים אשדוד לתושבי העיר, כי הפגישה הובילה לתוצאות. "הועלו תלונות רבות. בהמשך הפגישה סוכם על תגבור קווי בני ברק בחנוכה וכמו כן יתוגברו גם קווי בית שמש וביתר ,גם בקווים העירוניים יש בשורה טובה  קו 4-14 יתוגבר גם שעות הקו מ5:30 בבוקר ועד 23 בלילה,  ובקרוב גם יתוגבר קו 85. בקווי בני ברק בערב שבת ובמוצ"ש סוכם על פקח שטח ותגבור הקווים".