ישיבת מועצת העיר. צילום ארכיון: עופר אשטוקר, אשדוד נט
ישיבת מועצת העיר. צילום ארכיון: עופר אשטוקר, אשדוד נט

מבוכה לקואליציה: 'מתחם הצעירים' ברובע ט"ו לא עבר (וידאו)

מי שתרמה למפלה היא חברת ההנהלה לובה בורשטיין שנמנעה. גבי כנפו הודיע שההצבעה תפוצל וחברי האופוזיציה עזבו במחאה. חסן טען שלסרי משקר והאחרון הגיב: "נבנה גם יותר מ-750 יחידות". גלבר: "נקמן"

פורסם בתאריך: 7.12.17 09:22

     

אחרי שהקואליציה לא הצליחה להעביר בישיבת מועצת העיר ביום רביעי את אישור בניית הפרויקט ברובע ט"ו במסגרת הסכם הגג ובו 12 מגדלי מגורים  שיכללו 748 דירות, היא עשתה תרגיל, שספק אם הוא חוקי, אך עשוי בהמשך לאפשר בכל זאת את בניית הפרויקט. את התמונות והסרטונים צילם עופר אשטוקר, אשדוד נט.

להצבעה על הפרויקט קדם דיון ממושך שבמהלכו התלהטו לא אחת הרוחות בעוד שעשרות מתושבי רובע ט"ו שמתנגדים לפרויקט קוראים במחאה קריאות ביניים מיציע האורחים ומוחאים כפיים לחברי האופוזיציה שהביעו התנגדות לפרויקט.

אלון חסן האשים את ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי בהונאה שכן לדבריו הבטיח שיפעל כדי לצמצם את כמות יחידות הדיור במתחם. בנוסף הוא וחברי האופוזיציה טענו שבעייה הטעו את התושבים שכן בשונה מהצהרות העירייה הקרקע המדוברת היא של העירייה ולא של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). חסן, שכידוע עומד לדין על עבירות שחיתות בנמל אשדוד, הזהיר את חברי המועצה שלא לפעול בצורה בלתי חוקית והזכיר להם את החקירות בעיריית ראשון לציון.

לסרי הודיע שאם משרד התחבורה יתן חוות דעת שתומכת בכך, הוא יפעל אף להגדלת כמות יחידות הדיור מעבר ל-750 הקיימות כיום בתכנית והלן גלבר קראה לעברו: "נקמן".

לאישור הפרויקט, שכלל גם העברת קרקע לטובתו, נדרש רוב מיוחד של  לפחות 14 חברי מועצה. מכיוון שכך הפרויקט לא אושר משום שרק 13 חברי קואליציה הצביעו בעדו בעוד שחברת המועצה לובה בורשטיין מהקואליציה נמנעה. יתכן שיש בכך לרמז שבורשטיין, מספר 2 ברשימת 'אשדוד ביתנו' בראשות ולדימיר גרשוב, "פוזלת" לכיוון שמעון כצנלסון.

לנוכח תוצאת ההצבעה עלו קריאות שמחה מיציע האורחים שמיהרו לרדת לאולם המועצה ולהתחבק עם חברי האופוזיציה הצביעו כולם נגד אישור הפרויקט.

צילום: עופר אשטוקר, אשדוד נט

כשנרגעו הרוחות והאורחים יצאו מאולם המועצה, הודיע יו"ר המועצה, עו"ד גבי כנפו, להפתעת חברי האופוזיציה שההצבעה היתה בעצם על שני סעיפים: אישור בניית הפרויקט שאינו מצריך רוב מיוחד של 14 חברי מועצה אלא רוב רגיל ולכן הוא התקבל. באשר לסעיף השני המתייחס להעברת הקרקע לפרויקט, שמצריך כאמור רוב מיוחד, הודיע כנפו שההצבעה עליו תתקיים בישיבת המועצה הבאה.

 

 

חברי האופוזיציה התרגזו טענו שזה לא חוקי ושההצבעה על שני הסעיפים היתה במקשה אחת, ועזבו במחאה כאיש אחד את הישיבה. סביר להניח שהיעדרם של חברי האופוזיציה מהמשך הישיבה חסכה לקואליציה התנגדויות נוספות וויכוחים על הקצאות הקרקע והתמיכות שהובאו לאישור המועצה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר