בוחניק במהלך הפגנת הנכים באשדוד בחודש מאי. צילום: דור גפני

עופר בוחניק הותקף במהלך דיון על קצבאות הנכות בכנסת

בוחניק הותקף בידי אחד הנכים שהשתתפו בישיבה. בסרטון נראה האיש כשהוא מנסה לכאורה לדקור את בוחניק באמצעות עט

פורסם בתאריך: 6.12.17 08:25

     

מעט יותר משעה אחרי שנפתחה, התפוצץ הדיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא המתווה שהושג להעלאת קצבאות הנכים. זאת, בעקבות תגרה אלימה שהתפתחה בין כמה מנציגי הנכים שנכחו במקום. התקרית האלימה פרצה לאחר חילופי דברים קשים. אחד הנוכחים שנמנה על אחד הארגונים, נראה כשהוא תוקף באמצעות עט נציג של מטה מאבק הנכים, עופר בוחניק, תושב אשדוד.

יו"ר הועדה חבר הכנסת אלי אלאלוף, שר הרווחה חיים כץ, ח"כ מאיר כהן ואחרים הודיעו שהם מפסיקים את הדיון ויצאו החוצה. לאחר כמה דקות הסכימו לשוב פנימה.

האווירה בישיבה הייתה טעונה מאוד גם כך. הנכים קבלו על גרירת הרגליים של הממשלה ביישום המתווה. ברקע חברי כמה מהארגונים שאינם מקבלים את ההסדר שהושג קראו קריאות ביניים ותקפו את הממשל, את חברי הכנסת ואת מטה מאבק הנכים. אחד המשתתפים קילל נכה שתומכת במתווה ובמקום התפתח ויכוח קולני שגלש לאלימות.

עופר בוחניק מאשדוד חבר מטה מאבק הנכים שהותקף בתקרית האלימה וספג מהלומות מודאג. לדבריו אם המצב יימשך כך ויהיו מאבקים נוספים הבין הנכים לבין עצמם, המאבק העיקרי להעלאת הקצבאות – עלול להיפגע.

עוד לפני פיצוץ הישיבה אמר יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אנחנו היום ביום הסטורי שבו אנו מתחילים במהלך חקיקה שמגדיל את התקציב לנכים בעוד 4.2 מיליארד שקלים. חשוב שההליך יהיה מהיר. יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן המצוי תחת חקירה פלילית השתתף בישיבה אף הוא והבטיח: "עלינו להיצמד למסגרת שהוצעה על ידינו. גם ראש הממשלה וגם שר האוצר אמרו שהם תומכים במתווה הזה. עלינו לעמוד בהבטחות לנכים", סיכם ביטן.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר