ההחלטה בידיים שלו: השר דרעי בפגישת עבר עם לסרי. צילום: דוברות ש"ס
ההחלטה בידיים שלו: השר דרעי בפגישת עבר עם לסרי. צילום: דוברות ש"ס

עשרות ראשי רשויות מבקשים מנתניהו לבלום את 'חוק המרכולים' של דרעי – לסרי איננו ביניהם

במכתב ששיגרו היום 58 ראשי רשויות לרה"מ, שר הפנים ושרת המשפטים, הם דורשים לבטל את קידום הצעת החוק. בין החותמים ראש עיריית ת"א ויו"ר 'פורום ה-15' חולדאי ויו"ר מרכז השלטון המקומי ביבס

פורסם בתאריך: 30.11.17 18:23

     

58 ראשי רשויות ברחבי הארץ שיגרו היום מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו ביקשו ממנו לבלום את יוזמת החוק שמוביל שר הפנים אריה דרעי וזכתה לכינוי 'חוק המרכולים'. מדובר בחוק שנועד להקשות על פתיחת עסקים בשבת.

על פי הצעת החוק שלו תתוקן פקודת העיריות בכל מה שקשור לחוקי עזר שעניינם ימי המנוחה ובמלים אחרות – פתיחת עסקים בשבת – כך שלשר הפנים תהיה סמכות להחליט אם לאשר או לא לאשר חוקי עזר. בכך למעשה תופקע הסמכות של הרשויות המקומיות להפעיל חוקי עזר מקומיים בצורה עצמאית.

במכתב נטען שהשלטון המקומי מתנגד נחרצות להצעת החוק המבקשת לשנות את מערך היחסים הקיים בין השלטון המרכזי לבין השלטון המקומי, בכל הנוגע להתקנתם של חוקי עזר, בפרט בימי המנוחה, שכן המדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל, באמצעות פגיעה בסמכויות נבחריהם בשלטון המקומי ובשינוי דרסטי של הסטטוס קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.

החותמים בהם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויושב ראש השלטון המקומי חיים ביבס קוראים לנתניהו לבלום את הצעת החקיקה. אחד מראשי הרשויות שלא חתמו על המכתב הוא ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, וזאת אף על פי שאשדוד חברה ב'פורום ה-15' שכולל את הרשויות הגדולות בארץ וששותף לניסוח המכתב היום.

פנינו לעיריית אשדוד כדי לדעת מדוע וגם ביקשנו לדעת מה עמדתו העקרונית בנושא – טרם קיבלנו תגובה.

נציין שסוגיית פתיחת עסקים בשבת כמו גם יחסי דתיים חרדיים חילונים בכלל נמצאת על סדר היום הציבורי באשדוד ביתר שאת ועשויה גם להיות על סדר היום של מערכת הבחירות המוניציפאליות. נזכיר שבעקבות פתיחת המתחם המסחרי "ביג פאשן" בעיר לפני כשנתיים קם קול זעקה בקרב הציבור החרדי שיצא לרחובות. מאז בינתיים הביג ממשיך לעבוד בשבת.

לסרי נמצא ככל הידוע ביחסים טובים וחבריים עם השר דרעי. לפני כשלושה חודשים ביקר דרעי באשדוד ונועד עם לסרי בנושא ישום הקצאת הדירות לחרדים במסגרת הסכם הגג בעיר.

בשבוע שעבר פורסם באתר "כיכר השבת" שדרעי והשר אביגדור ליברמן דנו באפשרות להעמיד מטעם מועמד שיתמודד על ראשות עיריית אשדוד מול לסרי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר