עליה של 4% מהמדד בשנה שעברה, בית הזיקוק פז באשדוד .צילום: אילן אסייג

בית הזיקוק פז אשדוד בצמרת החברות המסוכנות סביבתית בישראל

בית הזיקוק פז אשדוד במקום השני בארץ במדד המפעלים המסוכנים לסביבה, כך עולה מדו"ח משרד להגנת הסביבה לשנה החולפת. מפעל אשדודי נוסף שמככב בטופ של הרשימה השחורה הוא אדמה אגן

פורסם בתאריך: 6.7.17 13:42

     

המשרד להגנת הסביבה פרסם ביום שלישי את מדד ההשפעה הסביבתית. המדד, שמתפרסם מדי שנה, מדרג את הביצועים והסיכונים החברתיים של חברות ציבוריות בעלות השפעה סביבתית גדולה, והוא כולל למעלה מ-100 מפעלי תעשיה וכ-1,000 תחנות דלק ציבוריות. בצמרת "הרשימה השחורה" עומדים בז"ן, פז בית זיקוק אשדוד, גדיב, כרמל אולפינים, רותם אמפרט נגב, נייר חדרה, אדמה אגן, מפעלי ים המלח, תחנת הכוח רוטנברג ומגנזיום ים המלח.

בישראל פועלים שני בתי זיקוק- בחיפה ובאשדוד. בשנת 2006 פוצלה הבעלות על בתי הזיקוק, ופז השלימה את רכישת בית הזיקוק באשדוד שאחראי על ייצור תזקיקי נפט וייצור חשמל, הן לשימוש עצמי והן למכירה ללקוחות חיצוניים. כאמור, בית הזיקוק פז אשדוד זכה למקום השני במדד הפוטנציאל לסיכון סביבתי גבוה, כאשר הסיכון השנה עלה ב4% מנתוני השנה הקודמת. אך מי שמפתיע אפילו יותר, והציג קפיצה של 108% במדד הסיכון הוא מפעל אדמה אגן השוכן באזור התעשייה הצפוני בעיר. המפעל מייצר עשרות חומרים כימיים פעילים המעובדים לתכשירים לשימוש חקלאי. באופן אבסורדי, חברת אדמה אגן פעילה בפיתוח, בייצור ובשיווק חומרים להגנת הצומח. אך מי יגן על תושבי האזור שסכנה ממשית חגה מעל ראשם?

השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין: "אנחנו מאפשרים לכל אזרח בישראל ולכל משקיע לקבל תמונה מלאה על החברות המסוכנות סביבתית בישראל, עם מידע מהימן ונגיש. המשרד להגנת הסביבה פועל להגברת השקיפות הסביבתית במספר מישורים, וקורא למשקיעים להעריך את סיכוני החברה גם באמצעות המידע הסביבתי, כדי לסייע בהנעה של החברות הציבוריות לפעול להקטנת השפעתן השלילית על הסביבה".

תגובת אדמה אגן: אדמה אגן מציבה את השמירה על איכות הסביבה כערך עליון ומשקיעה מדי שנה עשרות מיליוני שקלים בנושא. השקעות אלו, הכוללות בין היתר התקנת טכנולוגיות סביבתיות מהמתקדמות ביותר, הובילו לצמצום משמעותי של השפעת פעילות החברה על הסביבה בשנים האחרונות, לרבות הפחתת פליטות ושפכים וטיפול בנושאי ריח. החברה תמשיך לעמוד בכל הדרישות והתקנים המחמירים ביותר ולהשתפר בביצועיה הסביבתיים.

מבית זיקוק אשדוד לא נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר