נשארה בת 20. רינת רואס ז"ל

“לפחות רינת יכולה לנוח על משכבה”

במשפחת רואס בירכו על העונש שהטיל השבוע בית המשפט על בילאל שאכר, שרצח ואנס את בתם בשנת 2005. הנאשם הכחיש לאורך כל המשפט את ההאשמות נגדו ולפני מתן גזר הדין בחר שלא לומר דבר. הסנגור עו”ד פלדמן: נערער

פורסם בתאריך: 24.11.17 14:10

     

“היינו בלחץ אדיר לפני שהשופטים נכנסו ומסרו את גזר הדין. כשהשופטת הקריאה את ההחלטה, הבנו שעכשיו סוף סוף הרוצח של רינת יקבל את מלוא עונשו וייקבר בבית הסוהר. לפני כן התגנב קצת חשש שאולי העונש יהיה פחות קשה, אבל לשמחתנו הם העבירו מסר חשוב לחברה: שמי שמעולל עוול כזה גם ייענש בהתאם”, כך אמרה השבוע ז’קלין רואס לאחר מתן גזר הדין לבילאל שאכר, רוצח בתה רינת. “לפני ההחלטה דיברתי בפני השופטים, בכיתי ורעדתי, הסברתי איך חיינו השתנו בבת אחת”, הוסיפה.

הורשע ברצח ובאונס: בילאל שאכר. צילום: אילן אסייג

מאסר עולם ועוד 20 שנה בכלא, 15 מהן נוסף למאסר העולם, נגזרו ביום ראשון על בילאל שאכר, שהורשע ברצח ואונס רינת רואס מאשדוד לפני יותר מ-12 שנה.

רואס, בת 20 במותה, חזרה בשעת לילה, 31 במאי 2005, מהעבודה. המנהל של החנות בתל אביב שבה הספיקה לעבוד תקופה קצרה הסיע אותה איתו, והיא ירדה מהרכב בצומת הרחובות בני ברית ובגין באשדוד. מכאן החלה ללכת ברגל לכיוון ביתה ברחוב העצמאות.

אבל היא מעולם לא הגיעה הביתה. משבוששה לחזור, הוריה קותי וז’קלין פנו לעזרת המשטרה וארגנו קבוצת אנשים, וכולם החלו לחפש אותה. שתי חברות של המשפחה מצאו אותה למחרת היום בסביבות השעה חמש אחר הצהריים, כשהיא מוטלת מתחת לשיח ללא רוח חיים, כ-200 מטר מביתה.

במשך תשע שנים לא היה למשטרה קצה חוט ממשי בחקירה, והתעלומה נותרה בלתי פתורה. רק בקיץ 2014 הושגה פריצת הדרך: נמצאה התאמה בין דגימת די—אן—איי שמסר שאכר במסגרת חקירה בתיק אחר של משטרת קריית מלאכי ובין הדי—אן—איי שהיה על גופה של רינת בזירת הרצח.

הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום. לאורך המשפט הוא הכחיש את החשדות נגדו, אבל הרכב השופטים בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי באר שבע רויטל יפה-כ”ץ הרשיעו אותו פה אחד לפני שלושה חודשים, והשבוע גזרו את עונשו.

ההורים קותי וז'קלין רואס. צילום: אליהו הרשקוביץ, הארץ

בזמן הרצח שאכר עבד כפועל בפרויקט הקמת בנייני מגורים ברחוב העצמאות ברובע הסיטי באשדוד. באותו לילה הוא הבחין ברינת צועדת לביתה, התנפל עליה, גרר אותה אל אתר בנייה, אנס אותה וחנק אותה למוות. לאחר מכן נעלם.

לפני שהשופטים הטילו את עונשו של הרוצח, העידה ז’קלין, אימה של רינת, וסיפרה בבכי כיצד נהרסו חיי המשפחה מאז נלקחה מהם בתם הבכורה וכיצד לאורך תקופה של שנים ועד למעצרו של הנאשם הרגישה שהיא רודפת אחרי רוח רפאים.

גם אבי הנאשם העיד בחלק הראיות לעונש. הוא סיפר על המשפחה שממנה הגיע הנאשם, משפחה מכובדת שאין לה עבר עם המשטרה. האב אינו מאמין, וטען שלעולם גם לא יאמין, כי בנו נטל חיים.

הוריה של רינת המנוחה תיארו את בתם כבחורה יפהפייה וצנועה, דמות מרכזית ודומיננטית, מלאת שמחת חיים, אשר היו לה תכניות ללמוד קלינאיות תקשורת, להתחתן ולהקים משפחה. אירוע האונס והרצח אירע כשבוע לאחר שרינת, שזה אך השתחררה משירות לאומי, התחילה לעבוד בחנות בתל אביב, כשהיא מלאת ציפיות ותקוות לעתיד. אף אחד לא סבר שקיימת אפשרות בכלל שרינת תיפגע בצורה כל כך אלימה ואכזרית.

נשיאת בית המשפט המחוזי באר שבע השופטת רויטל יפה-כ"ץ. צילום: שחר שחר

“המדובר”, קבעו השופטים, “באחד המקרים הקשים והאכזריים שידענו. הנאשם רצח את רינת רואס ז”ל לאחר שהתעלל בה מינית… מעשיו ממשיכים להשפיע על אחרים גם הרבה לאחר סיום ביצועם. המעשים המזוויעים ממשיכים ומשפיעים על משפחתה של רינת עד היום, ולמעשה, ממשיכים להשפיע על הציבור כולו, אשר נותר מזועזע והמום מהעובדה כי מעשים שכאלה יכולים להתבצע, ועוד על סף ביתו של הקורבן התמים, האקראי”.

בסופו של דבר קיבלו השופטים את עמדת התובעת בתיק עו”ד טל אדיר כהן מפרקליטות מחוז דרום ודנו את שאכר למאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר, שמהן 15 שנה נוסף לעונש מאסר העולם. בנוסף, השופטים קבעו שהוא יפצה את משפחת רואס בסכום המירבי: 258 אלף שקלים. “אנו גם קובעים”, הוסיפו השופטים, “כי מדובר ברצח חריג בחומרתו לפי סעיף 30ב לחוק שחרור על תנאי ממאסר, תשס”א-2001”.

שלב התביעה האזרחית והסרט

“אין פה סגירת מעגל, אי אפשר לדבר במונחים כאלה. מה שאני שקטה כרגע זה שתפסנו אותו, תפסו אותו, הוא נענש, ולפחות רינת יכולה לנוח על משכבה. אנחנו, המשפחה, נמשיך לשאת את הכאב עד יום מותנו, אין מה לעשות. אנחנו מוצאים שמחה בילדים שלנו, אחיה של רינת, ובשתי הנכדות מהבת דנה, הן קרן אור, שמחת חיים. הן באו אתמול וחיממו לי את הלב”, הוסיפה ז’קלין.

ממתינים לגזר הדין ביום ראשון: ז'קלין וקותי רואס עם עוזיעם ספיר, אביה של מעיין ספיר, שנרצחה גם היא באותה תקופה בהיותה בת 15. משמאל: עו”ד הדס גבריאל-זני הממונה על הסיוע משפטי לנפגעי עבירות המתה במשרד המשפטים. מימין ליטל טלגאוקר, אחייניתה של ז'קלין

להורים התלווה במתן גזר הדין עוזיעם ספיר, אביה של הנערה מעיין ספיר, שנרצחה באותה תקופה שבה נרצחה רינת רואס.

 

 

 

יו"ר ארגון נרצחים ונרצחות לרה צינמן הייתה גם היא באולם בית המשפט.

לרה צינמן עם הזוג רואס בבית המשפט השבוע

“אנחנו מברכים על גזר הדין”, אמרה, “יש בו מרכיבים מאוד חשובים, גם עונש נוסף על אונס זוועתי וגם הקביעה שמדובר ברצח חריג בחומרתו, דבר שיש לו משמעות והשלכות להמשך ריצוי העונש במקרה של בקשות לקציבת עונשו בעתיד. משפחת רואס התמודדה במשך תשע שנים בניסיונות נואשים לגרום למשטרה לתפוס את הרוצח, הייתה בבור עמוק עמוק ועכשיו סוף סוף יכולה להתחיל בתהליך שיקומי ולחזור לסוג של חיים נורמליים”, הוסיפה צינמן.

ז’קלין הודתה לחבר השופטים, לחברי ארגון נרצחים ונרצחות, לעו”ד תמי קלנברג, שמלווה מטעם הארגון, ולפרקליטה טל אדיר כהן.

עו"ד טל אדיר כהן, ראשת שלוחת לכיש בפרקליטות מחוז דרום ומי שניהלה את התיק. צילום: אורי קריספין

משפחת רואס נערכת כעת להגשת תביעה אזרחית נגד הרוצח כדי למנוע ככל הניתן את האפשרות שישוחרר ביום מן הימים. בקרוב צפוי לצאת סרט טלוויזיה שיגולל את הפרשה מתחילתה ועד סיום המשפט.

עו”ד אביגדור פלדמן, סנגורו של שאכר, מסר ביום רביעי: “יש לנו כוונה לערער על מלאכת הזיהוי באמצעות די—אן—איי שלדעתנו הייתה רשלנית. הנאשם מכחיש את כל העבירות שבהן הורשע”.

עו"ד אביגדור פלדמן. צילום: אליהו הרשקוביץ, הארץ

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר