מי שולט ב'קול הרוסי' באשדוד? צילומים: יח"צ וניר שמול

מפץ פוליטי: גיטרמן וגרשוב סיכמו שירוצו יחד אם ליברמן תומך בכצנלסון

גרשוב נפגש השבוע עם ליברמן. הוא, גיטרמן ולסרי סיכמו על אפשרות להרצת רשימה שתהווה משקל נגד לכצנלסון ואף העלו אופציה שאחד מהם ירוץ לראשות כדי לקחת ממנו קולות

פורסם בתאריך: 24.11.17 10:58

     

היֵלכו שניים יחדיו? האפשרות ששמעון כצנלסון ייהנה מתמיכה של השר אביגדור ליברמן קירבה את שני היריבים לשעבר ולדימיר גרשוב ובוריס גיטרמן עד כדי סיכום עקרוני על אפשרות לריצה משותפת ואולי גם ריצה של אחד מהם לראשות, כדי לפצל את המגזר "הרוסי" – והכל בתמיכתו של לסרי.

ביום שלישי פורסם באתר “כיכר השבת” ששר הביטחון אביגדור ליברמן ושר הפנים אריה דרעי דנו באפשרות להריץ מועמד מוסכם לראשות עיריית אשדוד. לכתבה שורבב שמו של שמעון (סניה) כצנלסון כמי שמקורב לליברמן ועשוי ליהנות מתמיכתו בהקשר זה.

ההזמנה לכנס שפרסמו בפייסבוק פעיליהם של כצנלסון וליברמן באשדוד

“כצנלסון יכול להמשיך לחלום חלומות, זה לא יקרה, הוא לא יהיה ראש העיר”, אמר בעקבות הדברים סגן ראש העירייה בוריס גיטרמן, מקורבו של ראש העירייה ד”ר יחיאל לסרי.

גרשוב

השר דרעי נמצא ביחסים טובים עם לסרי. אך לפי הכתבה הזאת, הפגישה השבוע מבטאת חוסר שביעות רצון בקרב החרדים מהתייחסותו של לסרי, שלשיטתו הם כביכול כבר מונחים בכיסו.

ב-28 בחודש עורך ליברמן כינוס של מפלגתו ישראל ביתנו באשדוד, וייתכן שהוא יודיע בו על תמיכתו במועמדותו של כצנלסון לראשות העירייה ואולי גם להובלת רשימת הלוויין: 'אשדוד ביתנו'. במקרה כזה המפסיד יהיה סגן ראש העירייה ולדימיר גרשוב שעומד בראש התנועה שנים רבות.

ד"ר יחיאל לסרי מצביע – 22.10.13. צילום: דור גפני

ל”כאן דרום” נודע שלנוכח ההתפתחויות הושג סיכום עקרוני ששותפים לו לסרי, גרשוב וגיטרמן, שאם ליברמן יתמוך בכצנלסון, גרשוב וגיטרמן ירוצו יחד ברשימה משותפת למועצה במסגרת רשימה אחת שתהווה משקל נגד לכצנלסון ב”רחוב הרוסי”. אף הועלתה האפשרות שאחד מהם גם ירוץ לראשות העירייה כדי לפצל את המגזר וזאת, לכאורה, בתיאום עם לסרי.

בוריס גיטרמן

גורם המצוי בנושא אמר לנו השבוע שיש סיכום משולש – בין לברי, גיטרמן וגרשוב – שאם ליברמן אכן יתמוך בכצנלסון ויריץ אותו כמועמד שלו לראשות העיר בראש 'אשדוד ביתנו', הרי שגרשוב ובוריס ירוצו ברשימה משותפת ואף נבחנת האפשרות שאחד מהם ירוץ לראשות העיר, כדי לפצל את "הקול הרוסי".

 

בתוך כך ביום רביעי השבוע נועד גרשוב עם השר ליברמן כדי לדעת לאן פניו מועדות. "אני לא מתעסק בספקולציות, מוקדם מאוד, יש עד אוגוסט שנה הבאה לעבוד, אני לא פוסל אף בן אדם על המפה הפוליטית. נכון נפגשתי היום עם ליברמן, אנחנו 20 שנה באותה מפלגה, יש כמה דברים שאנחנו צריכים לדבר ואני מקווה לעזרה בכמה פרויקטים".

הפגישה הייתה טובה?

"מבחינתי הפגישות עם המנהיג תמיד טובות".

אתה ממשיך באותו מקום?

"מה זאת אומרת?"

אתה תעמוד בראש אשדוד ביתנו בבחירות 2018?

"קשה לי להגיד מה יהיה בבחירות".

או שליברמן ישים את כצנלסון במקומך?

"לא מתעסקים עם זה. עד הבחירות אני יו"ר אשדוד ביתנו".

הוא תומך בך או בכצנלסון?

"מה זאת אומרת, יש היום בחירות לעירייה? לא, אין. יכול להיות שיהיו בחירות לכנסת. מה שהבטחתי שלא חשוב מי יילך לתמוך בבחירות לכנסת – אני אתו, אני אעבוד. אדרבא, אני שמח לכל אחד שיכול להוסיף קולות לישראל ביתנו".

יש כנס של ישראל ביתנו בשבוע הבא, 28 לחודש. זה נכון שלא התכוונת ללכת?

"מה אתה רוצה? ספקולציות, נו באמת. אני עושה הכל כדי לא להתעסק לא בקומבינציות ולא בהבטחות".

גורמים במערכת הפוליטית העריכו השבוע שגרשוב לא יעבור לסדר היום על הדחתו ובמקרה שכזה הוא ואנשיו עשויים להעביר את תמיכתם בפועל לליכוד, אם וכאשר יוכרזו בחירות חדשות לכנסת.

ואם נחזור לבחירות לראשות עיריית אשדוד – בסביבתו של לסרי מעריכים כרגע שבסופו של יום, רק כצנלסון יתמודד נגדו.

כצנלסון. צילום: אורי קריספין

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר