הסיפור שאינו נגמר: אתר הבניה של הקאנטרי קלאב ברובע י"ג. צילום: פבל

סגנון קאנטרי: אם זה לא היה עגום, אולי זה היה מצחיק

לאחר ששלושה מכרזים לסיום סאגת הקאנטרי קלאב באשדוד הסתיימו ללא תוצאות, החליטה המועצה לנהל משא ומתן ישיר עם מציעים אפשריים. בפרויקט הושקעו כ-30 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 16.11.17 10:20

     

עיריית אשדוד השקיעה יותר מ-30 מיליון שקל בהקמת הקאנטרי קלאב ברובע י”ג שנמשכת כבר 16 שנים וחצי.

אחרי כמה מכרזים — ששלושת האחרונים שבהם פורסמו במהלך השנה האחרונה, ולא ניגשו אליהם מועמדים — אישרה בשבוע שעבר מועצת העיר “לנהל משא ומתן עם מציעים פוטנציאליים לצורך התקשרות בחוזה למתן השירות להפעלת מרכז תרבות וספורט ברובע י”ג בעיר ללא מכרז, תוצאות המשא ומתן והחוזה יובאו לאישור נוסף של מועצת העיר”.

נוכח ההיסטוריה העגומה והכושלת של הקמת הקאנטרי קלאב ולנוכח המתווה החדש של ניהול משא ומתן כדי למצוא מפעיל למקום, לא ברור אם זה יהיה האור שבקצה המנהרה. גם לא ברור לגמרי אם העירייה מבקשת בדרך זו להוריד מעצמה את נטל הפרויקט הכושל.

קצת היסטוריה: ביולי 2001 פרסמה עיריית אשדוד מכרז להקמת הקאנטרי קלאב על שטח של 38 דונם ברובע י”ג. השלטים שהוצבו במקום בישרו על כך שהוא יפתח את שעריו ב-2006, אולם העבודות באתר נתקעו בשל מחלוקות בין חפ”א (החברה לפיתוח אשדוד) לקבלן שזכה במכרז.

בהמשך הודיע יו”ר חפ”א ולדימיר גרשוב כי הקאנטרי ייפתח בקיץ 2008. וכשזה לא קרה, הוא הודיע על דחיית פתיחתו של הקאנטרי לתחילת 2009. גם זה לא התממש, והעבודות נותרו תקועות. בסוף ספטמבר 2009 הודיעה חפ”א שעבודות הבנייה יסתיימו בתוך חצי שנה. על פי הצפי, הקאנטרי היה אמור להיפתח ב-2012. גם הפעם זה לא קרה.

בחוברת חגיגית ומפוארת בשם “אשדוד העיר הישראלית” שחולקה לתושבים נכתב כי העבודות בקאנטרי קלאב “חודשו, הוחשו ונמשכות כסדרן”. בחוברת מתואר קאנטרי קלאב מודרני שיכלול שתי בריכות שחייה, שאחת מהן מקורה ותפעל גם בחודשי החורף. עוד הוא יכלול בין השאר חדרי כושר, מלתחות, מקלחות, ספא, ג’קוזי, אולמות לחוגים, לפעילויות חברתיות ולאירועי תרבות, קפטריה ומתקני משחקים וספורט. בחוברת הוצהר שהקאנטרי ייפתח ב-2013, מה שנותר בגדר הבטחה על הנייר. אחר כך הודיעה חפ”א באתר האינטרנט שלה כי הקאנטרי ייפתח עד סוף 2014.

באפריל 2015 הודיע לסרי שהקאנטרי ייפתח במחצית הראשונה של 2016. ב-27.10.16 פרסמה העירייה מכרז נוסף לקבלת הצעות להשלמת הקמת הקאנטרי והפעלתו, ואיש לא ניגש אליו. בנובמבר 2016 הודה לסרי בישיבת מועצה כי העירייה נכשלה עם הקאנטרי. גם לשני מכרזים נוספים שפורסמו ב-18.5.17 וב-20.7.17 לא ניגשו מועמדים, אף שהעירייה הקלה בתנאי המכרז. “בהתאם להוראת סעיף 22 לתקנות העיריות, משלא הוגשה כל הצעה למכרז, רשאית העירייה להתקשר בחוזה ללא מכרז, לאחר שמועצת העיר תחליט על כך ברוב חבריה ולאחר שנוכחה שבנסיבות העניין עריכת מכרז לא תביא תועלת”, נכתב במסמך שאושר על ידי מועצת העירייה בישיבתה בשבוע שעבר.

בדיון שהתקיים טרם ההצבעה לאישור המסמך המדובר אמר לסרי כי במתווה של ניהול המשא ומתן תובטח לציבור רמת שירות גבוהה במחירים נמוכים. הוא אמר שלפני שהוחלט “התייעצנו עם מומחה ידוע בתחום שייעץ למקומות אחרים, ונסענו לראות איך זה פועל בשלושה מקומות”. מנכ”ל העירייה אילן בן עדי אמר ששלושה מלכ”רים (מוסדות ללא כוונת רווח) כבר גילו התעניינות בהפעלת הקאנטרי.

 

האופוזיציה הייתה חלוקה. ד”ר אלי לחמני הציע לדחות את ההצבעה ובינתיים לבדוק שוב את הנושא כדי להבטיח שהקאנטרי יהיה ציבורי, ברמת שירות גבוהה ובמחירים שווים לכל נפש. “קאנטרי ציבורי אינו עסק כלכלי ולא צריך להרוויח”, אמר. עו”ד נעים שומר הצביע בעד המתווה החדש. “שכנעת אותי”, אמר ללסרי, “אחרי כל המכרזים אני מבין שאין ברירה”.

גלבר. צילום: פבל

הלן גלבר הביעה חשש שמתווה המשא ומתן לא יהיה מספיק שקוף, ויהיה אולי מי שיגזור קופון על חשבון הציבור, לכן הציעה לפרסם שוב מכרז פומבי. “אני מבקשת לדעת מי המומחה שהתייעצתם איתו ובאיזה מקומות ראיתם קאנטרי קלאבים פועלים. אני רוצה לבדוק את הדברים בעצמי”, אמרה. רק אחרי שחזרה על בקשתה, נאמר לה שבדקו קאנטרי קלאבים שפועלים בקריית אונו וחולון. איש לא נקב בשם המומחה לנושא שאיתו התייעצו בטענה שאינם זוכרים אותו. גלבר גם דרשה במפגיע לדעת מי הם שלושת המלכ”רים שמתעניינים בהפעלת הקאנטרי באשדוד, ולא קיבלה תשובה.

מה הצחיק אותו? בן עדי. צילום: אורי קריספין

בן עדי, שהתקשה להתגבר על פרצי הצחוק שלו לנוכח דרישותיה של גלבר, סנגר על מתווה המשא ומתן: “לאחר אישור המועצה נפרסם ‘קול קורא’, ואולי יבואו בנוסף לשלושת המלכ”רים 15-10 מתעניינים נוספים”, אמר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר