הדמיה כך ייראו שד הרצל בסיום העבודות. תמונה: עיריית אשדוד

גלבר: תושבי אשדוד צפויים לשלם מכיסם על-מנת לממן הפרויקט של לסרי

עיריית אשדוד אישרה תוספת של קרוב ל-40 מיליון שקל לתכנית 'התחבורה הירוקה' REWAY. תקציב מיזם התחבורה בכבישי אשדוד ממשיך לצמוח ואחת השאלות היא מהיכן יגיע הכסף. העירייה: "הפרויקט נמצא בעיצומו ושינוי הסטנדרט הנוגע באיכות הריצוף, הגדרות, המעקות וכיו"ב חייבו תגובה מהירה"

פורסם בתאריך: 12.5.17 14:08

     

 

מאז שתכנית 'התחבורה הירוקה' באשדוד המוכרת גם בשמה REWAY יצאה לדרכה לפני כחצי שנה, היא זוכה לביקורת רבה. לא רק מצד תושבים שבעטיין של העבודות מבלים זמן רב יותר בכבישים, אלא גם מצד נבחרי ציבור הטוענים שהמיזם הוא בזבזני ולא בהכרח מצודק. יש גם המעלים תהיות סביב דרך קבלת ההחלטות.

באחרונה אישרה מועצת העיר אשדוד תוספת של קרוב ל-40 מיליון שקל למיזם הנאמד גם כך במאות מיליונים. הכסף יחולק בין שני הקבלנים שכבר מבצעים את העבודות.

לדברי חברת האופוזיציה, הלן גלבר, שהפכה לאחת המבקרות הבולטות של התכנית כולה, הרי שבישיבת המועצה עבר אישור עקרוני להגדלת המכרז עד- 50% לקבלנים (האחים רחמה ובן ארי) מבלי לצאת למכרז חדש, בסכום של עד 43 מיליון שקל.

"לא סביר שתושבי אשדוד ישלמו על טעויות החישוב בעלויות הפרויקט", מסרה גלבר השבוע. "הגיע הזמן שראש העיר יהיה חרד לכספו של הציבור כמו שהוא חרד לכספו שלו, מינהל תקין צריך להתנהל בשקיפות, בתכנון נכון, ראוי, תכנון מקדים שלוקח בחשבון את כל ההוצאות הצפויות ולא לגלגל אותם על תושבי העיר".

לדבריה, הבקשה נדונה בניגוד לדעת חברי מועצה שביקשו להעביר את ההחלטה בהליך תקין של דיון מקדים בוועדת כספים. גלבר מצטטת את ממלא מקום ראש העיר, גבי כנפו, שלטענתה אמר כי העירייה טעתה בחישוב עלות הפרויקט ומקור המימון יהא על עיריית אשדוד, קרי כספי הציבור של התושבים.

היא מזכירה שבנובמבר 2016 פרסם ראש העיר בעמוד הפייסבוק שלו סרטון על פרויקט התחבורה העירונית  המתוכנן באשדוד והצהיר בגאווה גדולה שתקציב הפרויקט ימומן כולו על ידי משרד התחבורה בסכום מוערך של 500 מיליון שקל. אולם משרד התחבורה הצהיר על תקציב של 291 מיליון שקל ומשרד האוצר טוען שהתקציב שהוקצה לטובת הפרויקט עומד על  220 מיליון.

"מדובר בהתנהלות רשלנית ומזלזלת של ראש העיר בתושביו", אמרה גלבר. "|כיצד ייתכן שהעירייה טעתה הרי היא זו שנענתה והגישה מלכתחילה את ההצעה לקול הקורא של משרד התחבורה. בעיון בקול הקורא התבקשה העירייה לציין תקציב מענה לשיפוצים, בלאי ועלויות בלתי מתוכננות שאמורות להילקח בחשבון. ראשית אני קוראת לראש העיר למסור דין וחשבון לציבור בוחריו ולספק תשובות בדבר ניצול כספי הפרויקט".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "מועצת העיר, בישיבתה האחרונה (4/5/17), אישרה הבקשה להגדלת ההתקשרות בפרויקט התחבורה הירוקה. היקף הזכייה לביצוע העבודות בפרויקט: חב' "אחים רחמה" – כ-36.5 מיליון שקל, חב' אליקים בן ארי – כ-50 מיליון שקל. התוספת הכוללת לשני הקבלנים היא כ-35 מיליון שקל, עבור הגידול בכמויות ושינוי הסטנדרט בציר (כ-30% מתוכם בגין שינוי והתאמה בכמויות והיתרה בשל שינוי הסטנדרט בציר). היקף ההגדלה הצפוי לשני הקבלנים: חב' "אחים רחמה" – כ-54 מש"ח, חב' אליקים בן ארי – כ-69 מש"ח. להגדלה זו יש מקורות.

הפרויקט נמצא בעיצומו ושינוי הסטנדרט הנוגע באיכות הריצוף, הגדרות, המעקות וכיו"ב חייבו תגובה מהירה על מנת שלא לעצור את הקבלן מעבודתו. מסיבה זו נדרשה העירייה להחלטה ישירה של מועצת העיר (ממילא כל חברי ועדת הכספים נמנים על חברי המועצה) כאשר מנכ"ל העירייה, בהסבריו המפורטים, ירד לרזולוציה הנהוגה בועדת הכספים תוך שהוא מציג את התקציב הכללי, חלוקת היקפי הזכיה, אומדן הגידול, החלוקה בין הקבלנים והמקורות למימון הגידול.

מקורות המימון בשלב זה, כולם פוטנציאליים ומנכ"ל העירייה מקיים עליהם מו"מ. להלן הפירוט: רכיב הבצ"מ (בלתי צפוי מראש): כ-14.5 מיליון שקל. תקציב שהתפנה מהנחות הקבלנים: כ-10 מיליון. תקציב פנוי כתוצאה מהנחות הקבלנים ממכרזים שבדרך: כ-4 מיליון. הכללת רח' ז'בוטינסקי במסגרת הסכם הגג והצרחת התקציב מרח' זה לטובת הגדלת הזכיה: כ-17.5 מיליון. חיסכון בעלות עבודות אספלטים מתוקצבים: כ-7.5 מיליון ותוספת מלאה או חלקית להכרה בטענות העירייה להגדלת התקציב ע"י משרד התחבורה למקורות נוספים. סה"כ מקורות פנימיים למימון הגידול כ-54 מיליון, ובתוספת הכרה מלאה או חלקית כאמור.

נכון לרגע זה, תקציב הפרויקט עבור הביצוע בלבד וללא רכיבים נוספים של הפרויקט, יהיה 291 מיליון שקל. תקציב הפרויקט כולל הרכיבים הנוספים כ-500 מיליון (סובסידיה – 120 מיליון, אוטובוסים נוספים – 30 מיליון, טכנולוגיות – 60 מיליון)".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר