צילום: דוברות הוועדה

פרסום ראשון: הסכסוך בכפר הנוער נווה גלים באשדוד הגיע לדיון בכנסת

לישיבה בכנסת הגיעו מדריך ומספר הורים וחניכים בפנימייה ששטחו את טענותיהם כלפי הנהלת המוסד החדשה. "רוח רעה נושבת בכפר", אמר אב לחניך בפנימייה. יו"ר והוועדה ח"כ יעקב מרגי: "התנהלות הנהלת הכפר דורסנית וכוחנית. לא כך מטפלים בילדים"

פורסם בתאריך: 14.11.17 11:25

     

יגאלמן ששימש כמדריך סיפר לוועדה כי לאחר שבע שנות עבודה בכפר ובעת ששהה בחופשת מחלה הודעו לחניכיו בלי התראה מראש כי מפרקים את המשפחתון ומפזרים אותם למשפחתונים אחרים. "בשנים קודמות הייתי עובד מצטיין ועכשיו הפכו אותי לבעייתי". שי בלומנטל סמנכ"ל משאבי אנוש של המפעל להכשרת ילדי ישראל אמר כי הנהלת הכפר רואה לנגד עיניה את טובת הילדים. "ראינו שיש צורך להגן על הילדים ולכן נעשתה עבודה חינוכית מלאה. המשפחתון לא נסגר וכל הנושא של הקיצוצים הוא מצוץ מהאצבע. כמו כן מר תורזמן יצא לחופשת מחלה ואישתו לא היתה נוכחת במשך השנה במשפחתון ולכן נאלצנו למצוא מקום אחר לילדים". בניגוד לדברי בלומנטל, אמרה אחת התלמידות כי עם הפינוי אמרו לחניכים במשפחתון כי הוא נסגר בשל בעיות כספיות שיש בכפר.

עוד אמרו החניכים כי תורגמן ששימש כמדריך במשפחתון שימש עבורם דמות אב. כאשר סירבו להתפנות הודיעו להם שמי שלא יפעל על פי ההנחיות לא יוכל ללמוד בפנימיה. חניכה נוספת סיפרה כי ההנהלה הודיעה לה שהיא ואחותה יופרדו וישהו במשפחתונים שונים, משלא הסכימה איימו עליה שלא תוכל להמשיך ללמוד בכפר. נציגת המשרד לשירותים חברתיים ציינה כי הכפר פועל בימים אלה ללא רישיון של משרד הרווחה וכי הפיקוח הקבוע נעשה על ידי משרד החינוך. בליאנש מקונן, מפקחת מטעם משרד החינוך בחינוך ההתיישבותי אמרה כי המשרד אמון על שלומם ורווחתם של התלמידים.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי שיזם את הדיון בוועדה בעקבות פניות שהתקבלו מהורים ומהתלמידים בכפר הנוער אמר כי "התנהלות ההנהלה היא כוחנית ודורסנית". "האם מישהו דיבר עם הילדים או עם ההורים?. התחושות שלי ממה ששמעתי הן קשות מאוד. חשבתי שהתפיסה הפטרנליסטית של להחליט עבור משפחות מה טוב עבורם עברה מן העולם – פעם לקחו למשפחות ילידם כי חשבו שהן לא יכולות לגדל אותם, החליטו עבורם איך יקראו לילדים שלהם ומה ילמדו. לצערי הפטרנליסטיות הזאת קיימת בכפר הנוער". הוא הודיע שיפנה למנכ"ל משרד החינוך על מנת שיקים צוות בדיקה להתנהלות הכפר בפרשה ויציג את מסקנותיו לוועדה בתוך 30 ימים, וציין כי אלמלא קיבל תלונות בעבר על כוחניותו של המנהל החדש כאשר ניהל פנימיה בכרמיאל, לא היה ממהר לבקש את התערבות משרד החינוך.  ח"כ טלי פלוסקוב, תושבת העיר ערד אמרה כי עושה רושם שהנערים והנערות שהגיעו לישיבה לא משקרים. "אסור לתת לפוליטיקה הקטנה להרוס את מרקם החיים בכפר".

 

http://main.knesset.gov.il/mk/current/MKPersonalDetailsImages/751/IMG_7252.JPG

 

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי: התנהלות הנהלת הנוער החדשה של נווה גלים – כוחנית ודורסנית, לכן הודיע הח"כ כי יפנה למנכ"ל משרד החינוך שיורה על הקמת צוות בדיקה. צילום: דוברות הכנסת

 

מכפר "נווה גלים" נמסר: "אין תגובה. יש לפנות למשרד החינוך-המינהל לחינוך התיישבותי".

מהמינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער טרם התקבלה תגובה ואנו נפרסמה לכשתגיע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר