קונצרט סיום 'בית ספר מנגן'. צילום: ד"ר מרק ליפשיץ
קונצרט סיום 'בית ספר מנגן'. צילום: ד"ר מרק ליפשיץ

מוזיקלי ומרגש: סיום פרויקט 'בית ספר מנגן' בעיר אשדוד

בפני מאות הורים, תלמידים, צוותי חינוך ועוד, עלו לבמת מונארט אשדוד תלמידים מ-25 בתי ספר יסודיים וניגנו בכלי נשיפה וכלי קשת, בקונצרט סיום פרויקט 'בית ספר מנגן'

פורסם בתאריך: 11.6.24 08:08

     

הפרויקט המוזיקלי 'בית ספר מנגן' שפעל בבתי הספר היסודיים באשדוד הגיע לסיומו בקונצרט חגיגי במונארט אשדוד. בקונצרט השתתפו תלמידים מבתי הספר הקריה, נוף ים, חופית, אמירים, נועם, שירת הים, שז"ר וצפרירים, שניגנו על הבמה בפני הורים, בני משפחה וקהל נרגש.

 

 

במסגרת הפרויקט לומדים התלמידים לנגן בכלי נשיפה וכלי קשת. צוות המורים בפרויקט הם אולגה כץ, איג'לה אנטונוב, דן ברנר, דוד טטרו, לודמילה גיטמן, לריסה סיומין שושן, נטליה צריצ'נסקי וסופי קרן. חברי הצוות מסבירים כי "החינוך המוזיקלי משפיע מבחינה אמנותית, תרבותית, חינוכית  וחברתית. לאחר ההכרות הראשונה ולאחר שלמדו בבית הספר לדבר בצלילים, התלמידים ממשיכים את חייהם המוזיקליים במסגרת קונסרבטוריון אקדמא".

קונצרט סיום 'בית ספר מנגן'. צילום: ד"ר מרק ליפשיץ

קונצרט סיום 'בית ספר מנגן'. צילום: ד"ר מרק ליפשיץ

הפרויקט פועל ביוזמתו ובתמיכתו של ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ומאפשר לכל ילד וילדה רכישת מיומנות נגינה וחשיפה לעולם המוזיקלי. בכך מהווה המיזם הזדמנות להכרת המוזיקה, ההופכת במרוצת השנים לחלק מאישיותו והצלחתו של התלמיד.

"כולנו נמצאים בתקופה קשה ומאתגרת שמשפיעה עמוקות גם על ילדינו", אמרה מנהלת קונסרבטוריון אקדמא אשדוד, גב' ינינה קודליק. "החוסן הלאומי שלנו בנוי מהיכולת לתווך לילדים את המציאות בצורה רגישה, בונה ומתחשבת. זוהי שעתם היפה של אנשי החינוך, שמצליחים גם בימים מורכבים כאלה להיות עוגן לילדים ולהחזיר יציבות לחייהם".

"כבכל שנה, ובמיוחד השנה, אנו בקונסרבטוריון אקדמא גאים ומוכיחים שאת המנגינה הזו אי אפשר להפסיק. תכניות החינוך המוזיקלי בבתי הספר, מתקיימות שנים רבות הודות ליוזמתו המבורכת של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, אשר ראה בחזונו את ילדי העיר לומדים לנגן כחלק חשוב מתכנית הלימודים. ההשקעה במוסיקה התבררה בעבר ותתברר גם בעתיד כהשקעה משתלמת המקדמת את יכולתו הקוגניטיבית של כל ילד וילדה ומפתחת את כל סוגי הזיכרון, החשיבה הריכוז והקורדינציה, ויחד עם זאת, מטווה את דרכה של החברה כולה והופכת אותנו לחברה טובה יותר. המוסיקה משלבת ערכים של מצוינות לצד דיאלוג, גשר, קשר, קבלה ונתינה. השנה תלמידי פרויקטים המעוניינים לבוא וללמוד באופן פרטני באקדמא יזכו בסבסוד משמעותי מאוד מטעם עירית אשדוד".

קונצרט סיום 'בית ספר מנגן'. צילום: ד"ר מרק ליפשיץ

קונצרט סיום 'בית ספר מנגן'. צילום: ד"ר מרק ליפשיץ

מנהל אגף חטיבה צעירה גב' מרטין עובדיה: "חודש יוני מרגש במיוחד כאשר בכל ערב אנו מתכנסים כדי לסכם מיזם נוסף ולברך על המוגמר. אנו מודעים לאירוע הטראגי שפקד אותנו ויודעים שלעולם לא נצליח לחזור לשגרת העבר, אבל למרות הכל הצלחנו בכוחות ואנרגיות למכביר להנכיח את ילדי העיר במיזמים, תכניות ופרויקטים, במגוון מיומנויות. בשבוע שעבר ערכנו חידון תנ"ך עירוני והערב אנחנו מסכמים שנת פעילות מוזיקלית של אקדמא. למרות וחרף כל אירועי המלחמה לא הפסקנו ללמוד, לחוות, לרקוד, לשיר ולנגן. עם ישראל חי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר