קמפוס אשדוד. צילום: SCE
קמפוס אשדוד. צילום: SCE

"העירייה מתעללת בנו": SCE המכללה האקדמית להנדסה עוזבת את אשדוד

הוועד המנהל של SCE החליט להפסיק את קליטת הסטודנטים למכללה באשדוד ובכך לסיים את פעילותה בעיר אשדוד. זאת בטענה כי עיריית אשדוד מעכבת את בניית הקמפוס, שהונחה בו אבן פינה כבר לפני יותר מחמש שנים. רה"ע ונשיא המכללה שוחחו ביניהם והוחלט על פגישה

פורסם בתאריך: 3.6.24 10:40

     

SCE המכללה האקדמית להנדסה ומוסד הלימודים האקדמי היחיד באשדוד, הודיעה כי תפסיק את פעילותה בעיר וכבר בשנת הלימודים הבאה תופסק קליטת הסטודנטים למכללה.

הסיבה: החלטות בירוקרטיות של העירייה הגוררות את התרחבות הקמפוס במשך שנים.

רקטור ומייסד המכללה, פרופ' יהודה חדד, שיגר מכתב חריף לראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, לפיו המחלקות השונות בעירייה "מתעללות" באנשי המקצוע של המכללה ולא מאפשרות להם להתקדם בתוכנית בינוי הקמפוס.

סטודנטים באדיבות: SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד

סטודנטים באדיבות: SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד

"לאחר 20 שנה ועלייה מבורכת בהיקף הסטודנטים, המוסד האקדמי שמכשיר כיום 15% מהמהנדסים במדינה, לא מסוגל להיענות עוד לצורכי הסטודנטים בקמפוס אשדוד, בהיעדר התקדמות בתוכנית פיתוח הקמפוס. הוועד המנהל הגיע למסקנה כי המכללה לא יכולה להרשות לעצמה להמשיך במאמץ הפיתוח לבדה ולהישאר תלויה בהחלטות בירוקרטיות בלתי סבירות מצד העירייה".

הדמיית מבנה הקמפוס - כנפו קלימור אדריכלים

הדמיית מבנה הקמפוס – כנפו קלימור אדריכלים

במכתב ששוגר לראש העיר לפני כחודש וחצי פירט פרופ׳ חדד כיצד מערימה העירייה קשיים על המוסד האקדמי: "למרות שבעבר קיבלנו אישור לתוכנית הבינוי של הקמפוס נאלצנו לעדכן אותה לדרישת מהנדס העיר החדש ולעבור חלק גדול מהליכי האישור מחדש. לאחר שכבר נחתמו נוסחי כתב שיפוי והתחייבות, נעצר שוב הליך קבלת ההיתר, משום דרישה חדשה לכתב שיפוי והתחייבות מיוחד עבור הרובע האקדמי המיוחד. דרישה לפיה המכללה מתחייבת שלא תגיש בקשה לתעודת גמר או כל אישור אחר בטרם תושלמנה עבודות פיתוח בשטחים ציבוריים ותשתיות ציבוריות (מחוץ למכללה), לרבות מתקן לטיהור שפכים. יוצא שהמכללה תלויה בגורמים חיצוניים כך שגם אם תושלם הבנייה מצידה אך גורמים אלו לא ישלימו את המתחייב, המכללה לא תקבל אישור איכלוס".

הקמפוס האקדמי באשדוד. קרדיט עיריית אשדוד

כך זה היה צריך להיראות: הקמפוס האקדמי באשדוד. קרדיט עיריית אשדוד

"למרות מאמצינו הרבים במשך השנים", חתם פרופ׳ חדד את מכתבו לראש העיר. "לאחר 20 שנה של פעילות באשדוד ו-5 שנים מאז הנחת אבן הפינה אנחנו עדיין לא מתקדמים. אני מודיע לך בצער רב כי אנחנו מוותרים על השטח בו זכינו במכרז".

מעיריית אשדוד נמסר: "ראש העיר ונשיא המכללה קיימו היום שיחת טלפון מעמיקה ואפקטיבית, שבסיומה הוחלט לקיים פגישה לטובת הסדרת הנושא באופן שיאפשר לתושבי אשדוד ולמכללה להמשיך את שיתוף הפעולה רב השנים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר