ברנרד חזן ב״גו טאלנט״. צילום ברנרד חזן
ברנרד חזן ב"גוט טאלנט". צילום: ברנרד חזן

עונש מאסר למדריך הקרקס מאשדוד שביצע עבירות בקטינות: "הייתי מאוהב"

הותר לפרסום כי ברנרד חזן כוכב קרקס שהדריך נערות רבות באשדוד והורשע בכך שקיים יחסי מין עם קטינות, ירצה עונש של 6 שנות מאסר

פורסם בתאריך: 30.5.24 19:24

     

יותר משנתיים לאחר שנחשפה פרשת עבירות המין של מדריך הקרקס, ברנרד חזן מאשדוד, שהביא למערצו ולכתב אישום נגדו, מתיר בית המשפט לפרסם את העונש נגזר עליו.

6 שנות מאסר וכן פיצויים בגובה 140 אלף ש"ח לשלוש מתלוננות קטינות.

בין השנים 2018-2022 או בסמוך לכך, היה חזן מנהל קרקס, והעביר אימוני קרקס. במסגרת פעילותו אימן קטינות ובנות צעירות בגילים שונים וביניהן המתלוננות, והיווה דמות מרכזית ומשפיעה עבורן הן בתחום המקצועי והן בתחום האישי, והן בילו במחיצתו שעות ארוכות.

 

הוא אימן את המתלוננות, קבע כללי התנהגות, תכניות אימונים, הסיע אותן למופעים ותיאם עבורן מופעים. לאורך הקשר ביניהם ניצל חזן את תפקידו ומעמדו המקצועי בעיניהן תוך שהוא דואג ליצור מערכת יחסים קרובה ותלותית שלהן בו והכול לשם ניצולן המיני על ידו.

האישום הראשון: מעשים מגונים בבת 19

בשנת 2020 במסגרת תפקידו ופעילותו אימן חזן את נ'. השניים הכירו במהלך חודש פברואר 2020 בפארק בעיר בדרום כאשר הייתה נ' כבת 19. נ' התעניינה בלימודי קרקס וחזן הזמין אותה להגיע לאימון.

במהלך חודש פברואר 2020 יצר עמה קשר וביקש ממנה להגיע לאימון ואמר לה שעליה לבחור תלבושת להופעה. נ' נענתה בחיוב וחזן הגיע לאסוף אותה מביתה אל "לופט" בו היה מאמן, מפיק קטעים למופעים ומאחסן ציוד ותלבושות. מיד לאחר מכן עלו חזן ונ' לקומה השנייה בלופט למדוד תלבושות לבקשת חזן.

ברנרד חזן. מתוך פייסבוק

ברנרד חזן. מתוך פייסבוק

במעמד זה ובעודה מודדת בגדים, ביקשה נ' מחזן שיסתובב על מנת שלא יצפה בה מתלבשת, בתגובה אמר לה חזן כי זה נורמלי שהיא תתפשט לידו ושזה בסדר שיראה אותה עירומה וכי הוא אדם מקצועי. נ' עשתה כדבריו ונותרה עירומה כאשר רק תחתונים לגופה, כל אותה העת חזן הביט בה תוך שהוא מחמיא לה על גופה.

בסמוך לאחר מכן, כשמדדה את התלבושת האחרונה, בעוד חזן לא מסכים להסתובב והמשיך להביט בה כשהיא עירומה, ועמדה כשגבה מופנה אליו, הוא ניגש אליה, סובב אותה אליו, התקרב אליה, נגע וליטף אותה בשערה, בכתפיה, בצווארה ובמותניה תוך שהוא אומר לה שיש לה חזה וישבן יפים. כתוצאה ממעשיו, קפאה נ' במקומה וחשה פחד מחזן.

במקרה זה חזן הורשע באישום זה בעבירה של מעשה מגונה.

האישום השני: יחסי מין עם קטינה

בין השנים 2017-2019 במסגרת תפקידו ופעילותו, אימן חזן את א' שהייתה באותה העת קטינה. בשלב כלשהו כשהייתה קטינה בת 16, היא שימשה כאסיסטנטית של חזן במופעים שערך ברחבי הארץ.

במועד שאינו ידוע במדויק, באחד הפארקים בעיר מגורי חזן, רכבו חזן וא' על 'רולרבליידס'. הם עצרו בפארק, חזן פנה אליה ואמר לה שהוא "נמשך אליה וקשה לו להחזיק את עצמו", ואז חיבק אותה ונישק אותה על שפתיה.

ברנרד חזן. צילום: אורי קריספין

ברנרד חזן. צילום: אורי קריספין

במספר מקרים אחרים כאשר א' הייתה קטינה מעל גיל 16, היה יוזם עמה חזן מפגשים, במהלכם קיימו יחסי מין, כאשר הוא היה מבצע בה מין אוראלי, ולבקשתו, הייתה א' מבצעת בו מין אוראלי.

במעשיו כאמור, במספר הזדמנויות בעל את א' וביצע בה מעשה סדום בהיותה קטינה, תוך ניצול יחסי מרות.

האישום השלישי: מין אוראלי בקטינה

במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2013 במסגרת תפקידו ופעילותו (בתקופה זו חי בחו"ל כאמור אך הגיע ארצה להופיע עם קרקס אחר), הכיר חזן את כ', שהייתה באותה העת קטינה. הקשר בין השניים נוצר כאשר כ' התאמנה בקרקס אחר, לשם הגיע חזן לצורך הופעה משותפת. הוא ביקש ממנה לעזוב את הקרקס ולעבור להתאמן אתו והיא עשתה כן.

בין השניים נוצרו יחסי תלות באופן שחזן קבע את זמני האימונים, משכם ומקומם. כמו כן התווה חזן לו"ז להופעות ולקח עמו את כ' כאסיסטנטית באחד המופעים.

במהלך חודש יולי 2013 נסעו חזן וכ' לאולם ספורט בעיר בדרום. כ' סייעה לו להכניס את הציוד לאולם. במעמד זה, לפני היציאה מהאולם, תפס חזן את כ' בידה הימנית, סובב אותה אליו ונישק אותה בפיה. כ' הייתה המומה ולא הבינה את שארע.

איפור ברנרד חזן. צילום: ברנרד חזן

איפור ברנרד חזן. צילום: ברנרד חזן

במקרה אחר, הם היו חזן בבית אמו של חזן, בחדרו. הם התנשקו ולאחר מכן חזן הוריד לכ' את החולצה ופשט את מכנסיו והיא ביצעה בו מין אוראלי. בהמשך לכך, במקרים אחרים במהלך שנת 2013, נישק חזן את כ' בסתר במקומות שונים וכן המשיך לבקש ממנה "למצוץ" את איבר מינו והיא עשתה כן.

במעשיו, ביצע חזן בכ' שהייתה קטינה, מעשים מגונים וכן ביצע בה מעשה סדום.

חזן: "חיי התרסקו"

חזן הביא שורה של עדי אופי, בהן מתאמנות לשעבר, וכן אביו החורג ואמו. כולם סיפרו על תרומותו המקצועית, ועל החיים שעבר.

חזן בעצמו תיאר את מהלך חייו מילדותו, הקשיים הכלכליים שאילצו אותו לצאת לעבוד בגיל צעיר וציין את שירותו הצבאי כלוחם. עם שחרורו טס לחו"ל כדי להגשים את חלומו והתעקש לייצג את ישראל בתחרויות בהן השתתף ולהניף את דגל המדינה, על אף שזה פגע לו בקריירה.

הוא ציין כי  מעצרו הסב נזק למשפחתו, לעמיתיו בתחום ולנוער בסיכון לו עזר, תחום שלא יוכל לחזור ולעסוק בו וסיפרן כי כששוחרר למעצר בית החל להופיע ולקבץ נדבות כאמן קרקס ברחוב לפרנסתו, לבוש בצבעי כחול לבן, והביע צער על כך שחרף רצונו לא גויס כעת למילואים.

הוא אמר בפני בית המשפט כי הוא מבין שביצע פשע, והחיים שלו התרסקו בשל כך, וכן הביע את הצורך הבהול שלו לקבל טיפול. כמו כן ביקש לקחת בחשבון כי מפעל חייו, שהיה כה משמעותי עבורו, התרסק.

בנוגע לנפגעות העבירה הוא ציין כלפי אחת מהן כי הם היו מאוהבים זה בזו.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב על חומרת מעשיו של חזן כי הן כללו "תכנון מוקדם" כך שהוא היה "מסמן" בכל תקופה נערה מסוימת, יוזם עמה פגישות ביחידות, במקרים מסוימים נוגע בה באזורים אינטימיים תוך שכנוע כי מדובר בעניין מקצועי לחלוטין, "במקרים אחרים מוביל את המתלוננת למקום מבודד או לביתו וזאת כדי לבצע בכולן מעשים מגונים, במתלוננת השנייה אף מעשה סדום בקטינה ובעילה אסורה בהסכמה והכל תוך ניצול יחסי תלות, מרות חינוך והשגחה, ובמתלוננת השלישית גם מספר עבירות של מעשה סדום בקטינה מעל גיל 14 ומתחת לגיל 16. אחריות הנאשם בלעדית, וביכולתו היה לחדול ממעשיו עוד טרם הסלימו ממתלוננת למתלוננת. את העבירות אותן ביצע במתלוננות הקטינות יש לראות בחומרה יתרה, שכן יכולת ההבנה של הסיטואציות עד תומן ושיקול הדעת של קטינים אינם בשלים עד תום, ולכן ניצולן בשלב זה חמור עוד יותר", כתבו.

בית המשפט כאמור גזר על חזן עונש מאסר משמעותי של 6 שנות מאסר ופיצוי כולל בסך של 140 אלף ש"ח המבטא את חומרת המעשים, תוך שהוא מציין כי "אות הקין על מצחו משמעותי, לא ימוש, ומהווה ענישה בפני עצמה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר