מדורה. צילום: גיל כהן-מגן
מדורה. צילום: גיל כהן-מגן

היערכות לקראת ל"ג בעומר: היכן מותר להדליק מדורות באשדוד?

העירייה הקצתה מספר מקומות סצפיפיים שרק בהם מותר להדליק את המדורות. עובדי עירייה יסיירו בין המוקדים ויפקחו כי כללי הבטיחות נשמרים. "חריגה מהכללים תענה באופן מידי", אומרים בעירייה

פורסם בתאריך: 21.5.24 19:42

     

בעיריית אשדוד נערכים לקראת ל"ג בעומר שיחול במוצאי השבת הקרובה וממליצים לתושבים: "עדיף מדורות ירוקות – מדורות חברתיות והקפידו להדליק אש רק במקומות המורשים".

במסגרת השמירה על הסדר והאכיפה לקראת ל"ג בעומר שיחול במוצ"ש, יסיירו עובדי העירייה ברחבי העיר במקומות בהן מותר להדליק מדורות וכן יקבלו תמונת מצב באמצעות 1000 מצלמות הפרוסות ברחבי העיר.

הם יצוידו במגפונים, יזוהו על ידי אפודים זוהרים ויפקחו על שמירת הכללים. "אנחנו שומרים על המבלים ומבלות – חריגה מהכללים תענה באופן מידי. הוראת השעה היא לשמור על ביטחון המבלים, לאכוף מדורות שגובה הלהבות בהן חורג מהמותר או עלול לחרוג או כאלה הנמצאות סמוך למקומות רגישים", אומרים ראשי המטה של ל"ג בעומר, מנהל אגף הביטחון אריה איטח וראש מנהל תפעול, שלמה רוטנברג. "לא נאפשר מדורות שיסכנו את הציבור או את מי שהדליק אותן, ואנחנו קוראים לכולם להימנע מהשלכת חומרים או מיכלים העלולים להוביל לתבערה או פיצוץ".

המוקד הרואה

המוקד הרואה

עובדי עירייה יסיירו בין המוקדים

עובדי עירייה יסיירו בין המוקדים

בישיבות הערכות שהתקיימו לקראת אירועי ל"ג בעומר השתתפו לצד ראשי המנהלות גם נציגי ביטחון עירוני, שיטור עירוני, כב"ה, המוקד העירוני ופיקוח עירוני. בישיבה צוין שיתוף הפעולה של הציבור בכל הקשור להדלקת מדורות נמוכות, והצפי לשמירה על המגמה.

אירועי ל"ג בעומר יתוכללו למוקד מאוחד של העירייה וכב"ה. יוצבו בו תצפיתנים שישבו מול מצלמות הממוקדות במוקדי האש וגם לוחם אש שיידע להכווין את הכוחות במידת הצורך ובשעת חירום.

כזכור, פקודת נציב הכיבוי קובעת כי אין להקים מדורה מעל גובה של 1.5 מטר ובכוונת העירייה לאכוף זאת עוד לפני ההדלקה. "החג מאתגר אותנו לשמור על איכות הסביבה וחיי התושבים. אנחנו ערוכים לעשות זאת וקוראים לתושבים להיצמד להוראות", סיכמו במטה. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות הוא לכבות מדורה שנבנתה בעמל, אבל לא נתפשר בעניין הזה אם יהיו חריגות".

אז היכן מותר להדליק מדורות? צפו במפה:

המקומות המותרים להדלקת מדורות באשדוד

המקומות המותרים להדלקת מדורות באשדוד

דגשי בטיחות חשובים:
1. חל איסור להקים מדורות ברצועת החוף ועל הטיילת (אך ורק בשטחים חוליים במקומות המסומנים).
2. חל איסור להקים מדורות בסמוך לחומה במערב העיר – יש להתרחק 5 מ' מערבה.
3. חל איסור להקים מדורות בכלל הפארקים הציבוריים. דגש – פארק אקולוגי, פארק לכיש, פארק הפיראטים.
4. חל איסור להקים מדורות ברח' יפה נוף – בירידה מתחנת דלק גל הראשונים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר