כסף שנתפס בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה
כסף שנתפס בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

החשוד המרכזי ויד ימינו: תושב אשדוד ובני משפחה מגן יבנה עצורים בפרשת השחיתות בעיריית ת"א

חוקרי להב 433 ורשות המסים פשטו על בית באשדוד וכן על בית בגן יבנה ועצרו לחקירה שלושה חשודים מתוך 13 חשודים בהם גם עובדי עיריית ת"א, בחשד לעבירות של שחיתות ציבורית בענף הניקיון וכן הלבנת הון. החשוד מגן יבנה שקשור לשתי חברות נחשב לחשוד המרכזי, ואילו החשוד מאשדוד נחשב ליד ימינו, "המוציא לפועל, המעביר, הפוגש", אמרו עליו במשטרה

פורסם בתאריך: 21.5.24 14:44

     

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 מנהלת כבר זמן רב חקירה סמויה בשיתוף חקירות מכס ומע"מ ב"ש והיחידה הארצית לחשיפת יעדים ברשות המיסים, בחשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית בענף הניקיון.

כמו כן, ישנן חשדות להלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני ש"ח ובשיתוף ומעורבות של משפחות פשע מהמגזר היהודי והערבי.

אתמול בבוקר החקירה הפכה גלויה עם מעצרם של 13 חשודים, בהם רומן יאגודייב, תושב אשדוד וכן רודיון ומוטי מנשירוב, אב ובנו מגן יבנה. הם נחקרו במשרדי היחידה והובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשל"צ.

מהחקירה עולה כי מדובר במערכת שוחד משומנת היטב בין חברות הנותנות שירותי ניקיון לעיריית תל אביב ואחרות, לבין עובדי עירייה בכירים ביניהם סגני מנהלי אגפים, חברי ועד בכירים, מנהלי אזור ונוספים. במשטרה ציינו כי באותה מערכת יחסים בין החברות לעובדי העירייה דואגים עובדי העירייה, בתמורה לקבלת שוחד בדמות קבלת כסף ושווה כסף, כי החברות אשר הם חפצים ביקרן יזכו במכרזים, תוך הזזת מתחרים אחרים, ושינוי מאפייני המכרז לטובת החברות הזוכות.

החיפוש בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

החיפוש בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

עוד אמרו במשטרה כי על כל אלו מסייעים עובדי העירייה לרמות את נתוני היקפי העבודה ומגדילים את השכר שמשלמת העירייה לחברות הניקיון תוך חלוקת רווחים בין המעורבים. וכי באמצעות אותם מכרזים מבצעות חברות הניקיון קיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים. "כסף זה נגנב מקופת העירייה ופוגע בציבור התושבים של העיר וכן בכיסו של האזרח הקטן בסופו של דבר. שילוב הזרועות בין עובדי העירייה הבכירים הביאו להיקף עבירה של כרבע מיליארד ש"ח", כך אמר נציג היחידה החוקרת בדיון בהארכת מעצרם של החשודים.

על פי המשטרה, רודיון מנשירוב בן 48 מגן יבנה, הוא החשוד המרכזי. "הוא היה חלק ממנגנון שהיתה לו שליטה על שתי חברות, חברת א.מ חקלאות וחברת סקאי סטאר", אמר נציג היחידה החוקרת, "היתה לו שליטה על החברות האלה, אחת מהחברות הוא היה רשום כשכיר בחברת סקאי סטאר. היתה לו גישה למסמכים, עבודות, שיקים, הוצאת חשבוניות, קבלת תשלומים, ארגון עובדים, למעשה הוא הציר המרכזי במנגנון מבחינת רשות המיסים שקיבל כספים, ארגן עבודה, היו איתו אנשים שעבדו איתו, אם זה הבן שלו וקרובי משפחה שעזרו לו ועל פיו נשק דבר ועל כל ההכנסות שהיו לו הוא צבר לא מעט הון".

כסף שנתפס בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

כסף שנתפס בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

סנגורו הכחיש קשר למרשו למעשים הללו ואמר בבית המשפט: "הלקוח שלי הוא לא הבעלים בחברה שנחשדת כמי שהוציאה חשבוניות, הוא לא הוציא ולו חשבונית אחת בחברה. כשטוענים שאדם הוא בעל שליטה בחברה אז צריך להוכיח את זה, אבל הוא לא הוציא אף חשבונית בחברה, אין לו קשר להנהלת החשבונות של החברה, הוא לא בקשר עם רוה"ח של החברה, החברה עצמה אין לה קשר ישיר לעיריית ת"א, מול האנשים של עיריית ת"א שאחראים על המכרזים. החברה שמרשי עבד בה כשכיר לא ניגשה למכרזים האלה, היא לא ניגשה למכרזים האלה ותוקף תפקידה היה מתן שירותים לחברות אחרות".

בנוגע לבנו מוטי מנשירוב בן 22 מגן יבנה, אמרו במשטרה כי הוא סייע לאביו במעשים. סנגורו אמר כי מרשו איש ישר שלא עשה דבר אסור, "מדובר כאן באדם שמעולם לא נעצר, אדם נורמטיבי, שלא צומחת לו שום טובת הנאה. לא פעל, לא שיבש גם לא עשה שום פעולה אסורה על החוק".

כסף שנתפס בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

כסף שנתפס בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

בנוגע לחשוד, רומן יאגודייב בן 49 מאשדוד, אמר נציג היחידה החוקרת כי הוא היה יד ימינו של רודיון מנשירוב, "המוציא לפועל, המעביר, הפוגש", הסביר.

סנגורו טען כי מדובר במי שמקומו נמוך בהיררכיה והוא שונה מהחשוד המרכזי, אך הסכים להארכת מעצרו.

בסופו של דבר החליטה השופטת דורית נוי סבן כי המעצר של שלושתם יוארך בשמונה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר