כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה
כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בשיטת העוקץ הרוסי: תושב אשדוד חשוד כי עשק קשישים בחצי מיליון ש"ח

תושב אשדוד נעצר בחשד שהונה קשישים דוברי רוסית והוציא מהם כספים במרמה והותיר אותם בחובות כבדים אחרי שרוקן את חסכונותיהם. מעצרו הוארך

פורסם בתאריך: 19.5.24 16:21

     

יחידת ההונאה של מחוז דרום במשטרה, ניהלה בחודש האחרון חקירה סמויה כנגד תושב אשדוד בן 53, וזאת בחשד כי ביצע יחד עם אחרים את שיטת "העוקץ הרוסי", בכך שעשק קשישים דוברי רוסית לאחר שהתחזה בפניהם כבעל סמכות.

על פי החשד הוא קיים מפגשים עם אזרחים ותיקים, וקיבל מהם כספים במרמה, הותיר אותם בחובות כבדים וללא החסכונות אותם צברו במהלך כל חייהם.

"העוקץ הרוסי" היא תופעה שקיימת שנים בארץ והמשטרה מתקשה למגר אותה כי מקורה באנשים שיושבים בחו"ל. אלה דוברי רוסית שמתחזים לשוטרים ומוסדות פיננסיים, הם פונים לאוכלוסייה מבוגרת, דוברת רוסית, בפלטפורמות שונות, ומשכנעים אותם "לשתף פעולה" עם המערכת. הם מבקשים מהם לשמור על סודיות מוחלטת ומשכנעים אותם למסור כספים לחשודים איתם הם משתפים פעולה בארץ.

על פי החשד, האשדודי הוא החוליה המקומית תוך שיתוף פעולה עם תושבי חוץ. בחשבונו עברו כחצי מיליון ש"ח כספי עושק שהועברו בהמשך לצ'יינג'ים.

במהלך החקירה הסמויה, הוא הסיע את קשישה לסניף הבנק שלה בעיר ועל פי החשד ניסה שתעביר אליו כספים. שוטרי יחידת ההונאה שעקבו אחריו, ביצעו מיד את מעצרו של החשוד לפני גרימת הנזק לקשישה.

בחיפוש בביתו של החשוד תפסו השוטרים עשרות כרטיסי אשראי של קורבנות שונים מכלל הארץ, כסף מזומן בסך 14,000 ש"ח, מסמכים ומוצגים נוספים הקושרים אותו לביצוע עבירות נוספות.

כרטיסי אשראי שנמצאו בביתו של החשוד. צילום: דוברות המשטרה

כרטיסי אשראי שנמצאו בביתו של החשוד. צילום: דוברות המשטרה

החשוד, הועבר לחקירה ביחידת ההונאה של המחוז הדרומי שם הוא טען כי האו עבד עם שוטר, אבל במשטרה טוענים כי לא מדובר באדם תמים שחשב שבאמת שהוא פועל עבור המשטרה.

בסיום החקירה הוא הובא לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע כאשר המשטרה דורשת להאריך את מעצרו ב-12 ימים.

"מדובר בתופעה רחבת היקף, יש מלא קורבנות מעורבים", אמר נציג משטרה רס"ב גריגורי ליבמן, "יש הרבה כסף ביחס לאוכלוסייה שנפגעה ואנחנו מתמודדים עם משיב שבעצם לא יכול לטעון שעבד עם שוטר כשיש אינדיקציה לכך שהוא אמור להבין את חומרת מעשיו. חצי שנה הוא אוסף כספים, כרטיסי אשראי, מבצע משיכות ואוסף דולרים מאוכלוסייה קשישה, בני 70 פלוס, דוברי שפה רוסית".

סנגורו אמר בדיון כי מרשו באמת האמין שהוא עובד עם שוטר. רס"ב ליבמן השיב לכך ואמר לסנגור: "אתה לא נחשפת לחומר החקירה, אבל גם בגרסתו הוא מסר שקיבל שכר של 7,000 ש"ח שאינם מדווחים, כל חודש, משוטר שהוא לא מכיר, שניהל איתו שיחת וידאו אחת בוואטסאפ".

השופטת אחינעם צוריאל כתבה בהחלטתה: "לאחר שבחנתי את הבקשה, עיינתי בתיק החקירה ושמעתי את טיעוני הצדדים, שוכנעתי כי קיים חשד סביר הקושר את המשיב לביצוע העבירות המיוחסות לו", והורתה על הארכת מעצרו ב-7 ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר