זירת האירוע בטרויה. צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע בטרויה. צילום: דוברות המשטרה

ירה בשוטר ממרחק של מטר: אישום בניסיון רצח באירוע ב"טרויה"

שלושה שבועות לאחר אירוע הירי באולמי טרויה, הוגש כתב האישום על ניסיון רצח נגד ג'קי עדן בכך שירה לעבר השוטר אנטון יודייב ממרחק קצר מאוד ופצע אותו קשה. בחקירתו אמר עדן כי חשב שמדובר במחבלים

פורסם בתאריך: 9.5.24 14:45

     

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ג'קי עדן, בן 24 מראש העין בגין ניסיון רצח לאחר שירה לעבר שני שוטרים ופגע באחד מהם. וכנגד חיים אמסלם, בן 35 מאשדוד, בגין הפרעה לשוטר לאחר שניסה למנוע מאחד מהשוטרים לצאת מרכבו ולעצור את עדן.

מכתב האישום שהגישה עו"ד אירה ויימן קריקון מפרקליטות מחוז דרום פלילי עולה כי בתאריך 15.4.24 הגיעו השניים כאורחים לאירוע באולם אירועים "טרויה" הסמוך לאשדוד.

בסביבות השעה 1:30 בלילה אדם שזהותו אינה ידועה, ירה באסף ברדה שהיה במקום פצע אותו ברגלו ונמלט מהמקום. ברדה הפצוע, נכנס בחזרה אל החצר של גן האירועים ואנשים שהיו במקום החלו לטפל בו.

תיעוד הירי הראשון:

בסמוך לכך יצא עדן בריצה אל זירת הירי כאשר הוא נושא תיק ובתוכו אקדח חצי אוטומטי. כמו גם אמסלם יצא החוצה לזירת הירי.

במקביל לכך, שני שוטרים, אנטון יודייב ואלמו גביו שהיו בסמוך לאולם שמעו את הירי והגיעו למקום ברכב משטרתי סמוי. אמסלם שהבחין בשוטרים, סימן לעדן להתרחק מהמקום.

אז יצא השוטר אלמו מהרכב וצעק לכיוונו של עדן "עצור משטרה!" תוך שהוא מצביע עליו בידו השמאלית ומניח את ידו הימנית על נשקו האישי. עדן בתגובה רץ חזרה לאולם והחל לברוח תוך שהוא שולף את האקדח מהתיק.

זירת האירוע בטרויה. צילום: דוברות המשטרה

זירת האירוע בטרויה. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה הזירת האירוע בטרויה. צילום: דוברות המשטרה

המשטרה הזירת האירוע בטרויה. צילום: דוברות המשטרה

באותו הזמן התכוון השוטר אנטון לצאת מהרכב, אבל אמסלם דחף לעברו את דלת הרכב על מנת לעכב אותו. אנטון לא היסס, צעק "משטרה", דחף בחזרה את הדלת ויצא החוצה. יחד עם השוטר אלמו הם החלו לרדוף אחרי עדן לתוך אולם האירועים.

לאחר מרדף קצר של מספר מטרים, במהלכו שוב הפריע להם אמסלם וניסה לעכב אותם, הצליח השוטר אנטון להתקרב אל עדן וביקש ממנו לעצור.

עדן לא שעה להוראתו של אנטון, הסתובב אליו וירה לעברו כדור אחד לאזור הבטן העליונה, ממרחק של כמטר בלבד, וזאת, כך על פי כתב האישום, בכוונה להמית את השוטר. כתוצאה מהירי נפל השוטר אנטון.

אבל עדן לא הסתפק בזה, הוא כיוון את נשקו לעבר השוטר אלמו וירה לעברו, אך השוטר זז מהר הציד והכדור לא פגע בו. אלמו שוב צעק לעברו "משטרה, משטרה". למרות האמור המשיך עדן במנוסתו ובשלב מסוים שב וכיוון את אקדחו לכיוון השוטר אלמו. בשל חששו של השוטר, הוא ירה לעברו של עדן ופגע ברגלו. בשלב זה נפל עדן על הרצפה ונעצר.

מפקד מרחב לכיש הלילה בביה"ח אסותא אשדוד. צילום: דוברות המשטרה

מפקד מרחב לכיש מבקר את השוטר אנטון בביה"ח. צילום: דוברות המשטרה

כתוצאה מהירי השוטר שנורה פונה לטיפול בבית החולים שהוא סובל מפצע ירי, מפגיעות באיברים הפנימיים ובכלי דם, וכן משבר מרוסק בעמוד השדרה. נכון למועד הגשת כתב האישום, הוא עדיין מאושפז.

בחקירתו טען עדן כי חשב שמדובר במחבלים שרודפים אחריו. גם אמסלם טען שחשב שמדובר במחבלים, אך לא הצליח להסביר אם כן, מדוע התקרב לרכב שלהם וכן לאור העובדה שיש לו הכרות רבת שנים עם השוטר אנטון.

לעדן יוחסו עבירות של ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק (נשיאה והובלה) ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. לאמסלם יוחסה עבירה של הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.

במקביל להגשת כתב האישום הגישה עו"ד ויימן – קריקון בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד ג'קי עדן ובקשה לתנאים נגד חיים אמסלם. במסגרת הבקשה צוין כי עדן "לא בחל בכל אמצעי, כולל ניסיון לרצוח את השוטר ולפגוע באחר באמצעות נשק חם, כדי לא להיתפס על ידי המשטרה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר