הטקס המרגש. צילום: יד לילד המיוחד
הטקס המרגש. צילום: יד לילד המיוחד

בטקס מרגש: בוגרי ביה"ס מעלות מאשדוד התגייסו לצה"ל ונשבעו אמונים

בעיצומה של המלחמה, בוגרי ביה"ס מעלות באשדוד התגייסו לצה"ל ונשבעו אמונים בטקס במחנה ליפקין, במהלכו קיבלו דסקיות וספרי תנ"ך. הבוגרים התגייסו במסגרת תכנית 'גדולים במדים' שמובילה עמותת 'יד לילד המיוחד'

פורסם בתאריך: 19.4.24 08:08

     

12 בוגרי ביה"ס מעלות שהתגייסו לצה"ל ליחידת 'אדמה' במחנה ליפקין, נשבעו אמונים בטקס שהתקיים לפני מספר ימים. הטקס היה במעמד הוריהם, הצוות החינוכי של בית הספר, מפקד הבסיס רס"ן קובי לחיאני, חיילי הבסיס ונציגי חברת אדמה, המעניקה ליווי צמוד בגיוס לאורך השירות ופורסת חסותה על המתגייסים במסגרת התכנית.

 

 

את הטקס המכובד הנחה הרב מנדי בליניצקי, מנכ"ל עמותת 'יד לילד המיוחד', ולהקת 'גדולים במדים' ריגשו את הקהל עם שירתם במהלך הטקס. החיילות והחיילים המיוחדים מיחידת "אדמה" קיבלו דסקיות וספרי תנ"ך, הצדיעו למפקדיהם ושרו יחד עם משתתפי הטקס את 'התקווה'.

הטקס המרגש. צילום: יד לילד המיוחד

הטקס המרגש. צילום: יד לילד המיוחד

"אנו רואים חשיבות עליונה בכינונה של חברה שוויונית, אשר מכילה את האחר וגם יודעת לזהות ולהוקיר את חוזקותיו", אמר בטקס אלי לרר, מנהל מפעל אדמה אגן. "אנו גאים על שיתוף הפעולה עם עמותת 'יד לילד המיוחד', עיריית אשדוד וצה"ל. נמשיך ללוות את החיילים המיוחדים במסעם להשתלבות בקהילה וניהול חיים עצמאיים", וגם פנה אישית לחיילי עוצבת האש – אוגדה 98 כשאמר "אני גאה בכם על הלחימה האמיצה והנחושה לאורך חודשי המלחמה ומצדיע לכם".

תכנית "גדולים במדים" נוסדה בשנת 2005 על ידי האלוף גבי אופיר וסא"ל אריאל אלמוג, במסגרתה משולבים צעירים מיוחדים, וצעירים עם מוגבלויות, בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ. מטרת התוכנית היא לשלב את הצעירים בקהילה ובסופו של דבר להכניסם למעגל התעסוקה האזרחית ולאפשר להם חיים עצמאיים ככל האפשר.

אילנה סיסו, מנהלת תפעול קשרי קהילה בחברת אדמה, מסרה: ״כשאנו ניצבים בפני מציאות מאתגרת, נחשפים כוחותיה יוצאי הדופן של החברה הישראלית. מקור כוחנו הוא בערבות ההדדית וביכולתנו לפעול בנחישות כאיש אחד למען מטרה טובה. לצעירות וצעירים מיוחדים יש המון לתת, הגיוון וההכלה הם לחם חוקם וסוד כוחם של צה"ל והחברה הישראלית״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר